دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
این روغن های گیاهی چه اثراتی روی موهای شما دارند؟
7
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اثرات روغن های گیاهی بر روی مو و چگونگی تاثیر اثرات روغن های گیاهی بر روی مو

روغن‌های گیاهی حاوی ریزمغذی‌هاست كه با حفظ سلامت موها باعث رشد بیشترشان می‌شود. استفاده هر روزه از این روغن‌ها به پیشگیری از شوره سر كمك می‌كند و مانع خشكی پوست سر می‌شود.

نمونه‌های زیر بیشترین استفاده و بهترین بازدهی را برای چرب‌كردن موها دارد.

اثرات روغن های گیاهی بر روی مو

روغن زیتون

این مرطوب و چرب‌كننده چندمنظوره كه در صدر جدول قرار دارد، به موها استحكام می‌بخشد و آنها را درخشان می‌كند و برای موهای خشك بسیار مناسب است. روغن زیتون باید مدتی پس از استفاده و قبل از خواب حتما شسته شود. حتی مقدار كمی از آن روی پوست خشك هم معجزه می‌كند.

اثرات روغن های گیاهی بر روی مو

روغن نارگیل

می‌توان به روغن نارگیل لقب بهترین چرب‌كننده معطر را هم داد كه هم به شكل غلیظ و هم رقیق وجود دارد. نارگیل سرشار از مولكول‌های چربی سالم است كه حتی با لمس كردن، این چربی را حس می‌كنید. چربی نارگیل بسرعت جذب می‌شود و بدون آن كه حالتی چرب به موها بدهد، آنها را نرم و تغذیه می‌كند.

استفاده از آن همراه شامپو عالی است و در مورد پوست خشك گزینه‌ای مناسب برای نرم‌‌كردن بافت و لطافت‌ بخشیدن به آن بدون بستن منافذ پوستی است.

اثرات روغن های گیاهی بر روی مو

روغن هویج

احتمالا نام این روغن را كمتر شنیده‌اید؛ اما محصولات حاوی آن برای نرم‌كردن موهای خشك و چرب‌كردن آنها معجزه می‌كند. همچنین این روغن به علت تركیبات ویژه، موها را بخوبی تغذیه و آنها را به جای براق‌كردن، درخشنده می‌كند. تركیب آن با سایر روغن‌ها هم برای موهای خشك خوب است و به عنوان نرم‌كننده و حالت‌دهنده استفاده می‌شود.

اثرات روغن های گیاهی بر روی مو

روغن بادام

یكی از روغن‌های رایج و خوب برای چرب‌كردن موها و لطیف كردن پوست‌ خشك، روغن بادام است. پروتئین‌های موجود در این روغن به بازسازی سطح پوست كمك می‌كند و حالت الاستیكی آن را بهبود می‌بخشد. البته بهتر است آن را با محصولات شوینده مخلوط كنید، اما به تنهایی هم می‌تواند موها را درخشان، چرب و مقاوم كند.

اثرات روغن های گیاهی بر روی مو

روغن آفتابگردان

این روغن روی پوست و موها به یك اندازه تأثیر مثبت دارد و حتی برای موها و پوست‌های چرب هم مفید است. استفاده از آن موها را چرب می‌كند، اما سنگین نمی‌كند و از آنجا كه به شكل طبیعی حاوی مقادیر زیادی ویتامین «ای» است، در ترمیم سلولی نقش دارد. مقدار كمی از آن هم تأثیر چرب‌كنندگی زیادی برای موها دارد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (7 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits