دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
10+1 راهکار برای داشتن موهایی ابریشمی و زیبا
6
زمان مطالعه: 6 دقیقه
موهای ما نیازمند تهویه مناسبی هستند و باید رطوبت مناسبی به آنها برسد و ما در ادامه به شما چند راهکار برای داشتن موهایی زیبا و ابریشمی پیشنهاد می‌کنیم. پس با ما همراه باشید.

تقریبا می‌توان گفت که همه افراد داشتن موهایی ابریشمی و صاف و زیبا را دوست دارند و در این زمینه باید اصولی را رعایت کرد تا وز و مجعد بودن موها از بین بروند. استفاده مرتب از انواع اتو مو و سشوار موجب آسیب دائمی به موها و در نتیجه شکسته شدن آنها می‌شود، که این موضوع موها را از حالت صاف و یک دست و ابریشمی دور می‌کند.

1. تغییر دادن شامپو مو

اگر موهای شما دچار وز می‌شود، اولین کار تغییر شامپویی است که در حال حاضر از آن استفاده می‌کنید. در این مواقع بهترین گزینه استفاده از شامپو مو حالت دهنده و کراتینه است. این شامپوها دارای مواد کراتینه هستند و موهای خشک، رنگ شده و فر را تمیز کرده و به مرور موجب لطافت بیشتر بر روی آنها می‌شوند. شما باید همیشه از شامپویی استفاده کنید که در کنار شست و شو، روغن طبیعی موی شما را هم حفظ کند زیرا این روغن‌ مانع از وز شدن موها می‌شود.

2. استفاده از روبالشی سیلک

زمانی که از روبالشی سیلک استفاده می‌کنید، موهایتان آراسته و مرتب به نظر می‌رسد. در این حالت دیگر نیازی به سشوار کشیدن موها برای مرتب کردن آنها ندارید. پس این بار این گزینه را نیز برای زیباتر کردن موها استفاده کنید.

3. استفاده از روغن نارگیل

برای آنکه رطوبت خوبی را به موهایتان برسانید می‌توانید از روغن نارگیل استفاده کنید. شما می‌توانید یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را داغ کرده و مدتی در دمای منزل نگهداری کنید تا نرم شود و سپس آن را از ریشه تا نوک موها ماساژ دهید. برای این کار تمام موها باید به روغن آغشته شوند و سپس موها را شانه بزنید و با یک کلاه پلاستیکی آن را بپوشانید. سپس یک ساعت صبر کنید و با شامپو آن را به خوبی شسته و آبکشی کنید. بعد از آنکه موهایتان خشک شد، نتیجه آن را خواهید دید. برای این کار بهتر است به سراغ روغن نارگیل طبیعی و ارگانیک بروید.

4. استفاده از شانه مو چوبی

10+1 راهکار برای داشتن موهایی ابریشمی و زیبا

برای آنکه موهای شما حالت مجعد و وز دار پیدا نکند بهتر است به سراغ خرید یک مدل شانه مو با کیفیت و قیمت مناسب بروید. در حال حاضر انواع شانه چوبی آرایشی در بازار با برندهای کره‌ای موجود هستند که سر گردی دارند و به موهای شما در هنگام شانه زدن آسیب نمی‌زنند. استفاده از شانه‌ مو فانتزی که از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند، موجب وز شدن بیشتر موها می‌شود پس در انتخاب این گزینه هم دقت بیشتری داشته باشید.

5. خوردن چربی‌های سالم

زمانی که صحبت از چربی سالم می‌شود، منظور امگا 3 است. شما می‌توانید این اسید چرب را از مکمل غذایی امگا3 بگیرید یا آن را با خوردن مواد غذایی مانند ماهی سالمون و آووکادو به دست آورید. این مواد غذایی امگا 3 را به صورت طبیعی به بدن شما می‌رساند. رطوبت و چربی این اسید چرب کمک می‌کند تا ساقه‌های خشک و شکننده موها تغذیه شود. استفاده از این ماده غذایی به تغذیه ناخودآگاه ناخن‌های شما هم کمک می‌کند.

6. استفاده از آب سرد

شاید تصور کنید که شستن موها با آب سرد کمی سخت است. اما اگر به دنبال موهایی ابریشمی و زیبا هستید که نرمی مناسبی داشته باشند، این کار را انجام دهید. آب سرد به ساقه مو کمک می‌کند تا صاف و درخشان به نظر برسد. آب گرم اما اثری متضاد برای موها دارد و موجب خشکی و مجعد شدن موها می‌شود.

7. استفاده هفتگی از ماسک

اگر موهای شما زیاد دچار خشکی می‌شوند و این موضوع به وز شدن آنها منجر می‌شود، باید حتما از ماسک هفتگی استفاده کنید. زیرا قسمت‌های شکننده موی سر نیاز به رطوبت دارند. این ماسک می‌تواند همان روغن مخصوص مو باشد که البته بهتر است به صورت گرم استفاده شود. این نکته را فراموش نکنید که شما باید به مدت چند دقیقه سنگینی ماسک مو را روی موهای خود احساس کنید تا مواد مغذی آنها جذب ساقه موهای شما شود. با این کار و به مرور زمان وز موهای شما از بین می‌رود.

8. استقاده از محصولات مراقبتی

10+1 راهکار برای داشتن موهایی ابریشمی و زیبا

برای آنکه در هنگام بیدار شدن از خواب موهایی براق و شفاف داشته باشید، باید از سرم مخصوص مو، کرم ضد وز و یا روغن مختص موها استفاده کنید تا وز موهای شما از بین برود. این محصولات بهتر است برای موهای ضخیم‌تر و فر بیشتر استفاده شود. توجه داشته باشید که زمانی که موهای شما خیس است، باید از این دست محصولات استفاده کنید تا در هنگام اتو کشیدن و یا سشوار مو کمترین آسیب را ببینند.

9. خداحافظی با حوله‌های کهنه

بهتر است برای مراقبت و نرم شدن بیشتر موها، حوله جدید را جایگزین حوله‌های قدیمی کنید، در واقع کیفیت حوله‌ای که در آن موها را می‌پیچید، بسیار اهمیت دارد. بهتر است جنس حوله خود را از نوع میکروفیبری انتخاب کنید زیرا این نوع حوله‌ها نرم‌تر هستند و اصطکاک کمتری بین موهای شما ایجاد می‌کنند.

10. استفاده کمتر از اتو و سشوار مو

در آن دسته از افرادی که موهایی نرم و ابریشمی دارند، استفاده از سشوار و اتوی مو برای خشک کردن موها کمتر است. شما باید اجازه دهید موها در دمای محیط خشک شوند. موها را باز بگذارید و اجازه دهید که رو به پایین قرار بگیرند. در این صورت موها در دمای محیط خشک شده و از حرارت سشوار هم صدمه نمی‌بینند و دچار وز مو نمی‌شوند.

11. استفاده از روغن آرگان

این روغن در واقع از درختی به دست می‌آید که در مراکش رشد می‌کند. روغن آرگان علاوه بر فوایدی که در رشد مو دارد، دارای خواص ترمیم کنندگی و درخشندگی است و به ابریشمی شدن و صاف شدن موهای شما کمک می‌کند و اجازه نمی‌دهد پس از استحمام موهای شما مجعد و وز شود. این روغن به اندازه‌ای سبک است که می‌توان بعد از حمام و در زمان رطوبت داشتن موها هم از آن استفاده کرد. برای این کار موها را به آرامی بعد از حمام باز کنید و روغن آرگان را به همه جای موهای خود ماساژ دهید. نیازی نیست این روغن به ریشه موها زده شود زیرا این قسمت رشد سریعی دارد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (6 رای)  

۲ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

نجفی | ۲ سال پیش
بسیار عالی، ممنون
0
0
پاسخ ها:
ستایش | ۲ سال پیش
سلام من بدلیل موخوره موهام رو دوسال پیش کوتاه کردم و دیگه رشد نکرد واقعا داره عذابم میده لطفا کمکم کنید
0
1

hits