دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۷ ترکیب جادویی برای درمان ریزش موها با عسل
1
زمان مطالعه: 7 دقیقه
درمان ریزش موها با عسل طبیعی چیز جدیدی نیست و از زمان های قدیم استفاده میشده اما کمتر کسی درباره آن میداند. عسل همراه با مواد طبیعی و در بعضی موارد مصنوعی میتواند در متوقف کردن ریزش مو معجزه کند.

درمان ریزش موها با عسل طبیعی

عسل با خواص ضد میکروب قوی خود، خواص پاک کننده، ضد قارچ و همچنین موم طبیعی که دارد، برای تقویت مو و متوقف کردن ریزش آن بسیار عالی عمل میکند. سوال اینجاست که چگونه ؟ برای دریافت پاسخ با ما همراه شوید و نظرات خود را برای ما ارسال نمایید.

راه های درمان ریزش موها با عسل

تصور مالیدن این ماده چسبناک و شیرین روی سر و ریشه های موهایتان در حالی که چکه میکند شاید کمی ناخوشایند و پر دردسر و ریخت و پاش بنظر برسد.

اما ممکن است تنها چیزی باشد که برای کاهش یا متوقف ساختن ریزش موهایتان لازم دارید. با استفاده از عسل ریزش موها کاهش بسزایی خواهد داشت.

بنابراین ساخت داروها و مرهم های درمان ریزش موها با عسل برای افرادی که در حال به سرعت کچل شدن هستند خبر خوبی است. یا برای آنهایی که قبل از سروسامان گرفتن، علایم کچلی را روی سر خود مشاهده کرده اند.

خانم ها هم بهتر است زیاد خوشحال نشوند چون ریزش مو و آلوپسیا (طاسی منطقه ای) فقط مختص مردان نیستند. خانم ها هم ممکن است کچل بشوند که البته وقتی این اتفاق میفتد خیلی غیر معمول تر از کچلی آقایان بنظر میرسد.

پس خانم های گرامی، ریزش مو مشکل شما هم هست که خوشبختانه با استفاده از عسل قابل درمان است.

1. عسل برای موهای خشک

برای کسانی که موهای خشک و آسیب دیده دارند، عسل برای درخشش و تقویت موها مناسب است. این یک درمان طبیعی می باشد که عسل رطوبت را به موها بر می گرداند. همچنین دارای آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی است که فولیکول های مو را پرورش می دهد.

عسل خام برای مو بهترین گزینه می باشد، زیرا تمام ویتامین ها و سایر مواد مغذی آن حفظ می شوند. سازگاری آن با مو نیز باعث می شود رطوبت به موهای آسیب دیده و خشک شده برسد و باعث طراوت و نرمی مو می شود.

2. عسل و روغن جوجوبا برای شوره سر

این ترکیب مثل یک پکیج کامل و چندکاره است زیرا از طرفی حاوی یک تقویت کننده مو و از طرفی دیگر دارای یک ضد شوره طبیعی است. دستورالعمل تهیه آن را بخوانید.

مواد لازم: عسل و روغن جوجوبا تقریبا به میزان یکسان (مقدار آن به کلفتی و بلندی موها بستگی دارد). البته دو، سه قاشق غذاخوری از هرکدام به همراه چند قطره از روغن/عصاره گیاهی شمعدانی، روغن چوب صندل یا اسطوخدوس هم نتایج بسیار خوبی خواهد داشت.

آماده سازی: مواد را باهم مخلوط کنید تا به غلظت یکسانی برسند.

طرز استفاده: سر و ریشه موهای خود را با این ترکیب بوسیله انگشتان تان ماساژ دهید. البته از مالیدن با فشار و شدید خودداری کنید.

3. عسل و دارچین برای جلوگیری از ریزش مو

از آنجا که عسل، درمان خوبی برای کسانی است که از ریزش مو رنج می برند. مخلوط کردن عسل خام با دارچین و روغن زیتون باعث می شود که کمک عالی برای ریزش موی شما انجام شود. به غیر از افزایش رشد مو، عسل نیز موهای شما را نرم می کند.

4. عسل و آب پیاز برای ریزش مو و شوره سر

این یک داروی بسیار پرطرفدار و شناخته شده برای شوره و ریزش موی ناشی از آن است.

مواد لازم: یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری آب پیاز. بازهم مقدار آن به کلفتی و بلندی موها بستگی دارد و میتوانید در صورت لزوم بیشتر درست کنید.

آماده سازی: مواد را خوب باهم مخلوط کنید.

طرز استفاده: سر و ریشه موهای خود را با آن ماساژ دهید. نتایج خوبی خواهد داد.

5. عسل و آبلیمو برای ریزش مو

مواد لازم: یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری آب لیمو. بازهم مقدار آن به کلفتی و بلندی موها بستگی دارد و میتوانید در صورت لزوم بیشتر درست کنید.

آماده سازی: مواد را خوب باهم مخلوط کنید.

طرز استفاده: سر و ریشه موهای خود را با آن ماساژ دهید. نتایج خوبی خواهد داد

6. عسل و برگ گل ختمی له شده برای ریزش مو

قرن هاست در هند و کشورهای همسایه آن خمیر برگ گل ختمی برای درمان شوره استفاده میشود. وقتی آن را با عسل مخلوط کنید، تاثیر چنین مرهمی در کنترل شوره سر بسیار بیشتر خواهد شد.

مواد لازم: برگ ختمی له شده (تر باشد)، به میزان لازم در حدی که سر شما را پوشش دهد و یک قاشق غذاخوری عسل.

آماده سازی: خوب با هم مخلوطشان کنید.

طرز استفاده: حتما خودتان حدس زدید؛ کافیست خمیر بدست آمده را به همه جای سر خود بمالید، بگذارید ده الی پانزده دقیقه بماند و سپس سر خود را با آب ولرم بشویید. نتایج این کار شما را شگفت زده خواهد کرد.

7. عسل و خمیر تخم شنبلیله برای ریزش مو

این دارو نیز در برخی نقاط جهان در حال حاضر استفاده میشود.

مواد لازم: دو قاشق غذاخوری تخم شنبلیله و یک قاشق غذاخوری عسل.

آماده سازی: تخم شنبلیله ها را حدودا دوازده ساعت بخیسانید و سپس آنها را بکوبید تا به حالت خمیری در بیایند. خمیر را خوب با عسل مخلوط کنید.

درمان ریزش موها با عسل

بیشتر بخوانید :

خواص عسل برای قلب : روش مصرف عسل برای بیماران قلبی

فواید عسل برای چشم : چگونه عفونت چشم را با عسل درمان کنیم؟

17 خاصیت بی نظیر مصرف عسل در کودکان

بهترین روش های درمان طبیعی ورم معده با استفاده از عسل

آشنایی دقیق با خواص و درمان نازایی با گرده گل (گرده زنبور عسل)

عوامل ریزش مو

مابین علل بسیار ریزش مو، فعالیت میکروبی در ریشه مو و خشکی پوست سر، دو عامل اصلی هستند و استفاده از عسل در درمان این مشکلات بسیار مفید است.

ضعف بدنی حاد نیز می تواند یک علت عمده آن باشد، به ویژه هنگامی که کسی در معرض ضعف طولانی مدت هنگام آسیب دیدگی و زخم یا بیماری است. عسل می تواند در چنین مواردی مفید باشد، اما به طرز کمی متفاوت.

ما سعی کردیم به طور جداگانه به هر نوع از آن ها اشاره کنیم و نحوه استفاده از عسل برای درمان ریزش مو را برای هر مورد شرح دهیم.

ریزش مو به علت سوء تغذیه

ریزش مو عموما بدلیل سوء تغذیه و کمبود مواد مغذی (ویتامین ها و مواد معدنی خاصی) در بدن نیز ایجاد میشود.

با اینکه عسل برای تمامی موارد سوء تغذیه مناسب نیست اما از آنجایی که عسل شامل مقداری ویتامین ها و مواد معدنی همچون، ویتامین B6 و B2 ، آهن، منگنز، فسفر و روی میشود، میتواند ریزش موی ناشی از سوء تغذیه را تا حدودی کاهش دهد.

با اینکه مقدار کمی از این مواد مغذی در عسل موجود است، مصرف مکرر و منظم عسل در جبران کمبود آنها در بدن و رساندن آن ها به اعضای بدن که با آن احتیاج دارند بسیار موثر است.

ریزش مو بدلیل شوره

اینکه آیا شوره، چه روغنی و چه خشک آن، یکی از عوامل ریزش مو است یا خیر، از آنجایی که تحقیقات و آزمایشات مختلف نتایج متفاوتی داشته اند، همواره مورد بحث و اختلاف نظر بوده است.

برخی محققان معتقدند که شوره باعث ریزش مو میشود اما به میزان معمولی نزدیک تر است و باعث ریزش شدید و کچلی نمیشود. آنها همچنین بر این باورند که با اینکه شوره عامل اصلی ریزش مو نیست اما میتواند به عوامل اصلی آن که میکروب ها و قارچ ها هستند کمک کند.

دسته دیگر محققان، معتقدند که شوره یکی از عوامل اصلی ریزش مو است و نوع شدید آن نیز میتواند منجر به طاسی سر شود. با اینکه ما در این بحث نظری نداریم آن را در اینجا آوردیم تا بتوانیم به شما فواید بسیار خوب عسل در کاهش ریزش مو ی ناشی از شوره را معرفی کنیم.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits