دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مناسب ترین محصولات را برای موهای خود بشناسید
3
زمان مطالعه: 6 دقیقه
مناسب ترین محصولات برای مو و شناخت محصولاتی که برای مو مناسب است

مناسب ترین محصولات برای مو

مناسب ترین محصولات برای مو

این روزها اگر سری به بازار لوازم آرایش بزنید با محصولات مختلفی برای مراقبت و حفظ حالت و زیبایی موها هم مواجه خواهید شد؛ از انواع سرم ها و کرم ها گرفته تا موس و ژل. اما آیا می دانید که روش استفاده از هریک از این محصولات چگونه است و کدام محصول برای چه کسی مناسب تر است؟ اگر نمی دانید بد نیست نگاهی به این مقاله بیندازید...

● سرم مو

سرم های مو برای براق کردن موها، ترمیم موهای آسیب دیده و پیشگیری از ابتلا به موخوره وارد بازار شد. سرم مو باید پس از استحمام و در حالی که موها کمی نم دارند، ابتدا به کف دست مالیده و سپس موها با آن ماساژ داده شوند. بهتر است که فقط ساقه و نوک موهای خود را به سرم مو آغشته کنید و از تماس آن با ریشه موهایتان تا حد امکان جلوگیری کنید.

در برخی از موارد به دلیل تماس مداوم سرم با ریشه موها، فرد مصرف کننده دچار شوره سر یا ریزش موی ناحیه ای می شود. البته ممکن است هیچ کدام از این مشکل ها برای شما پیش نیاید، اما احتیاط شرط عقل است. اگر موهای خشکی دارید، می توانید از سرم موهایی بر پایه چربی استفاده کنید تا علاوه بر درخشندگی، چربی سلول های موهایتان هم حفظ شود. در عوض اگر موهایتان چرب است، به شما توصیه می کنیم از سرم هایی بر پایه آب برای نرمی و درخشندگی موهای خود کمک بگیرید. سرم موهای ویتامینه از انواع عادی آنها بهتر هستند.

راستی! یادتان باشد که بهتر است اتو یا سشوار کردن موی خود را پس از آغشته کردن آن به سرم مو انجام دهید تا موهای صاف و در عین حال، براقی داشته باشید. سرم مو به هیچ عنوان مانند ژل ها، پوسته پوسته نمی شود و چسبناک نیست. به علاوه، می تواند وز موها را هم به سادگی بگیرد. به همین دلیل هم طرفداران زیادی در بین مو فرفری ها دارد.

مناسب ترین محصولات برای مو

● موس مو

هدف اصلی از تولید موس ها، حالت دادن یا حفظ حالت موها بوده است. معمولا موس ها درجه بندی دارند. هرچقدر درجه آنها بالاتر باشد، میزان حالت پذیری مو هم به کمک آنها بیشتر می شود. مثلا قدرت حالت دهی موس شماره ۱ از موس شماره ۳ به مراتب کمتر است.

موس ها محصولاتی کف مانند (مثل خمیر ریش) هستند که شما می توانید پس از استحمام، مقداری از آن را در حالی که موهایتان کمی نم دارد، کف دست خود اسپری کنید و موها را با آن ماساژ دهید. استفاده از موس، هیچ محدودیتی ندارد و شما می توانید تمام موهای خود را از ساقه تا ریشه با آن ماساژ دهید. اگر موهایتان کمی حالت دار است، می توانید پس از خیس کردن، آنها را با موس شماره ۵ ماساژ دهید و بلافاصله موهایتان را با سشوار و به صورت نامرتب خشک کنید. در این صورت، موهایی فر و زیبا خواهید داشت.

موس های شماره ۱ تا ۳ برای موهای فر و شماره ۴ به بالا برای موهای لخت و صاف مناسب تر هستند. با بالا رفتن شماره موس، موهای شما هم پس از استفاده از آن خشک تر خواهد شد. بنابراین اگر موهای خشکی دارید، از موس های ملایم شماره ۱ یا ۲ استفاده کنید. این را هم بگوییم که در خرید موس ها نباید خسیسی کنید. معمولا موس های مرغوب تر، موها را نرم تر می کنند و عطر بهتری هم دارند. یادتان باشد که استفاده از موس برای افراد مبتلا به آسم و آلرژی اصلا مناسب نیست. این محصولات عطر زیادی دارند و می توانند باعث آزار بیماران مبتلا به آسم و آلرژی شوند.

مناسب ترین محصولات برای مو

● ماسک مو و کرم مو

ماسک های مو هم جزو محصولات نسبتا تازه وارد به بازار زیبایی هستند. این محصولات با هدف مراقبت از موها و ترمیم موهای آسیب دیده و رنگ شده به بازار آمده اند. نحوه استفاده از ماسک ها به این صورت است که پس از شستن موها با شامپو و آبکشی آنها، کمی ماسک مو را کف دستتان بریزید و به آرامی موهای خود را با آن ماساژ دهید. حالا با توجه به نوع و مارک ماسک مو، این محصول باید ۵ تا ۱۵ دقیقه روی موها بماند و سپس آبکشی شود.

ماسک مو برای افرادی که موهای خشک، وز یا رنگ شده دارند، بسیار مناسب است و موی آنها را بسیار نرم و لطیف می کند. استفاده از ماسک مو نیاز به مصرف نرم کننده را در افرادی که موهای خشکی دارند هم از بین می برد. برخی از افراد به شدت به انواعی از ماسک های مو واکنش نشان می دهند و دچار ریزش مو می شوند. بنابراین اگر بعد از شستن موهای خود با ماسک مو حس کردید که دچار ریزش موی غیرطبیعی شده اید یا موهای کم پشتی دارید، قید استفاده از این محصول را بزنید.

کرم مو، محصولی قدیمی با فرمولی ساده و بر پایه چربی است. این محصول برای افرادی که موهای خشکی دارند، بسیار مناسب است. کرم مو باید به منظور پیشگیری از ایجاد موخوره در موهای خشک، فقط به نوک و ساقه موها مالیده شود. در صورت آغشته کردن کل موها به کرم مو، به طور حتم با موهایی چرب و نامرتب که ظاهر کثیفی هم دارند، مواجه خواهید شد. استفاده از کرم مو حالتی چسبنده به موها می دهد و ممکن است در صورت خوابیدن روی زمین، کرک فرش به موهایتان بچسبد و ظاهر نامناسبی برای موهایتان درست کند.

مناسب ترین محصولات برای مو

● ژل و تافت

هردوی این محصولات برای حفظ حالت موها به بازار آمده اند. استفاده از این دو محصول می تواند موها را به شدت خشک و شکننده کند. ابتلا به موخوره هم جزو شایع ترین عوارض استفاده از ژل و تافت است. به همین دلیل به افرادی که موهای خشکی دارند، توصیه می شود که به هیچ عنوان سراغ چنین محصولاتی نروند. آنهایی هم که موهای چرب یا معمولی دارند، باید مصرف ژل یا تافت را به مواقع و مراسم های خاصی مانند جشن عروسی محدود کنند. اگر موهای بلند خود را به ژل یا تافت آغشته کرده اید، حتما پیش از شستن آنها با شامپو، از یک نرم کننده ملایم کمک بگیرید تا دچار ریزش موی منطقه ای و موقتی یا گره خوردن موهایتان در هم نشوید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits