دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
نحوه درمان شپش سر با نوشابه
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
درمان شپش سر با نوشابه، آیا درمان شپش سر با نوشابه امکان پذیر است ؟

درمان شپش با نوشابه

بسیاری از مقالات، مدارک و وب سایت‌های که برای پرسش سوالات مردم طراحی شده‌اند، همچنان نوشابه را به عنوان راه حل مشکل شپش سر نام می ببرند. اما آیا واقعاً نوشابه به درمان شپش سر کمک می‌کند؟ اجازه بدهید پاسخ را پیدا کنیم.

کوکاکولا دستور ساخت خود را مخفی نگه می‌دارد تا از آن در برابر رقبا محافظت کند، اما این بدان معنا نیست که ما تصور تقریبی از ترکیبات موجود در کوکاکولا نداریم. ترکیبات اصلی شامل موارد زیر است:

  • شربت ذرت با فروکتوز بالا یا قند برای شیرینی شدن
  • کافئین
  • اسید فسفریک
  • اسید سیتریک
  • کارامل خوراکی

درمان شپش با نوشابه

شپش چطور از بین می‌رود ؟

تخم‌های شپش (Nits) به سختی قابل از بین رفتن هستند. نیت تخم شپش سر است که به تارهای مو نزدیک پوست سر می‌چسبد و برای زنده ماندن به گرمای سر شما نیاز دارد. نیت ها را نمی توان سست کرد و اکثر درمان های شپش و شامپو برای از بین بردن آنها کافی نیستند. در عوض، بسیاری از افراد به جای یک ماده افزودنی شیمیایی، از شانه‌های شپش برای جدا کردن شپش از موی سر استفاده می کنند.

درمان خانگی شپش سر با نوشابه

به زبان ساده‌، نوشابه فاقد مواد مورد نیاز برای از بین بردن پیوند قوی تخم شپش با فولیکول مو است. اگرچه این ماده حاوی اسید فسفریک و اسید سیتریک است، اما هیچگاه ثابت نشده است که این مواد می‌توانند به رفع تخم شپش از موی فرد کمک کند. سازندگان کلاه گیس از روش شستشوی شیمیایی بیشماری بر روی موهایی که برای تهیه کلاه گیس دریافت می‌کنند استفاده می‌کنند و حتی این روش برای از بین بردن تخم شپش بدون اعمال نیرو و شانه زدن کافی نیستند. همچنین هیچ چیز خاصی در مورد سایر مواد شیمیایی موجود در کوکاکولا وجود ندارد که آن را برای شپش سمی کند. قند، کافئین و کارامل خوراکی هیچ تاثیری روی شپش ها ندارند.

درمان شپش با نوشابه

نوشابه برا یاز بین بردن شپش سر

اگرچه ممکن است داستانهایی در مورد تأثیر کوکاکولا برای شپش سر کسی به صورت آنلاین خوانده باشید، اما شواهد علمی قطعی برای اثبات اینکه نوشابه شپش را از بین می برد وجود ندارد. اگر به دنبال راه حل این مشکل در اینترنت هستید، همه منابعی که پیدا می شوند وبلاگ‌ها، سازمان های غیر رسمی و شرکت هایی هستند که سعی در بازاریابی یک محصول دارند.

در حالی که محصولاتی مانند سموم دفع آفات سالها مورد مطالعه قرار گرفته‌اند تا ثابت کنند می‌توانند با شپش مبارزه کنند و آن را از بین بروند، اما کوکاکولا به سادگی فاقد اعتبار لازم برای درمان موثر است. اگر می خواهید یک راه حل قابل اعتماد برای شپش سر داشته باشید، محصولی را انتخاب کنید که علم از آن حمایت کرده باشد.

درمان قطعی شپش

شاید امیدوار باشید که یک بطری نوشابه راه نجات شما (ارزان و مقرون به صرفه) باشد، اما هیچ مدارکی برای موثر بودن این ماده وجود ندارد. در حقیقت، شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد این روش علاوه بر این که کاری انجام نمی دهد بلکه موهای شما را چسبناک هم می کنند. در عوض، از درمان های مختلف و شامپوهای شپش استفاده کنید.

سریعترین راه درمان شپش سر به روش خانگی

شانه ضد شپش یا شانه الکترونیکی چیست ؟

نحوه استفاده از سس مایونز برای کشتن شپش سر



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (5 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits