دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
حنای بی رنگ چیست؟
91
زمان مطالعه: 6 دقیقه
حنا گیاهی پر خواص است که در این مقاله به صورت اختصاصی به خواص بی‌نظیر حنا بی‌رنگ بر روی پوست و مو پرداخته‌ایم. با دلگرم همراه باشید.

خواص حنای بی رنگ برای پوست چیست؟

حنای خنثی (که به آن حنای بی رنگ نیز می‌گویند) هیچ رنگی بر روی پوست و مو ایجاد نمی‌کند؛ اما با این حال تمام مزایای حنای طبیعی را دارا است. حنای بی‌رنگ برای افرادی که می‌خواهند از مصارف دارویی حنا شده و رنگ موهایشان تغییر نکند، بسیار است. این حنا یک نرم‌کننده طبیعی قوی و عالی است و مو را نرم، براق و تقویت می‌کند.مراقبت از زیبایی و سلامتی یکی از الویت‌های مهمی است که باید به آن توجه شود. به‌خصوص خانم‌ها که از مواد مختلف آرایشی استفاده می‌کنند، باید بیشتر نسبت به از پوست و موی خود حساس باشند. حنای بی‌رنگ نوع از حناست که از گیاه خاصی تولید می‌شود و بدون رنگ‌دهی به پوست و مو از فواید متعددی برخوردار است. از این حنا می‌توان به‌عنوان ماسک و یا به شکل‌های دیگر برای پوست صورت، پا، بدن و موی سر استفاده‌ کرد.حنای بی‌رنگ در قیاس با حنای رنگی قرمز باعث رنگ شدن مو و پوست نمی‌شود، چرا کاملاً از گیاه دیگری بدست می‌آید. حنای بی‌رنگ حاوی ویتامین‌ها، عامل‌های فعال زیستی، مقدار زیادی اسید کریسوفانیچسکی و آنتراکینون در ساختار خود می‌باشد.

فواید حنا بی رنگ برای پوست و مو

فواید حنا بی رنگ برای پوست و مو

حنا ماده‌ای موثر در سلامت و زیبایی است که از دیرباز تا کنون مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه با خواص حنا و تاثیر آن بر روی پوست بیشتر آشنا شوید:

جوان سازی پوست با حنا بی رنگ

حنا سبز به عنوان یک ضد چروک طبیعی شناخته شده است. حنا به دلیل مقادیر بالای آب باعث آبرسانی به پوست صورت و بدن شده و با افزایش الاستیک پوست به کاهش چین و چروک و جوان سازی پوست صورت و بدن کمک می کند.

سفید شدن و روشن شدن رنگ پوست با حنای بی رنگ

حنا به عنوان یک سفید کننده و روشن کننده طبیعی پوست صورت و بدن شناخته می شود، در واقع حنا با پاکسازی و لایه برداری پوست باعث سفید تر و روشن تر شدن پوست میشود.

حتماً بخوانید:
ماسک حنا برای درخشش و زیبایی پوست

ماسک حنا برای درخشش و زیبایی پوست

آیا حنا پوست را سفید می کند؟ حنا گیاهی پر از خاصیت و فواید برای پوست و مو می باشد، عده ای از آن برای تقویت موهای خود استفاده می کنند و عده ای هم از…

حنا بی رنگ برای درمان آکنه و جوش صورت

حنا به دلیل خواص ضد باکتریایی قوی که دارد که با پاکسازی و کاهش چربی پوست به درمان آکنه و جوش صورت کمک می کند.

حنا خاصیت ضد التهابی و التیام زخم

حنا به سبب خاصیت ضد التهابی خوبی که دارد، از عفونت های ناشی از زخم التهاب پوستی جلوگیری کرده و در درمان زخم ها می تواند اثر بخش باشد.

درمان آفتاب سوختگی با حنا

حنا به دلیل داشتن توانایی خنک کننده طبیعی که دارد برای درمان آفتاب سوختگی بسیار مفید می‌باشد.

درمان التهاب و عفونت‌های پوستی با حنا بی رنگ

درمان التهاب و عفونت‌های پوستی با حنا بی رنگ

این نوع حنا دارای خاصیت ضد باکتریایی و ضد التهابی بوده و از دیرباز در طب سنتی برای درمان اگزما (سودا) و عفونت‌های متعدد پوستی بکار گرفته شده است.

پاکسازی و لایه برداری پوست

حنای بی‌رنگ، تأثیر زیادی بر بیماری‌های پوستی، لایه‌برداری و پاکسازی پوست داشته و به سفید شدن پوست کمک می‌کند.

حتماً بخوانید:
فرق سدر و حنا : حنا چه تفاوتی با سدر دارد؟

فرق سدر و حنا : حنا چه تفاوتی با سدر دارد؟

سدر : جزو گیاهان جادویی است که برای پوست و مو از جمله نرم و شفاف شدن پوست و درمان شوره سر و ریزش مو معجزه میکند. حنا : دارای فواید درمانی بی نظیری…

حنا بی رنگ : کلاژن سازی و ضد پیری

از دیگر فواید حنای بی رنگ برای پوست این است که به واسطه داشتن موادی مانند اسید کریسوفانیچسکی باعث تحریک پوست به بازسازی کلاژن می‌شود که برای جوانسازی پوست و به تأخیر انداختن علائم پیری پوست بسیار مهم می‌باشد.خیلی از خانم‌ها و آقایان برای کمک گرفتن از خواص و فواید حنا برای موهایشان، تمایل به استفاده از آن را دارند، اما ترجیح می‌دهند که رنگ موهایشان تغییر نکند. مخصوصا آقایان که اصلا رنگ قرمزی که حنای طبیعی به موها می‌دهد را مناسب نمی‌دانند.حنای بی رنگ که بیشتر برای تقویت موها از آن استفاده می‌شود، همان حنای معمولی و طبیعی است که ماده رنگی آن جدا شده است و برخی معتقدند که به این دلیل، مقداری از خواص آن نسبت به حنای رنگی کاهش می‌یابد. اما به هر حال اگر تمایلی به رنگ شدن موها ندارید، استفاده از حنای بی رنگ هم شیوه موثری در تقویت موها و برطرف کردن مشکلات آن به نظر می‌رسد.

فواید حنا

دیگر خواص حنا بی رنگ

1. خاصیت ضدقارچ و ضدباکتری دارد که باعث پاکسازی سر از عفونت و آلودگی می‌شود.

2. دارای آلوامودین است که برای افزایش رشد مو بسیار عالی می‌باشد.

3. ترمیم موی آسیب دیده و از بین بردن شکنندگی در آن‌.

4. دارای خاصیت رطوبت رسانی به مو که از خشکی آن جلوگیری می‌کند.

5. درمان شوره سر.

6. کاهش ریزش مو.

دیگر خواص حنای بی رنگ

آموزش آماده‌سازی حنای بی رنگ برای تقویت مو

روش کلاسیک : روش کلاسیک استفاده از حنا برای مو، خیساندن آن در آب داغ است تا رنگ بیاندازد. در اینجا که از حنای بی رنگ استفاده می‌کنید، 100 گرم حنا را با 300 میلی‌‌لیتر آب داغ مخلوط کنید و به هم بزنید. البته بهتر است اجازه دهید تا مدتی در آن بماند و بعد از اینکه کمی سرد شد، آن را به موهایتان بمالید.

انواع ماسک با حنای بی‌ رنگ

برای کاهش ریزش مو: 50 گرم حنای بی رنگ را با 50 گرم روغن زیتون و یک قاشق چایخوری روغن کرچک و مقداری از هر اسانس موثر در کاهش ریزش مو مانند روغن درخت چای، اسطوخدوس، نعناع، رزماری و یلانگ یلانگ مخلوط کنید و به آن‌ها به میزان کافی آب جوش اضافه نمایید تا قوام پیدا کند. سپس موها را به آن آغشته کنید.

برای کاهش سفیدی مو: 100 گرم حنای بی رنگ را با 300 میلی‌لیتر آب جوش مخلوط کنید و یک قاشق غذاخوری روغن بادام به آن اضافه نمایید.

برای موهای خشک: 100 گرم حنای بی رنگ را با 300 میلی‌لیتر آب جوش مخلوط کنید و به آن یک قاشق غذاخوری روغن کرچک و دو قاشق غذاخوری آووکادوی له شده اضافه نمایید.

برای موهای چرب: 100 گرم حنای بی رنگ را با 300 میلی‌لیتر آب جوش مخلوط کنید و دو قاشق غذاخوری آب لیمو و خاک رس به آن اضافه کنید. همچنین یک قاشق غذاخوری روغن کرچک هم باید به کار ببرید. بعد از اینکه موهایتان را به ماسک حنای بی رنگ آغشته کردید، تا زمانی که ماسک خشک شود، منتظر بمانید و آن را نشویید. برای داشتن موهایی زیبا و سالم، بهتر است استفاده از شیوه‌های درمانی طبیعی را در برنامه‌های زیبایی روتین خود قرار دهید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (91 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits