دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
اولاپلکس چیست و نحوه استفاده از آن
5
زمان مطالعه: 8 دقیقه
اولاپلکس تراپی و یا پلکس تراپی : روشی است که پیوندهای دی­سولفید آسیب ­دیده در موهایتان که در اثر دکلره، رنگ مو، ریباندینگ مو، براشینگ و …شکسته شده اند را به طور دائم بازسازی می­ کند.

اولاپلکس مو چیست؟ چه فوایدی برای مو دارد؟

اگر موهایتان را بیش از حد ­رنگ کرده باشید یا تا سال­ها آنها را هایلایت کرده باشید، اولاپلکس برای شما امکان برگرداندن قدرت، ساختار و یکدستی موهایتان را فراهم می­کند. اما این امکان فقط برای کسانی که دائما موهای خود را رنگ می­کنند نیست؛ برعکس، اولاپلکس هر نوع مویی را با هر نوع بافتی، رنگ شده یا نشده، براق و قوی می­کند.

آموزش استفاده از Olaplex در رنگ مو

ابتدا رنگ مورد نظر را باید با اکسیدان یا فعال‌ کننده‌های رنگ موجود در بازار به خوبی ترکیب نمایید، سپس در ازای هر ١٠٠ میل رنگ مقدار ٣/٧۵ میلی لیتر از اولاپلکس شماره ١ به مخلوط رنگ اضافه کرده و دوباره خوب مخلوط کنید، سپس مو رنگ آمیدی میگردد.

آموزش استفاده اولاپلکس در پودر دکلره

برای دکلره کردن مو یا آمبره و بالیاژ کردن مو متوسط پودر دکلره، ابتدا مقدار ٣٠ گرم پودر دکلره باید با اکسیدان یا فعال کننده (یا همان اکسیدان‌های ۹، ۶ و ۱۲ درصد) به خوبی مخلوط شود؛ حال در این مرحله باید از اولاپلکس شماره ١ به مقدار ٧/۵ میلی لیتر به مخلوط اضافه نمایید و در ادامه مراحل روشن کردن مو که مانند روش سنتی مو است، موها را روشن کنید.
منظور از روشن کردن مو، بدین گونه نیست که تمامی موهای خود را رنگ نمایید، بلکه با این روش می توانید در انواع لایت‌ها هم استفاده کنید.

توجه: اگر برای انجام روشن کردن مو، به مقداری بیشتر از ٣٠ گرم نیاز داشتید، می بایست مخلوط های حاصل را در ظروف جداگانه تهیه نمایید. زیرا مقدار Olaplex (٧/۵ میلی لیتر) فقط در ٣٠ گرم پودر فعال می شود. (به طور مثال اگر مویی به ٩٠ گرم پودر روشن کننده احتیاج داشته باشد، باید در سه ظرف جداگانه ۳۰ گرمی مخلوط گرفته شود)

آموزش استفاده اولاپلکس

بعد از روشن کردن مو، باید موها را به طور کامل آبکشی کنید، البته بهتر است که از نرم کننده یا شامپو یا مواد تمیز کننده استفاده نکنید، سپس با حوله (بدون استفاده از سشوار) رطوبت موها را بگیرید به طوری که ١۵ الی ٢٠ درصد از رطوبت مو باقی بماند.
حال، مو را با اولاپلکس شماره ٢ آغشته کرده و به مدت ١۵ الی ٢٠ دقیقه رو به پایین به خوبی ماساژ دهید و در انتها با یک کلاه رنگ، موها را بپوشانید و به مدت ١ الی ٢٢ ساعت صبر کنید و سپس موها آبکشی و کاملا خشک نمایید، بعد در انتها درصورت نیاز به رنگساژ، می توانید از آن استفاده نمایید.

اولاپلکس تراپی چیست؟ و انواع آن کدامند؟

برای مرحله رنگساژ دقت کنید که رنگ بیشتر از چند دقیقه روی مو باقی نماند زیرا هم باعث تیرگی مو می‌شود و هم نتیجه دلخواه حاصل نمی‌شود.
برای استفاده از کرم های روشن کننده، میزان ۴۵ گرم از کرم با ٧.۵ میلی لیتر از اولاپلکس شماره ١ لازم می‌باشد و تمام مراحل بالا در مورد کرم دکلره نیز صادق بوده است.

توجه داشته باشید که اگر نتیجه واقعی و درست می‌خواهید حتما و حتما از لوازم و مواد اولیه اورجینال استفاده کنید.

دقت در ترکیبات و نسبت‌های تعیین شده به قدری مهم است که در صورت کمی تغییر در میزان نسبت‌ها نتیجه به کلی تغییر می‌کند.برای اینکه خیالتان از بابت نسبت‌های مخلوط شده آسوده باشد، از ترازو برای تعیین اندازه‌ها استفاده کنید.

استفاده صرفا جهت آسیب زدایی موهای از بین رفته در زمان دکلره

میدانیم که اولاپلکس‌تراپی بهترین روشی است که توسط کارشناسان برای ترمیم موهای آسیب دیده ارائه شده است.
میزان مواد مصرفی در اولاپلکس‌تراپی فقط بستگی به جنس مو، حجم مو و میزان آسیب دیدگی داد. بعضی از موها، مواد را جذب می‌کنند و حجم بیشتری از مواد مورد استفاده قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است که اندازه‌های ذکر شده در پاراگراف‌های بالا برای موهایی است که تا سر شانه هستند و معمولی‌اند.
در صورتی که دارای موهایی بلند هستید یا موهایی دارید که جذب بالایی دارند (تخلخل)، طبیعی است که از مواد بیشتری می بایست استفاده نمایید.

موهایی که تخلخل زیادی دارند، قدرت جذب بالایی دارند. و رنگ زیادی استفاده می کنند پیشنهاد می‌شود برای این دسته از موها حتما از Olaplex استفاده کنید.استفاده از حجم زیاد اولاپلکس نتیجه عکس میدهد و رنگ‌پذیری مورا کاهش می‌دهد.
اولاپلکس فاقد چربی است. در نتیجه اصلا فکر نکنید که در صورت استفاده از اولاپلکس، موها آبرسانی می‌شوند . اولاپلکس فقط پیوند ساختاری مو‌ها را قوی می‌کند و رنگ‌پذیری مو را افزایش می‌دهد.

فواید استفاده از اولاپلکس

اولاپلکس سه مرحله ای به چه معناست؟

Olaplex در سه مرحله مورد استفاده قرار می‌گیرد که:

محصول اول، اولاپلکس مایع است که باید به میزان مناسب در پودر دکلره و رنگ ترکیب شود.در زمان ترمیم دکلره و مش، مورد استفاده قرار می‌گیرد و باعث می‌شود ساقه‌هایی که قبلا دکلره شده اند، آسیب نبینند. شماره اولاپلکس این مرحله ۱ است.محصول شماره ۲ اولاپلکس، مخصوص تراپی است، یعنی خانمی که موهای خود را دکلره کرده، باید با محصول شماره ۲ اولاپلکس موهای خود را ماساژ دهید و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی موها بماند.محصول شماره ۳ مخصوص مراحل احیاسازی در منزل است. به صورتی که خانم‌ها باید به صورت هفتگی از این محصول استفاده کند.

توجه: اگر برای انجام روشن کردن مو مقداری بیشتر از ٣٠ گرم مورد نیاز می باشد می بایست مخلوط های حاصل در ظروف جداگانه تهیه شوند زیرا مقدار اولاپلکس (٧/٥ میلی لیتر) فقط در ٣٠ گرم پودر فعال می شوند.

(به طور مثال اگر مویی به ٩٠ گرم پودر روشن کننده احتیاج داشته باشد باید در سه ظرف جداگانه 30 گرمی مخلوط گرفته شود)بعد از روشن کردن مو، موها به طور کامل آبکشی ( از نرم کننده یا شامپو یا مواد تمیز کننده استفاده نشود) سپس با حوله ( بدون استفاده از سشوار ) رطوبت موها گرفته شود به طوری که ١٥ الی ٢٠ درصد از رطوبت مو باقی مانده باشد مو را با اولاپلکس شماره ٢ آغشته کرده و به مدت ١٥ الی ٢٠ دقیقه رو به پایین به خوبی ماساژ دهید و در انتها با یک کلاه رنگ موها پوشانده شده و به مدت ١ الی ٢ ساعت صبر کنید و سپس موها آبکشی و کاملا خشک کنید بعد در انتها درصورت نیاز به رنگساژ مدنظر میتوانید رنگساژ کنید.

حتماً بخوانید:
چند روش خانگی برای از بین بردن زردی مو بعد از دکلره و رنگ

چند روش خانگی برای از بین بردن زردی مو بعد از دکلره و رنگ

رفع زردی مو : از بین بردن زردی و نارنجی مو دغدغه ای برای همه افراد به خصوص ایرانی ها است. زیرا ایرانی ها برخلاف اروپایی ها دارای موهایی با تناژ…

برای استفاده از کرم های روشن کننده کننده میزان ٤٥ گرم از کرم با ٧.٥ میلی لیتر از اولاپلکس شماره ١ لازم می باشد و تمام مراحل بالا در مورد کرم دکلره صادق می باشدبرای نتیجه عالی در کار استفاده از مواد (بیرنگ کننده های مو و اکسیدان)اصل و اورجینال الزامی می باشد و دقت در مقدار لازم نه کمتر و نه بیشتر بودن خیلی مهم است.بهتر است از ترازو برای میزان دکلره خصوصا استفاده کنید تا مقدار30 گرم و 7/5میل کاملا رعایت شود. استفاده صرفا جهت اولاپلکس تراپی(قویترین درمان بعد از آسیب های ناشی از دکلره،رنگ،اتو و براشینگ مو...)

اولاپلکس تراپی قویترین روش برای بازسازی و ترمیم موهای آسیب دیده قبلی که در اثر دکلره ،رنگ،اتو و براشینگ مو می باشد که تا بحال در جهان ارائه شده است.مقدار مواد استفاده شده در اولاپلکس تراپی بستگی به اندازه موی سر شخص متفاوت می باشد لازم به ذکر است مقدار ذکر شده در قسمت ذیل برای افرادی که موی سر آنها تا شانه می باشد توصیه میگردد (بستگی به اندازه و حجم مو مقدار استفاده شده متفاوت می باشد).

ابتدا موها آبکشی (بدون شامپو و نرم کننده) شده و با حوله (بدون سشوار) خشک گردیده تا مو ١٥ الی ٢٠ درصد رطوبت داشته باشند سپس مقدار ١٥ میلی لیتر (1/2 oz) از اولاپلکس شماره ١ با مقدار ٨٥ میلی لیتر آب مقطر (یا آب جوشانده سرد)در ظرف اسپری مانند خوب مخلوط(به مدت ٥ دقیقه)وسپس به موها اسپری گردیده و به مدت ١٠دقیقه ماساژ داده شود
بلافاصله اولاپلکس شماره ٢(به مقدار ٣٠ میلی لیتر)به موها زده شده به مدت ٢٠ دقیقه رو به پایین ماساژ داده شود و بعد کلاه رنگ روی موها گذاشته شده و به مدت ١ الی٢ ساعت مکث گردیده و با شامپو یا نرم کننده مورد علاقه تان موها را آبکشی یا شسته و خشک کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.6 از 5 (5 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits