دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آشنایی با فواید مصرف ژل موی قوی سینره
1
زمان مطالعه: 8 دقیقه
ژل موی قوی سینره به راحتی بر روی مو گسترده می شود و به سرعت خشک می شود و بدون اینکه روی مو حالت سنگین ایجاد کند یا شوره بر جای بگذارد موهای شما را حالت می دهد.

آشنایی با فواید مصرف ژل موی قوی سینره


ژل موی قوی سینره به راحتی بر روی مو گسترده می شود و به سرعت خشک می شود و بدون اینکه روی مو حالت سنگین ایجاد کند یا شوره بر جای بگذارد موهای شما را حالت می دهد. میزان چسبندگی این ژل در حد متعادل تنظیم شده است. به طوری که به خوبی حالت ایستا را در مو ایجاد می کند ولی احساس چسبندگی بر روی موها احساس نمی شود و مو به راحتی شانه می شود. پلیمرهای به کار رفته در ساختمان این ژل قادرند لایه ظریف بر روی موها ایجاد کند و موها را حجیم تر و پر پشت تر نشان دهند.

ویژگیهای ژل موی قوی سینره

حالت دهنده قوی با حفظ حالت موها در شرایط مختلف آب و هوایی و به مدت طولانی

حالت دهنده قوی موها با پوششی سبک

حفظ حالت موها به مدت طولانی در شرایط مختلف آب و هوایی

بدون ایجاد حالت چسبندگی و برجا گذاشتن اثر سفیدی و شوره بر روی موها

دارای ویتامین E و فیلترهای جاذب اشعه ماوراء بنفش خورشید

حاوی عصاره جینسنگ جهت تقویت ریشه مو

ژل مو

مزایای مصرف ژل موی قوی سینره

شکل دادن به مو تاریخچه‌ای بسیار طولانی به قدمت دوران باستان دارد. در آن دوران از استوانه‌های فلزی، روغن‌ها و مواد معطر برای این منظور استفاده می‌شد، اما امروزه ...

گاهی از مدل موهایمان خسته می‌شویم و تلاش می‌کنیم حالت یا مدل آن را تغییر دهیم. شکل دادن به مو تاریخچه‌ای بسیار طولانی به قدمت دوران باستان دارد. در آن دوران از استوانه‌های فلزی، روغن‌ها و مواد معطر برای این منظور استفاده می‌شد، اما امروزه فرآورده‌های گوناگونی تولید شده که همواره بخشی از در آمد ما صرف خریداری آنها‌ ‌می‌شود. شما با این فرآورده‌ها چقدر آشنایی دارید؟

ژل، اسپری، موس، فوم ، کرم، واکس و ... نام‌هایی که در بالا به آن اشاره شد، برای خانم‌ها و آقایانی که موهایشان بر خلاف جاذبه زمین در هیچ جهت دیگری قرار نمی گیرد! و آنها که موهایشان همیشه داخل صورتشان است و در جستجوی راهی هستند که مویشان را به سمت بالا شانه و آن را در همان مکان ‌تثبیت‌ کنند، نام‌هائی بسیار آشنا هستند. کم نیستند افرادی که بعد از هر بار شستشو و یا قبل از بیرون رفتن از منزل از این مواد‌ ‌استفاده می‌کنند، اما معدودند کسانی که فرق بین این مواد و کاربردها و مضرات هر یک از آنها را به خوبی بشناسند.

شناخت شیمی بنیادی لوازم آرایشی ، مواد پاک کننده ، پوشش‌ها یا روکش‌های سطح و امثال آنها،‌ ‌می‌تواند ارزش قابل ملاحظه‌ای در انتخاب این فرآورده‌ها داشته باشد. درک اثر‌ ‌شیمیایی یک محصول ما را یاری می‌کند خطر احتمالی آن و ارزش‌ ‌رضایت خاطری را که از آن بدست می‌آوریم، محک بزنیم. واکنش‌های حساسیت زا و نحوه استفاده‌ ‌از یک فرآورده ممکن است از شخصی به شخص دیگر تفاوت داشته‌ ‌باشد‌.

‌محصولات حالت دهنده مو، همگی از نظر شیمیایی پلیمرهای حل شده در حلال مایع هستند. از نظر ترکیب شیمیایی ژل، موس‌ و فوم، پلیمرهایی بر پایه آب بوده اسپری بر پایه الکل و کرم‌ها بر پایه روغن‌ هستند. وظیفه پلیمرهای موجود در این ترکیبات آن است که رشته‌های مو را به هم متصل کند، ضمن آنکه، پوشش پلیمری محیط بر تارهای به هم چسبیده مو، باعث افزایش حجم کلی آنها نیز می‌ شود.


موها به دو صورت به هم اتصال پیدا می‌کنند. اتصال جانبی که در آن موها به صورت طولی به هم می‌چسبند و اتصال نقطه‌ای که در آن تارهای مو، در یک نقطه، یکدیگر را قطع می کنند.


فرآورده حالت دهنده مو، باید به گونه‌ای توسط تولید کننده طراحی و بوسیله مصرف کننده به کار برده شود که اتصال تارهای مو، عمدتا از نوع جانبی باشد. زیرا اتصال تارهای مو، به این شیوه، علاوه بر حجم بیشتر، آنها را به شکل ملایمتری در کنار هم نگاه داشته و آسیب کمتری به کوتیکل وارد می کند .

ژل موی قوی سینره یک محصول عالی برای حالت دادن به موهاست. این ژل بر پایه گیاهی تهیه شده و آسیبی به موهای شما نمیزند در ادامه مقاله خواص ترکیبات موجود در فرمولاسیون ژل موی قوی سینره شرح داده شده است.

گلیسیرین

ژل موی قوی سینره حاوی گلیسیرین است که از دیر باز در فراورده های مرطوب کننده مورد استفاده بوده است. این ماده جاذب الرطوبه بوده و باعث مرطوب شدن پوست می گردد

ویتامین E

در ترکیب ژل موی قوی سینره ویتامین E بکار رفته است. این ترکیب به عنوان یک آنتی اکسیدان طبیعی شناخته شده است. ویتامین E به راحتی به داخل پوست نفوذ کرده توسط پوست جذب می شود و باعث کاهش تخریب ناشی از اشعه UV می شود. زیرا این ترکیب رادیکالهای آزاد اکسیژن را به دام انداخته و از پراکسیداسیون چربی ها در اثر اشعه UV جلوگیری می نماید. همچنین خصوصیات تشکیل لایه محافظ بر روی پوست و مو را داشته و باعث رطوبت رسانی به پوست نیز می شود.

کتیرا

ژل موی قوی سینره حاوی کتیراست که یک ماده قدیمی برای حالت دادن به موهاست. گیاه کتیرا بوته‌ای شکل، تیغ‌دار و کوتاه قد است و بیشترین حجم آن در مناطق پر شیب و کوهستانی مانند آسیای مرکزی پیدا شده که نشان می‌دهد بومی این مناطق است. ایران یکی از مناطق مشهور برای تولید صمغ کتیرا است و در واقع به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده آن شناخته می‌شود.

صمغ کتیرا چسبنده، بدون بو و بدون مزه و محلول در آب است که آن را از شیره گیاه تهیه و خشک می‌کنند. خواص کتیرا زیاد است و تنها به مصارف خانگی محدود نمی‌شود و شرکت‌های بسیاری هم به دلیل خواص ویژه و مؤثر آن اقدام به تولید محصولات مختلفی از صمغ کتیرا کرده‌اند.

شیره و صمغ کتیرا از ریشه و ساقه‌های گیاه گرفته می‌شود و با ایجاد خراش و حفره آن را استخراج می‌کنند. خراشی که روی سطح ساقه و ریشه ایجاد می‌شود، باید عمق ۵ سانتی‌متری داشته باشد. صمغ این گیاه به شکل نوارهای پیچ‌خورده و فلس مانند خارج می‌شود. شیره یا صمغی که از ریشه و ساقه کتیرا خارج می‌شود را جمع‌آوری و به شکل ورقه یا قطعات کوچک سنگریزه‌ای شکل خشک می‌کنند.

این شیره آب جذب می‌کند تا به شکل ژل در بیاید یا با هم زدن حالت خمیری پیدا کند. اصلی‌ترین ماده موجود در کتیرا تراگانتین است که کلوئید محلول در آب است و از نظر شیمیایی با ماده دیگری به نام باسورین در ارتباط است که محلولیت کمتری دارد ولی برای اینکه به شکل ژل در بیاید، در آب حل می‌شود.
کتیرا برای پوست و افزایش زیبایی بسیار مؤثر است. از خواص کتیرا برای پوست باید گفت که این ماده حاوی خواص ضد پیری است و ایجاد چین و چروک پوست را به تأخیر می‌اندازد. کتیرا برای مو هم مفید است و باعث حالت دهندگی بهتر آن می‌شود که در این صورت می‌توان ژل کتیرا را استفاده کرد. محصولاتی مانند شامپو کتیرا نیز تأثیرات مثبتی بر زیبایی مو دارند.

مصرف ژل مو

روش مصرف ژل موی قوی سینره

مو را به حالت دلخواه درآورید و سپس از این ژل بر روی موها استفاده کنید تا حالت موها حفظ شود. اگر موهای شما بسیار لخت هستند و حالت اولیه را به خود نمی گیرند ابتدا موها را مرطوب کنید و بعد به ژل آغشته کنید و سپس به کمک سشوار حالت دلخواه را در مو ایجاد نمایید.

توصیه ها در رابطه با ژل موی قوی سینره

  • ژل موی قوی سینره را از مراکز معتبر و داروخانه ها تهیه کنید
  • می توانید از سرم نرم کننده مو سینره و یا از ژل موی سینره جهت حالت دهی به موهایتان استفاده کنید.
  • ژل موی قوی سینره را دور از دسترس کودکان نگهداری کنید.

separator line


بیشتر بخوانید:

آشنایی با ژل موی سر مخصوص آقایان سینره

فواید بی نظیر ژل موی ویتامینه فاقد الکل سینره

مناسب ترین محصولات را برای موهای خود بشناسید

separator line



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits