دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
عرق سوز پديده اي است كه در فصل گرما و در اثر سايش و رطوبت به وجود آمده و مشكلاتي را براي فرد ايجاد مي كند. به گزارش دکترمن دكتر محمد رضواني، متخصص پوس

عرق سوز پديده اي است كه در فصل گرما و در اثر سايش و رطوبت به وجود آمده و مشكلاتي را براي فرد ايجاد مي كند. به گزارش دکترمن دكتر محمد رضواني، متخصص پو

عرق سوز پديده اي است كه در فصل گرما و در اثر سايش و رطوبت به وجود آمده و مشكلاتي را براي فرد ايجاد مي كند.

به گزارش دکترمن دكتر محمد رضواني، متخصص پوست و مو گفت: عرق سوز شدن بدن در نتيجه آسيب مكانيكي است كه در كشاله ران و زير بغل در اثر رطوبت گرما و سايش روي پوست انجام مي گيرد كه اين امر در افراد چاق شايع تر است.

وي ادامه داد: هنگامي كه با عرق سوز شدن مواجه مي شويم از قرار گرفتن در محيط گرم پرهيز كنيد و از لباس هاي نخي و گشاد استفاده نماييد و از پوشيدن شلوارهاي جين و تنگ خودداري كنيد چرا كه اين عمل مي تواند مانع تهويه هوا و رطوبت بيشتر در محل شود.

رضواني تصريح كرد: استفاده از پودرهاي جاذب رطوبتي مانند پودر بچه نه تنها نمي تواند عرق سوزي را درمان كند بلكه به علت وجود دانه هاي درشت پودري مي توانند عامل زبري و سايندگي را تشديد نمايند.

رضواني با اشاره به كرم هاي ضد التهاب افزود: اين كرم ها مي توانند در درمان عرق سوز مؤثر باشند اما بدليل دارا بودن كورتن، مصرف آن ها در دراز مدت توصيه نمي شود.

وي اظهار داشت: در هنگام عرق سوز از درمان خودسرانه پرهيز كنيد چرا كه عفونت هاي ميكروبي و قارچ ها و عفونت هاي باكتريايي در كنار عرق سوز مي تواند فرد را به اشتباه بياندازد بنابر اين مراجعه به پزشك بهترين راهكار مي باشد.

این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.5 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits