دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
رنگ مو بدون آمونیاک برای چه مویی مناسب است؟
1
زمان مطالعه: 6 دقیقه
رنگ مو بدون آمونیاک چه ویژگی هایی دارد؟ در این مطلب به بررسی ویژگی های رنگ مو بدون آمونیاک مخصوص خانم ها و آقایان در رده سنی مختلف خواهیم پرداخت که امیدواریم از مطالعه این مطلب نهایت بهره را ببرید.

رنگ مو از انواع وسایل پراستفاده در کاربردهای آرایشی و بهداشتی به شمار می رود و به دلیل اینکه رنگ مو با مو و چشم ها و پوست و … به صورت مستقیم برخوردار دارد از این رو باید ترکیبات آن مورد بررسی دقیق قرار بگیرد. در اغلب رنگ موهای شیمیایی آمونیاک وجود دارد که باعث خشکی و آسیب به موها می شود از این رو بهتر است شما از رنگ مو بدون آمونیاک برای رنگ زدن موهای خود استفاده نمایید.

رنگ مو بدون آمونیاک مناسب موهای کراتین شده و خشک و آسیب دیده است.

بررسی انواع رنگ مو بدون آمونیاک

با بالا رفتن سن موی خانم ها و آقایان شروع به سفید شدن می کند و بیشتر افراد برای ایجاد تغییر در رنگ موهای خود از رنگ موهای شیمیایی و رنگ موهای گیاهی استفاده می کنند که بهتر است استفاده از رنگ موهای شیمیایی همراه با احتیاط بیشتری باشد تا به موها آسیب جدی وارد نشود. در ادامه انواع رنگ موهای فاقد آمونیاک را مورد بررسی قرار می دهیم که امیدواریم این مطلب مورد توجه تان قرار بگیرد.

معرفی بهترین رنگ مو

آمونیاک در رنگ موها به چه صورت عمل می کند ؟

آمونیاکی که در رنگ وجود دارد باعث جدا شدن کوتیکول موها و نفوذ رنگ به داخل آن می گردد و تفاوت بین رنگ موها و ظرفیت آن ها برای رسیدن به قشر مغزی موها می باشد که این مواد یا به شکل دائمی در کوتیکول نگهداری می شوند یا به قشر نمی رسند و در سطح کوتیکول کم عمق قرار داده می شوند و در نتیجه بعد از ۱۰ تا ۱۵ بار با شامپو قابل شستشو می باشند که این رنگ موها نیمه دائمی هستند.

برای غلبه بر کوتیکول و رسیدن به قشر مغزی باید رنگ دارای PH قلیایی باشد زیرا موی انسان ها به صورت طبیعی دارای خاصیت اسیدی است به همین در ساخت اغلب رنگ موهای دائمی از آمونیاک برای افزایش PH و ساختن محلول قلیایی استفاده می گردد.

رنگ موی بدون آمونیاک

توجه داشته باشید که آمونیاک با افزایش PH باعث باز شدن کوتیکول موها می شود و توسط کورتکس که لایه بعد از کوتیکول می باشد تجزیه می شود و همین امر باعث می شود تا رنگ اثر بخشی بیشتری داشته باشد و با وجود اینکه رنگ موهای دارای آمونیاک دارای اثر بخشی زیادی هستند باعث خشک شدن موها می شوند زیرا با رسیدن آمونیاک به لایه کورتکس رطوبت موها توسط این ماده جذب می گردد و در نتیجه موها خشک و شکننده می شوند.

همچنین رنگ موهای دارای آمونیاک باعث خارش سر و واکنش های آلرژیک و احساس سوزش در بینی و چشم ها و گلو و … می شوند. آمونیاک می تواند باعث ایجاد مشکلات بارداری در زنان و مردان نیز شود.

چه ماده ای جایگزین آمونیاک برای رنگ کردن موها می باشد ؟

برای عدم این ماده در رنگ موها می توان از حرارت استفاده کرد زیرا حرارت باعث می شود تا منافذ کوتیکول موها باز شود ولی PH موها تغییر نمی کند همچنین به جای آمونیاک می توان از مونو اتانول امین برای تنظیم PH استفاده کرد و با توجه به برند رنگ می توان ترکیب های مختلفی از MEA شامل کوکوآمید MEA و آمینو متیل پروپانول و … را در فهرست مواد تشکیل دهنده محصول مشاهده کرد که همه این ترکیب ها مانند آمونیاک می توانند کوتیکول های مو را باز نمایند و باعث ایجاد و جذب رنگ موی اعمال شده می شوند.

رنگ موهای فاقد آمونیاک

معرفی بهترین رنگ موهای فاقد آمونیاک

رنگ موهای فاقد آمونیاک دارای برندهای مختلف می باشند به همین دلیل بهتر است شما با برندهای معروف و با کیفیت آن ها آشنایی داشته باشید تا بتوانید رنگ مویی مناسب را انتخاب نمایید.

۱. Garnier oila

این رنگ مو دارای بازدهی بالا می باشد و ۶۰ درصد این محصول از روغن تشکیل شده است که باعث رشد موی سالم می گردد همچنین این رنگ مو باعث افزایش درخشندگی موها می شود و مقرون به صرفه نیز می باشد.

۲. Lorel paris colorista

این محصول دارای ماندگاری طولانی و تنوع بالا و حاوی رنگ موهای مد روز می باشد و فاقد پراکسید نیز است.

۳. Clairol

این محصول حاوی آلوئه ورا و آنتی اکسیدان است و باعث رنگ آمیزی سریع موها در ده دقیقه می گردد و موها به کمک این رنگ مو به صورت کامل پوشش دهی می شوند و موهای سفید و خاکستری نیز به صورت کامل پوشانده می شوند و رنگ روی موها به مدت یک ماه باقی می ماند.

رنگ مو

۴. Revlon

این محصول حاوی مواد بهبود دهنده برای خشکی مو می باشد و به ریشه موها نیز آسیبی وارد نمی کند و موهای سفید را صد در صد پوشش می دهد.

۵. Garneir oila

این رنگ مو بهترین برند شناخته شده فاقد آمونیاک می باشد و در ساخت آن از ۶۰ درصد روغن برای انتقال مولکول های رنگ مو استفاده شده است همچنین این رنگ مو PH موها را تغییر نمی دهد و با انواع جنس های مو سازگاری دارد.

نکاتی برای انتخاب رنگ موی فاقد آمونیاک

۱.این رنگ ها دارای تنوع زیادی هستند و بهتر است شما رنگی را انتخاب نمایید که با رنگ پوست و سایر ویژگی های ظاهری تان مطابقت و همخوانی داشته باشد.

۲. به دلیل استفاده مکرر از رنگ مو اگر تمایل دارید آسیب جدی به موهایتان وارد نشود بهتر است از این رنگ ها استفاده نمایید تا مجبور به تقویت موها و استفاده از محصولات تقویت کننده گران قیمت نشوید.

رنگ بدون آمونیاک چیست؟

۳. تاثیر رنگ موهای فاقد آمونیاک نسبت به رنگ موهای حاوی آمونیاک کمتر می باشد به همین دلیل اغلب افراد به سمت رنگ موهای دارای آمونیاک روی می آورند ولی اگر شما از آن دسته از افرادی می باشید که ترجیح می دهید موهایی سالم و شاداب داشته باشید بهتر است از رنگ مویی استفاده نمایید که فاقد آمونیاک می باشد.

حتماً بخوانید:
حساسیت نسبت به رنگ مو و پیشگیری و درمان آن

حساسیت نسبت به رنگ مو و پیشگیری و درمان آن

این روزها استفاده از رنگ مو بین خانم ها و آقایان بسیار شایع است در این بین کسانی هستند که نسبت به رنگ مو آلرژی دارند با دلگرم همراه باشید تا در این…

۴. توجه داشته باشید که اگر سفیدی موهایتان بیش از اندازه می باشد بهتر است رنگ موی فاقد آمونیاکی را انتخاب نمایید که دارای پوشش دهی بیشتری است تا موهای شما بهتر رنگ بگیرد و سفیدی ها قابل مشاهده نباشند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits