دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شستن مو با تاید یا پودر لباس شویی + چرا هرگز نباید اینکار را کرد؟

برای شستن موی سر تاید بهتر است یا شامپو؟

شستن مو با تاید یا پودر لباس شویی + چرا هرگز نباید اینکار را کرد؟
4
زمان مطالعه: 4 دقیقه
برخی دلایل باعث می گردد که استفاده از یک شوینده برای موها رواج زیادی داشته باشد، تاید یا پودر لباس شویی از جمله این شوینده ها است که براساس برخی ادعاها تاثیرات مثبتی در رشد و پرپشتی موها دارد. آیا این ادعا حقیقت دارد؟

آیا شستن مو سر با تاید باعث ریزش مو می شود؟

تاید به پودر رخت شویی یا همان پودر لباس شویی گفته می شود که جهت شست و شوی البسه به صورت دستی یا ماشینی کاربرد دارد،خاصیت پاک کنندگی این شوینده بسیار بالا است و از گذشته تا به امروز همواره از آن جهت شست و شوی لباس استفاده می شود، اما در گذشته علاوه بر شستن لباس ها، از آن برای شستن موی سر نیز استفاده می شد که در ادامه دلایل رواج آن بیان خواهد شد.

چرا در گذشته شستشوی موی سر با تاید طرفداران زیادی داشت؟

پودر رختشویی که در گذشته به دلیل تک برندی بودن پودر رختشویی تاید، هنوز برخی آن را تاید می نامند، ماده ای است شوینده که جهت پاک کنندگی البسه ها مورد استفاده قرار می گیرد و از گذشته تا به امروز به دلیل خاصیت پاک کنندگی آن، همواره استفاده ی زیاد آن به قوت خود باقی است. اجزا و ترکیبات متنوعی و قوی در ساخت پودر رختشویی جهت پاک کردن انواع لک و کثیفی لباس به کار رفته است.

پودر رختشویی یک شوینده موثر جهت شستن لباس ها است و اسیدیته ی آن سازی گاری با پوست سر ندارد، از این رو اگر چه در برخی سایت ها فوایدی چون، افزایش پرپشتی، از بین رفتن شپش، تاثیر در براقیت و درخشندگی موها، پاک کنندگی موثر موها و … عنوان شده است.

هیچ پزشک متخصصی جهت رفع مشکلات مو، استفاده از پودر رختشویی را تجویز نمی کند، زیرا شامپوها و شوینده های مناسبی جهت شستن انواع مو وجود دارد که به خوبی نیاز موها را مرتفع می سازد و نیاز به استفاده از شوینده ی لباس نخواهد بود .

 شستن مو با تاید ضرر دارد یا خوب است؟

عوارض پودر رختشویی برای موها

استفاده ی طولانی مدت از پودر رختشویی برای شست و شوی بافت بسیار حساس مو با عوارض همراه خواهد بود، لذا به جای ریسک استفاده از شوینده ی لباس برای موها، بهتر است در صورت وجود هر گونه مشکل در حوزه ی مو به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه نمود، عوارض پودر رختشویی برای موها عبارتند از :

  • ریزش مو
  • زبری و خشکی موها
  • قرمزی و التهاب پوست سر
  • شکنندگی موها
  • خارش و حساسیت پوستی
  • آسیب به فولیکول های مو و ریزش موها

علت استفاده زیاد از تاید در گذشته برای مو

در گذشته عدم وجود شوینده های متنوع و قابل دسترس، تاثیر آن در نابودی شپش (به دلیل شیوع زیاد آن) و قابلیت تمیز کنندگی بالای آن باعث می شد که از این شوینده لباس جهت شست و شوی موها نیز استفاده شود.

حتی برخی افراد معتقد هستند که شستن موها باعث براقیت و پرپشتی موها می گردد، از این رو با توصیه افراد به استفاده از تاید، این ماده ی شوینده لباس جهت شست و شوی موها نیز به کار برده می شد، در حالی که اثبات تاثیر مو در پرپشتی موها نیاز به آزمایشات و تحقیقات معتبری دارد و اگر استفاده از این ماده در برخی افراد موجب تاثیرات مثبت شود، بدین معنی نیست که استفاده مداوم از آن بدون عارضه ی جانبی خاصی خواهد بود.

حتماً بخوانید:
۱۴ نوع شامپو فولیکا مناسب برای انواع موها

۱۴ نوع شامپو فولیکا مناسب برای انواع موها

فوليكا، برندی تخصصی و منحصربه فرد مو و پوست می باشد كه با بهره گيری از فرمولاسيون پيشرفته و غنی از عصاره های گياهی، ويتامين ها و موارد مؤثر مغذی می…

اسیدیته تاید با پوست سر سازگاری ندارد و شستن مداوم سر با تاید موجب خشکی و زبری موها خواهد شد، ایجاد حساسیت و التهاب پوست سر نیز از دیگر عوارض استفاده از شوینده ی لباس برای شستن موها است.شامپو و شوینده های سر با فرمولاسیون و ترکیبات خاص خود با ویژگی های مو و پوست سر سازگاری کاملی داشته و ضمن پاک کنندگی کامل موها از چربی و آلودگی ها، بسیاری از نیازهای پوست و مو را مرتفع می سازند.

همیشه بهترین شوینده برای مو شامپو است.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.8 از 5 (4 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits