دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معجزه روغن زرده تخم مرغ که تا به حال نمیدانستید!

خواص معجزه آسای روغن زرده تخم مرغ برای سلامت مو + طرز تهیه

معجزه روغن زرده تخم مرغ که تا به حال نمیدانستید!
58
زمان مطالعه: 8 دقیقه
طرز تهیه روغن تخم‌مرغ برای رفع ریزش مو : درباره خواص تخم‌مرغ برای افزایش سرعت رشد، پرپشت شدن و کاهش ریزش موها بسیار شنیده‌ایم. در ادامه روش تهیه روغن تخم‌مرغ را به شما آموزش می‌دهیم که برای جلوگیری از ریزش مو خیلی مفید است.

فواید روغن زرده تخم مرغ

زرده تخم مرغ، یکی از منابع عمده و انگشت شماری است که در آن به طور طبیعی، ویتامین D یافت می شود. از فواید زرده تخم مرغ این است که تمام ویتامین ها ، پروتئین ها و مواد معدنی و مواد مغذی حیاتی که برای انجام کارهای مهم بدن مانند تعادل الکترولیت ها ضروری است در آن وجود دارد.
زرده و سفیده تخم مرغ هر کدام ۱۳ نوع مواد معدنی دارند. این مواد معدنی عبارتند از کلسیم، منیزیم، آهن، پتاسیم، سدیم و سلنیوم.
گرچه ، هم سفیده و هم زرده تخم مرغ حاوی این مواد معدنی هستند،اما باید گفت که فواید زرده تخم مرغ ویژه است و دارای بیشترین مقدار مواد مختلف معدنی است.
به عنوان مثال، ۹۰ درصد از کلسیم تخم مرغ در زرده است؛ ۹۳ درصد از محتوای آهن آن در زرده است و تنها ۷ درصد آن در سفیده است.
تخم مرغ حاوی انواع مواد مغذی مهم و حیاتی است که اکثر افراد آن را در برنامه غذایی خود دارند و مرتب مصرف می کنند. البته میزان مصرف تخم مرغ در افراد متغیر است. تخم مرغ دارای سه قسمت جداگانه؛ پوسته، سفید و زرده است.

روغن زرده تخم مرغ

هنگامی که یک تخم مرغ خام را باز می کنید، زرده، به شکل یک بخش دایره ای است و سفیده هم دور تا دور زرده و به صورت محافظی برای جنین رو به رشد ، قرار گرفته است. زرده و سفیده تخم مرغ هر یک دارای فواید زیادی برای بدن هستند.
کاروتنوئید های موجود در زرده تخم مرغ، به ویژه کاروتنوئید لووتیان و زاکسنتین از مواد ضروری برای سلامت چشم است.
به گفته محققان، این کاروتنوئیدها، که به صورت رنگدانه های رنگارنگی هستند و در زرده تخم مرغ وجود دارند، خطر ابتلا به آب مروارید مرتبط با سن را کاهش می دهند و این از فواید زرده تخم مرغ است.

آن ها به عنوان آنتی اکسیدان ها در چشم عمل می کنند و از بدن در مقابل رادیکال های آزاد محافظت می کنند؛ زیرا رادیکال های آزاد می توانند به قسمت های مختلف شبکیه صدمه بزنند و تاثیر آن بر توانایی نورو بینایی را کاهش دهند.
زرده تخم مرغ با در اختیار داشتن انواع ویتامین ها، مواد معدنی و دیگر مواد مغذی موجود در آن همچنین برای سلامت قلب و عروق ، بسیار مفید است.

مصرف صحیح و به اندازه زرده تخم مرغ نه تنها ارتباط مستقیمی با بیماری قلبی نداشته و برای قلب مضر نیست، بلکه مواد مغذی موجود در زرده مانند کولین ، در تنظیم عملکرد قلبی عروقی بسیار تاثیر گذار است.
علاوه بر این، مطالعات نشان داده است که زنانی که دارای بالاترین میزان مصرف کولین هستند ۲۴ درصد کمتر از زنانی که این ماده را کمتر مصرف نمی کنند ، در معرض خطر ابتلا به سرطان پستان قرار دارند.

ارزش غذایی زرده تخم مرغ

ارزش غذایی و پروتئینی زرده تخم مرغ ، که در رده بهترین پروتئین های مواد غذایی قرار دارد ، حدودا ۷/۹۳ درصد است که این میزان با توجه به دیگر مواد غذایی بالا بوده و در اولین رده قرار می گیرد.

فواید روغن زرده تخم مرغ

تاثیرات مفید روغن زرده تخم مرغ

مو به دلیل عدم وجود رطوبت کافی، خشک و شکننده خواهد شد و استفاده از زرده تخم مرغ به عنوان نرم کننده ای طبیعی برای موهای خشک، خشن و وز شده، آنها را به خوبی نرم و هیدراته کرده و بافت نرم و طبیعی آنها را باز می گرداند.
پروتئین موجود در زرده تخم مرغ، فولیکول ها و ریشه موها را تقویت خواهد کرد.
مواد مغذی در زرده تخم مرغ ، موهای آسیب دیده را احیا کرده و از آسیب آنها جلوگیری می کند.
ویتامین Aو E در زرده تخم مرغ، مشکلات مربوط به ریزش موها را به خوبی کنترل خواهد کرد.
اسیدهای چرب موجود در زرده تخم مرغ، درخشش طبیعی موها را بازگردانده و کسانی که موهای وز غیرقابل کنترلی دارند، می توانند به کمک این ماده مغذی طبیعی، کنترل موهای خود را دوباره در دست گیرند.
ویتامین B12 و سولفور موجود در زرده تخم مرغ ، موجب تسریع رشد موها شده و با افزایش حجم موها، به زودی شاهد ضخیم تر شدن و پرپشت شدن موهای خود خواهید شد.

درمان شب ادراری با روغن زرده تخم مرغ :

این روغن باعث تقویت عمومی بدن شده و در درمان کودکانی که دچار سستی کمر و شب ادراری می باشند مفید است. در این افراد نیز می‌توان مقداری از این روغن را در گودی کمر ریخته و پهلوها را ماساژ داد.

تقویت ریش و سبیل با روغن زرده تخم مرغ :

مالیدن روغن زرده تخم مرغ به موهای صورت، باعث درآمدن ریش و سبیل و پرپشت شدن آنها می شود.

حتماً بخوانید:
خاصیت زرده تخم مرغ چیست؟ سفیده بهتر است یا زرده؟

خاصیت زرده تخم مرغ چیست؟ سفیده بهتر است یا زرده؟

خاصیت زرده تخم مرغ چیست؟ سفیده بهتر است یا زرده؟ زرده تخم مرغ، یکی از معدود خوراکی‌هایی است که بدون تغییر دادن میزان گرمی، سردی، تری یا خشکی بدن، در…

کنترل ریزش مو با روغن زرده تخم مرغ :

این روش پیشنهادی موثر، موجب نرم کردن عمیق موها و توقف ریزش آنها می شود.
دو قاشق روغن زرده تخم مرغ، دو قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک فنجان آب را در ظرفی با هم مخلوط کرده و پوست و موی سر را کاملا به آن آغشته سازید. سپس ۵ دقیقه با نوک انگشتان، پوست سر را ماساژ دهید تا این مواد مغذی کاملا جذب ریشه موها شوند. بعد ۱۵ دقیقه صبر کنید و پس از آن، موها را با آب ولرم بشویید.

اگر آسیب موها بسیار شدید باشد، ممکن است در چند هفته اول، تغییر چشمگیری را مشاهده نکنید! صبور باشید و به کار خود ادامه دهید و قبل از اینکه شاهد تفاوت آشکاری در موهای خود باشید، حتما هفته ای یکبار این درمان را پیگیری نمایید و حتی پس از بهبود نرم شدن موها هم درمان با روغن زرده تخم مرغ را به عنوان نرم کننده، متوقف نکنید، چرا که برای حفظ سلامت و جلوگیری از هرگونه آسیب به موها، هنوز به این درمان نیاز خواهید داشت.

خاصیت روغن زرده تخم مرغ روی مو

طرز تهیه روغن زرده تخم مرغ

مرحله اول:

6 عدد تخم‌مرغ را روی شعله گاز برای مدت 15 تا 20 دقیقه بجوشانید و بعد آن را در کناری بگذارید تا خنک شود. وقتی خنک شد، پوست آن‌ها را جدا کنید و تخم‌مرغ‌ها از وسط به دو نیم کنید.

مرحله دوم:

حالا با قاشق، زرده‌ها را از سفیده جدا کنید. می‌توانید از سفیده‌ها برای صبحانه یا سالاد استفاده کنید و آن‌ها را دور نیندازید.

مرحله سوم:

با یک چنگال زرده‌ها را به خوبی له کنید و بعد آن‌ها را در یک تابه کوچک بریزید و روی شعله قرار دهید.

مرحله چهارم:

حرارت را کم کنید و تا جایی که زرده‌ها به رنگ تیره و تقریبا سوخته دربیایند تابه را روی شعله نگه دارید.
در این حالت توده زرده تخم‌مرغ شروع به دود کردن می‌کند و نباید نگران باشید.
وقتی به این مرحله رسید با چنگال حسابی زرده‌ها را له کنید و به طور منظم هم بزنید.
به این فرایند ادامه دهید تا روغن تخم‌مرغ، کاملا از زرده‌ها جدا شود و بیرون بیاید.
ممکن است دود غلیظی از آن خارج شود زیرا زرده‌ها کاملا می‌سوزند، پس حتما تهویه آشپزخانه را روی دور تند قرار دهید تا دود اذیتتان نکند.

مرحله پنجم:

وقتی روغن تخم‌مرغ از آن جدا شد، شعله را خاموش کنید و اجازه دهید برای مدتی بماند تا در دمای طبیعی خنک شود.

مرحله ششم:

در این مرحله بعد از خنک شدن زرده‌ها، باید آن‌ها را از یک صافی توری یا یک تنظیف تمیز رد کنید تا روغن از زرده‌های سوخته جدا شود.
این روغن را داخل یک ظرف شیشه‌ای یا سرامیکی تمیز و خشک بریزید (از ریختن آن در ظروف پلاستیکی و فلزی خودداری کنید، زیرا ممکن است در آن واکنش شیمیایی رخ دهد).
اگر در روغن ذرات جامد وجود داشت، دوباره فیلتر کنید تا روغن شفافی به دست بیاید.
این روغن را در دمای اتاق تا یک سال و در یخچال تا سه سال، می‌توانید نگهداری کنید. اما باید مراقب باشید که قاشق آلوده یا انگشت در آن نکنید و همچنین از نفوذ آب به داخل آن جلوگیری کنید.
از این روغن هفته‌ای یکبار برای ماساژ سر استفاده کنید تا از ریزش موها جلوگیری کند.
برای درمان سفیدی موها و رفع آکنه و جوش نیز می‌توان از آن کمک گرفت.
همچنین این روغن برای از بین بردن جای زخم و سوختگی جزئی نیز می‌تواند موثر و مفید باشد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (58 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits