دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آشنایی با فواید لوسیون گیاهی ضد شوره سر سینره
1
زمان مطالعه: 6 دقیقه
لوسیون گیاهی ضد شوره سر سینره یک محصول فوق العاده مفید برای برطرف کردن شوره سر است. شوره سر عبارت است از پوسته های متراکم که در سطح پوست سر و در کنار قسمت تحتانی مو مشاهده می شوند


معرفی مصرف لوسیون گیاهی ضد شوره سر سینره (آنتی دندراف)

لوسیون گیاهی ضد شوره سر سینره یک محصول فوق العاده مفید برای برطرف کردن شوره سر است. شوره سر عبارت است از پوسته های متراکم که در سطح پوست سر و در کنار قسمت تحتانی مو مشاهده می شوند و این مشکل مربوط به پوست اندازی بیش از حد لایه های خارجی پوست سر می باشد. عوامل متعددی باعث ظهور شوره سر می گردد که مهمترین آنها قارچ ها هستند. همچنین ترشح بیش از حد چربی در اطراف مو واکنشهای آلرژیک به مواد شوینده، داروهای جلدی و مواد آرایشی – بهداشتی از عوامل بروز این مشکل هستند.

مهمترین عامل شوره خشک، قارچ هایی به نام Pityrosporum می باشد. که مقادیر زیادی از این قارچها در پوست سر شوره دار، یافت می شود. لوسیون ضد شوره با بهره گیری از ترکیبات کاملا گیاهی، اثر مطلوب و قاطع بر کاهش قارچهای مذکور داشته و از ترشح بیش از حد سبوم جلوگیری می نماید. مواد حاصل از تجزیه سبوم باعث تشدید پاسخ های التهابی می گردد که باعث تحریک بیشتر و ایجاد خارش می گردد.

ویژگیهای لوسیون گیاهی ضد شوره سر سینره

  • جلوگیری از رشد عوامل میکروبی مولد شوره و رفع شوره
  • رفع شوره و پوسته ریزی سطح پوست سر
  • مهار عوامل میکروبی مولد شوره سر
  • کنترل و تنظیم میزان ترشح چربی پوست
  • رفع خارش و التهاب پوست سر

شوره سر

مزایای مصرف لوسیون گیاهی ضد شوره سر سینره


ما معمولا به پوست سر خود توجه نمی‌کنیم، مگر اینکه مشکلی داشته باشد. برای مثال وقتی که سر شوره می‌زند و دچار خارش و پوسته پوسته شدن ناشی از آن می‌شود، به محض ظاهر شدن این علائم، دلیلی می‌شود برای فکر کردن. در واقع تحقیقات اخیری که توسط بنیاد پوست انگلیس انجام شده است، نشان می‌دهد، یک سوم از مردم به دلیل مشکل شوره سر از حضور در اجتماع پرهیز می‌کنند. لذا متخصصان چند توصیه علمی برای نگهداری از موهایتان و سلامت نگهداشتن پوست سرتان دارند، تا شما در هر موقعیتی اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

شوره سر ممکن است توسط پوست‌های سر خشک ایجاد شوند (کم شدن آب بدن نیز باعث شوره سر می‌شود) البته گاهی اوقات هم شوره سر به دلیل بیماری‌های پوستی نظیر اگزما، پسوریازیس و یا عفونت های قارچی روی پوست سر شکل می گیرند. در پوست سر به طور طبیعی در اثر لایه لایه شدن لایه قدیمی، لایه های جدید جایگزین می شود و از سطح پوست به صورت سلول های مرده به بیرون ریخته می شوند.

هنگامی که تعداد سلول های مرده افزایش یابند و همراه با چربی و ترشحات دیگر پوست باشند، "شوره سر" را تشکیل می دهند. شوره سر در اثر جدا شدن سلول های خارجی پوست سر به وجود می آید و با حمام رفتن منظم، استفاده از شامپوهای ضد شوره و استفاده از شامپوهای متنوع قابل کنترل است.

لوسیون گیاهی ضد شوره سر سینره یکی از محصولات فوق العاده مفید برای برطرف کردن شوره سر است. این لوسیون با استفاده از خواص گیاهان دارویی به راحتی شوره سر را درمان می کند.

رزماری

لوسیون گیاهی ضد شوره سر سینره حاوی رزماری است که نام قدیمی لاتین آن شبنم دریاست و در فارسی به آن اکلیل کوهی می گویند. پرورش دهندگان عمده این گیاه را در دنیا :کشورهای شمال آفریقا خصوصا مراکش ، تونس وکشورهای جنوب اروپا :اسپانیا ،فرانسه ایتالیا ،یوگوسلاوی و آمریکا تشکیل میدهند.مصرف آن هم بصورت خوراکی در صنایع غذایی و دارویی وهم بصورت موضعی در فرآورده های آرایشی- بهداشتی است.

این گیاه بیش از صدها سال است که در مراقبت از پوست و مو استفاده می شود و به داشتن اثرات فوق العاده در ایجاد جوانی مشهور است.همچنین بعلت آثار ضد میکروبی و ضد التهاب و آنتی اکسیدانی خود در تامین سلامت موها و جلوگیری از ریزش آنها تاثیر بسزایی دارد.در هیرتونیکهای تخصصی بانوان و آقایان لوسیون ضد چربی مو لوسیون ضد - شوره مو تونر پاک کننده پوست سینره از این گیاه استفاده شده است.

مریم گلی

در ترکیب لوسیون گیاهی ضد شوره سر سینره مریم گلی وجود دارد که گیاهی با قدمت بسیار طولانی است .از حدود هزار سال پیش از خواص دارویی آن استفاده میشده است.ابوعلی سینا در کتابهای خود به این گیاه اشاره و تاکید بر مصرف آن کرده است.استفاده از این گیاه باعث فعال شدن گردش خون و پوست میشود.همچنین خاصیت ضد باکتری و ضد عفونی کننده دارد و میتوان روی ترشح سبوم بسیار مؤثر باشد.در لوسیون ضد شوره لوسیون ضد چربی مو دئو درانتهای سینره از این گیاه استفاده شده است.

گزنه

لوسیون گیاهی ضد شوره سر سینره حاوی عصاره گزنه است. گیاه گزنه بومی مناطق استوایی و معتدل از جمله برزیل،آمریکای جنوبی و شمال اروپاو بصورت خودروست.برگهای این گیاه دارای خاصیت درمانیست.جالینوس حکیم در قرن دوم میلادی از این گیاه در درمانهای خود استفاده میکرده .گزنه دارای تانن،لسیتین،نیترات پتاسیم و کلسیم،ویتامین می باشد و در تقویت مو و جلوگیری از ریزش آن و حتی براق شدن موها موثراست. برای ضد عفونی کردن پوست و از بین رفتن شوره پوست سر نیز از این گیاه استفاده می شود.

رفع شوره سر

روش مصرف لوسیون گیاهی ضد شوره سر سینره

ابتدا موهای خود را با شامپو ضد شوره سر سینره شستشو دهید . پس از شستن مو، زمانی که موها رطوبت مختصری دارند 15 – 10 قطره از لوسیون گیاهی ضد شوره را بر روی کف سر بریزید. با قسمت نرم نوک انگشتان پوست سر خود را چند دقیقه ماساژ دهید. شانه کردن، حالت دهی و آراستن موها بعد از استفاده از لوسیون بلامانع می باشد. این عمل را 4 بار در هفته به صورت یک روز در میان انجام دهید.

توصیه ها در رابطه با لوسیون گیاهی ضد شوره سر سینره

  • لوسیون گیاهی ضد شوره سر سینره را از مراکز معتبر و داروخانه ها خریداری کنید.
  • لوسیون گیاهی ضد شوره سر سینره برای انواع مو قابل استفاده است.
  • لوسیون گیاهی ضد شوره سر سینره را دور از دسترس کودکان نگهداری کنید.

separator line

بیشتر بخوانید:

چندین درمان خانگی برای شوره سر

علت شوره و پوسته شدن کف سر و راه های مناسب برای درمان این عارضه

روشی برای درمان شوره سر با طب سنتی

چگونه شوره ی سر را درمان کنیم+ویدئو

separator line



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits