دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خواص بی نظیر آب پیاز برای تقویت مو
39
زمان مطالعه: 5 دقیقه
آب پیاز یک ماده طبیعی و مطمئن برای تقویت مو است. استفاده از آب پیاز برای تقویت مو نه واکنش آلرژیکی و نه عوارض جانبی در پی دارد و باعث رشد سریع‌تر مو‌ها نیز می‌شود.

آب پیاز در تقویت مو

پیاز به علت داشتن گوگرد در رشد مو‌ها تأثیر به سزایی دارد. غلظت بالای گوگرد موجود در پیاز به تقویت مو در هر شرایطی کمک می‌کند. یکی از خواص آب پیاز این است که برای تقویت مو بسیار موثر است و می‌تواند باعث شود موهایتان بهترین ظاهر را داشته باشند. هر چند آب پیاز یک راهکار خانگی است، اما به دلیل دارا بودن ترکیباتی فوق العاده برای رشد و پرپشت شدن مو‌ها برای درمان ریزش مو از آن استفاده می‌شود.

استفاده از آب پیاز برای تقویت مو

  1. چهار عدد پیاز را پوست گرفته و آن‌ها را خرد کنید. با استفاده از آب میوه گیری یا هر روش دیگری که برایتان ساده‌تر است آب پیاز را بگیرید. آن را به پوست سر و ریشه‌های مو بمالید و ۱۵ دقیقه تا ۱ ساعت صبر کنید. می‌توانید چند قطره آبلیمو یا اسانس در آن ریخته تا بوی تند پیاز را کم کند.
  2. یک چهارم فنجان آب پیاز و ۱ قاشق غذاخوری عسل را با هم مخلوط کنید. پس از آن انتخاب با شماست. می‌توانید آن را سر بکشید یا به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست سرتان ماساژ دهید. این کار را هر روز انجام دهید تا خیلی سریع نتایج مثبت آن را ببینید.
  3. دو قاشق غذاخوری آب پیاز را با دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل و اگر تمایل داشتید با ۵ قطره روغن چای (اگر سرتان شوره دارد) مخلوط کنید. ترکیب به دست آمده را بر روی پوست سر خود بمالید و برای چند دقیقه ماساژ دهید. هنگامی که مواد را به طور کامل به پوست سر خود زدید آن را برای ۳۰ دقیقه رها کنید. سپس با یک شامپوی ملایم سرتان را بشویید.
  4. یک پیاز متوسط را خرد کرده و برای تمام شب در یک لیوان عرق نیشکر قرار دهید. بعد از حداقل ۱۲ ساعت این مخلوط را صاف کرده و پیاز خرد شده را دور بیندازید. می‌توانید آن را روی پوست سر ماساژ دهید و سپس بشویید، یا می‌توانید پس از شامپو کردن، موهایتان را با آن آبکشی نمایید.
  5. پیاز را داخل میکسر به خوبی میکس کنید. سپس روغن زیتون را به آن اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید. مو‌ها را به خوبی به این ماسک مو آغشته کنید. این ماسک مو باید مدت ۱ ساعت روی موی سر باقی بماند. بعد از آن مو‌ها را به خوبی بشویید.
  6. آب پیاز و تخم مرغ و یک اسانس را کاملا با هم مخلوط کنید. مخلوط را به همه جای مو‌ها و پوست سر خود بمالید. یک کلاه دوش بر روی سر خود بگذارید تا مواد روی سرتان بر روی زمین نریزد. بیست دقیقه تا نیم ساعت منتظر بمانید. سرتان را با آب سرد و یک شامپوی بدون سولفات و ملایم بشویید. آب سرد کمک می‌کند که تخم مرغی که در ترکیب وجود دارد پخته نشود و همچنین از به وجود آمدن بوی بد جلوگیری می‌کند.
  7. برای استفاده از آب پیاز برای تقویت مو، آب پیاز و آب لیمو را باهم مخلوط کنید تا به ترکیبی صاف و یک دست برسید. این مخلوط را بر روی پوست خود بمالید و به آرامی پوست سر خود را با حرکات دایره‌ای ماساژ دهید. سرتان را به مدت یک ساعت به حال خود رها کنید و سپس مو‌ها را بشوئید.

خواص آب پیاز برای مو

باعث افزایش سطح آنتی اکسیدانی آنزیم کاتالاز می‌شود. این آنزیم به تجزیه پراکسید هیدروژن کمک می‌کند که در نهایت موجب بهینه سازی چرخه‌ی رشد مو می‌شود.
خاصیت ضد باکتریایی آب پیاز از عفونت‌های پوستی که منجر به ریزش مو می‌شوند جلوگیری می‌کند.
آنتی اکسیدان‌های موجود در آن به جلوگیری از سفید شدن زودرس مو‌ها کمک می‌کنند.
آب پیاز در تغذیه فولیکول‌های مو و برگرداندن مواد مغذی از دست رفته به پوست سر بسیار مفید است.
سولفور موجود در آب پیاز مانع از شکستگی و نازک شدن مو می‌شود.
باعث تحریک پوست شما و گردش خون می‌شود و با ایجاد فولیکول‌ها به تغذیه مو‌ها کمک می‌کنند.

پیاز درمانی در درمان عفونت‌ها نیز کاربرد دارد. توجه داشته باشید هر کسی که به پیاز حساسیت دارد نباید از آن برای موهایش هم استفاده کند. همچنین بهتر است یکی از روش‌های بالا را انتخاب کرده و برای طولانی مدت استفاده کنید تا تاثیرات مثبت آن را ببینید و بیشتر از ۲ تا ۳ بار در هفته از این ماسک‌های آب پیاز برای تقویت مو استفاده نکنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (39 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits