دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
انواع موها، مراقبت و مدل دادن به آنها
8
زمان مطالعه: 6 دقیقه
انواع موها، مراقبت و مدل دادن آنها: موها انواع مختلفی دارند و ظاهر بهتر آنها هم به روش های مراقبت و حالت دادن مخصوص خودشان بستگی دارد. با ما همراه باشید و با خواندن این نکات مراقبتی به موهایتان بهتر رسیدگی کنید.

انواع موها، مراقبت و حالت دادن آنها

به طور اساسی چهار نوع مو وجود دارد: صاف، مجعد، فرفری و فر ریز. با این وجود که دانستن نوع طبیعی موی خودتان بسیار مهم است؛ دانستن بافت استاندارد و ضخامت نوع مو شما از آن هم مهم‌تر است. قبل از اینکه هر کدام از این مدل‌ها را شروع کنید، تشخیص اینکه آیا موهایی بسیار نازک، زمخت یا چیزی بین این دو دارید بسیار مهم است. هدف ما کاری مفید برای موهایمان است نه بر خلاف آن.

موهای لطیف

اگر موی لطیف دارید یعنی یک راسته موی کم دارید. این لزوما به این معنا نیست که موی شما باریک است، اما گاهی اوقات به این حالت هست. اگر موهایتان فر نمی‌ماند، به راحتی از هم باز می‌شود، مستعد خشکی است و معمولا صاف آویزان است شما موهایی لطیف دارید. اگرچه زندگی کردن با موی لخت یا لطیف گاهی اوقات می‌تواند مشکل باشد شما امکان زیادی برای ایجاد تغییرات جذاب در موهایتان دارید!

مراقبت از موی لطیف

داشتن موهای چرب برای افرادی با موهای لطیف غیرمعمول نیست و شما احتمالا متوجه شده‌اید که نسبت به موهای زبر دوستانتان به تعداد دفعات بیشتری برای شستن موهایتان نیاز دارید. اگر با این حال می‌توانید این کار را انجام بدهید، یک روز یا دو روز در میان موهایتان را بشویید چون همانطور که می دانید، شستن بیش از حد موها می‌تواند به آنها آسیب برساند.

  • نرم‌کننده را فقط به نوک موهایتان بزنید. با نزدن نرم‌کننده به پوست سر می‌توانید موهایتان را طوری نگه دارید که شل و وارفته به نظر نرسند.
  • وقتی موی لطیف خیس باشد بسیار ضعیف و آسیب پذیر است. وقتی از حمام می‌آیید با موهایتان خیلی مهربان باشید؛ برای خشک کردن موهای لطیف، حوله و برس را خیلی محکم استفاده نکنید یا بلافاصله موهایتان را مدل ندهید چرا که می‌تواند باعث شکنندگی موها شود.
  • برای حداکثر بلندی و حجم، وقتی موها را سشوار می‌کنید از موس و یک برس گرد در قسمت ریشه‌های مو استفاده کنید.
  • از یک شامپوی زبرکننده مو، نرم‌کننده و همچنین یک کرم، سرم یا اسپری زبرکننده استفاده کنید.
  • شما می‌توانید از طراح مدل موهایتان بپرسید کدام محصول برای شما مناسب است یا از فروشگاه لوازم آرایش محلی خود یا یک سالن زیبایی مشورت بخواهید.

حالت دادن به موهای لخت یا لطیف

موهایتان را مدل لَیِر کوتاه کنید. موهای شما نباید یکدست و صاف به نظر برسد. با لیر کوتاه کردن موها و افزودن چند لایه نازک، تصوری از موهای پرتر ایجاد می‌شود. مدل لیر موها را لایه لایه می کند اما هر قسمتی هم که بیرون زده به نظر می‌رسد عمدی است. برای اینکه هر مدل مو بهترین شکلش را داشته باشد موارد زیر را توصیه می‌کنیم:

قبل از حالت دادن به موهای لخت، آنها را با شامپوی خشک اسپری کنید. شامپوی خشک ترکیب و استحکام را به موهای شما اضافه می‌کند، سنجاق سرها و بافت موها را محکم‌تر نگه می‌دارد. همچنین حجمی بدون ژولیدگی یا پایین آوردن موها، به موها اضافه می‌کند.

  • ریشه موهایتان را پوش بدهید. انجام این کار مقدار زیادی حجم و ترکیب لازم را به موهایتان اضافه می‌کند. برای جلوگیری از شکستن موها از آنها مراقبت کنید و با آنها مهربان باشید.
  • از محصولاتی که سبک هستند و موهایتان را پایین نمی‌کشانند استفاده کنید؛ موهایتان را با موادی مثل پمادهای سنگین و ژل‌ها پایین نکشانید.
  • اگر ممکن است موی مجعد یا فرفری به موهایتان اضافه کنید. داشتن ترکیب اضافه در موهایتان به حجم تمام مدل‌هایتان اضافه می‌کند. با خوابیدن با موی بافته شل از گرما راحت شوید.
  • روی هر مدل مو اسپری 25 Kenra مخصوص حجیم کردن مو را بزنید. این اسپری بهترین اسپری مو موجود است.

مراقبت و مدل دادن انواع موها

موهای زبر

اگر موی زبر دارید، تار موهایتان خیلی ضخیم هستند. آنها زبر اندر زبر هستند! نسبت به موهای لطیف معمولا زمان بیشتری طول می‌کشد تا موهای شما خشک شود. به احتمال زیاد دیر خشک می‌شوند اما می‌توانند حرارت و گرما را تحمل کنند و در برابر شکستگی مقاوم باشند.

مراقبت از موی زبر

  • از شستن موهایتان بیشتر از سه بار در هفته خودداری کنید. اجازه بدهید چربی طبیعی پوست سر، موهایتان را نرم و مرطوب کند.
  • موی زبر اغلب می‌تواند کدر و مات به نظر برسد اما اضافه کردن روزانه کمی سرم براق‌کننده به ترکیب موها باید آنها را درخشان کند.
  • امکان استفاده از هیچ محصول سبک وزنی را ندارید. شما باید محصولاتی با تاثیرات قوی روی موها مثل ژل‌های حالت دهنده، اسپری‌های مو و پماد مو را تهیه کنید.
  • مراقبت و نگهداری کامل هفتگی از موهای زبرتان ایده خوبی است. این کار به شما اطمینان می‌دهدکه خشکی موها تحت کنترل شما است.
  • قبل از اینکه از حمام بیرون بیاید موهایتان را با آب سرد شستشو دهید. این کار ساقه‌های مو را مسدود و آنها را در رطوبت حفظ می کند.

حالت دادن به موهای زبر

اگر موهای وز دارید و نمی‌توانید با آنها کاری بکنید، یک سرم ضد وز مو بخرید. شما می‌توانید سرم‌های خوبی را پیدا کنید که مو را در برابر حرارت محافظت می‌کند، به مو درخشندگی می‌بخشد و وز مو را برطرف می‌کند. با برطرف شدن وز مو، بافت‌ها و موهای تابیده شده، صاف‌تر و جمع‌شده‌تر به نظر می‌رسند.

  • اگر موهایتان فوق‌العاده ضخیم است، باید ریشه موها را پوش بدهید و اسپری مو بزنید. داشتن موی زبر شما دلیلی برای لطیف به چشم آمدن موهایتان نیست!
  • سنجاق سرهای خیلی بزرگ یک باید است. آنها مقدار موی بیشتری را نگه می‌دارند و مقاوم‌تر هستند چرا که بافت‌ها و موهای بالابسته شده را محکم‌تر نگه می‌دارد.
  • به جای استفاده از یک میلیون سنجاق سر در حجم زیادی از موهایتان، از تعداد کمتری سنجاق سر در قسمت‌های کوچک‌تر استفاده کنید.
  • اگر موهایتان خیلی ضخیم است، مدل‌های بالا بسته شده موها و بافت‌هایتان پرتر به نظر می‌رسد. بیشتر اوقات از این بابت شکرگذار خواهید بود! اگر با این وجود آزاردهنده است، موهای بافته شده یا تابیده را از دو طرف بکشید تا بهتر به نظر برسد.

ترجمه
فرحناز رنجبر
بخش سبک زندگی مجله دلگرم

بیشتر بخوانید:

فیزیولوژی مو چیست؟

وز شدن مو : ۱۰ راهکار خانگی برای درمان خشک و وز وزی شدن مو

روش های مناسب برای صاف کردن مو در منزل



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.5 از 5 (8 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits