دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تونیک ضد چربی مو سینره و فواید مصرف آن
4
زمان مطالعه: 7 دقیقه
تونیک ضد چربی مو از فعالیت بیش از حد غدد چربی در پوست سر کاسته و همچنین میزان جریان خون را در مویرگهای اطراف مو افزایش می دهد


معرفی تونیک ضد چربی مو سینره


تونیک ضد چربی مو سینره با بهره گیری از عصاره های گیاهی که اثراتشان در این مورد به اثبات رسیده است، از فعالیت بیش از حد غدد چربی در پوست سر کاسته و همچنین میزان جریان خون را در مویرگهای اطراف مو افزایش می دهد و بدین ترتیب چربی مو را متعادل کرده و باعث تغذیه پیاز مو و تقویت آن می گردد. خواص ضد عفونی کنندگی قوی آن باعث کنترل باکتریهای پوست سر گشته و با تنظیم عملکرد غدد چربی مو، میزان چربی را بر روی پوست سر متعادل می نماید.


موهای چرب اغلب در اثر خشکی پوست سر به وجود می‌آیند، لذا بهترین راه برای مبارزه با موهای چرب، درمان مشکلات پوست سر است. وقتی که پوست سر خشک است، غدد چربی، چربی بیشتری ترشح می‌کنند تا پوست و موها را نرم نگه دارند. مصرف تونیک ضد چربی مو سینره به شما در حل این مشکل کمک می کند.


مزایای تونیک ضد چربی مو سینره

  • تنظیم میزان ترشح چربی مو
  • بهبود گردش خون در سطح پوست
  • ضد عفونی نمودن سطح پوست سر
  • حاوی ترکیبات گیاهی ضد قارچ و ضد التهاب

روش مصرف تونیک ضد چربی مو سینره


ابتدا موهای خود را با شامپو گریپ فروت و چای سبز سینره شستشو دهید. پس از شستن مو، زمانی که موها رطوبت مختصری دارند 10-15 قطره از لوسیون گیاهی بر طرف کننده چربی اضافی موی سینره را بر روی کف سر بریزید. با قسمت نرم نوک انگشتان، پوست سر خود را چند دقیقه ماساژ دهید. این عمل را 4 بار در هفته به صورت یک روز در میان انجام دهید. پس از استفاده مو ها را نشویید.

تونیک مو


درمان خانگی موهای چرب بدون استفاده از تونیک ضد چربی مو


شستشوی منظم


شامپو می‌تواند چربی را از بین ببرد اما می‌تواند خیلی از چربی‌های محافظت‌کننده مو را نیز از بین ببرد که باعث خشک شدن مو و آسیب‌پذیری آن می‌شود . اگر موهای شکننده دارید یا به موخوره دچار شده‌اید ممکن است به دلیل شستشوی زیاد مو باشد . برای بیشتر افراد هفته‌ای ۲ تا ۴ بار شستشو پیشنهاد می‌شود . اگر موهای خیلی فر دارید یا موهای خود را کراتینه کرده‌اید می‌توانید حتی کمتر هم موهای خود را بشورید .


اگر در هوای شرجی زندگی می‌کنید ، هرروز ورزش می‌کنید ، خیلی عرق می‌کنید یا موهای خوب و قوی دارید می‌توانید به‌صورت روزانه هم مو را شستشو دهید .بعد از شستشو موهای خود را خوب آبکشی نمایید . شامپو می‌تواند باعث تحریک کردن پوست و تولید چربی بیشتر بشود .


استفاده از شامپوی مناسب


به دنبال شامپو مخصوص موهای چرب باشید . بیشتر این شامپوها حاوی سولفات هستند که می‌تواند موجب آسیب زدن به مو پوست بشود . اول‌ازهمه از شامپوهای مخصوص موی چرب و حاوی سولفات استفاده کنید و در صورت تحریک شدن پوست ، خشک شدن زیاد مو و دیگر مشکلات از شامپوهای بدون سولفات ( sulfate-free ) استفاده کنید . از شامپوهای براق‌کننده مو استفاده نکنید زیرا حاوی چربی هستند .

لیمو ترش


لیموترش حاوی ویتامین C است و یک پاک کننده طبیعی محسوب می‌شود که چربی پوست و مو را برطرف می‌کند. آب یک عدد لیموترش را بگیرید و با یک لیوان آب مخلوط کنید. بعد از شامپو زدن موها و شستن آن‌ها، موهای سر خود را با این محلول خیس کنید و سپس با آب ولرم بشویید.


استفاده از شامپوی خشک


شامپوی خشک پودری معطر است که می‌تواند باعث جذب چربی مو بدون از بین بردن تمام چربی محافظ مو بشود . اسپری شامپو خشک را در فاصله ۱۵ سانتی‌متری مو گرفته و روی ریشه مو ، موهای نزدیک به ریشه و مناطق چرب مو اسپری کنید سپس به مدت ۲ دقیقه صبر کنید . بعد از ۲ دقیقه موهای خود را با دست ماساژ دهید . می‌توانید بین ۱ تا ۳ بار بین شستشوی مو از شامپو خشک استفاده کنید .


استفاده کمتر از نرم کننده ها

نرم‌ کننده‌ها برای نرم کردن مو ساخته ‌شده‌اند که یک ‌قدم تا چرب شدن مو فاصله دارد . همیشه سریعاً بعد از شامپو کردن از نرم‌ کننده استفاده کنید زیرا خشک‌ترین حالت مو است و به ‌اندازه ۱ سکه فقط نرم ‌کننده بزنید . فقط به موها نرم‌ کننده بزنید و روی ریشه از آن استفاده نکنید .
شستشوی مو با نرم‌ کننده فقط برای موهای خشک پیشنهاد می‌شود . اگر موهای چرب دارید با شامپو موهای خود را شستشو دهید .

استفاده از سرکه


۲ قاشق غذاخوری سرکه را با یک لیوان آب مخلوط کنید. بعد از شامپو زدن موها و شستن آن‌ها، این محلول را روی موهایتان بریزید. سپس با آب ولرم بشویید. بوی سرکه بعد از آبکشی موها از بین می‌رود. سرکه چربی و آلودگی‌های روی سر را از بین می‌برد.

مصرف شوینده های گیاهی

از محلول‌های شوینده گیاهی می‌توانید استفاده کنید. این محلول‌ها ترشح چربی را کم می‌کنند و باعث رشد موها می‌شوند. یک قاشق غذاخوری جعفری تازه، یک قاشق غذاخوری رزماری تازه، یک قاشق غذاخوری آویشن تازه و یک قاشق غذاخوری مریم گلی تازه را در یک ظرف بریزید. سپس نصف لیوان آب جوش به آن‌ها اضافه کنید. روی ظرف را بپوشانید و بگذارید تا خنک شود. سپس این محلول را صاف کنید و آب یک عدد لیموترش را به آن اضافه کنید. بعد از شامپو زدن و شستن سرتان، موهایتان را با این محلول آبکشی کنید.


استفاده از جو دوسر


۱ قاشق جوی دوسر خشک را در نصف پیمانه آب ریخته و به مدت ۲ دقیقه بجوشانید . بگذارید خنک شود سپس صاف کنید . آب به‌دست‌آمده یک صابون طبیعی است و می‌تواند چربی را مانند شامپو از روی مو بشورد . چند بار تست کنید تا ببینید که بدون مصرف مواد شیمیایی و هزینه اضافی می‌توانید موهای خود را شستشو دهید .

استفاده از ماسک مو


ماسک خاک رس استفاده کنید . این نوع ماسک‌ در لوازم‌آرایشی‌ و داروخانه‌ موجود می‌باشد . تا جایی خمیر به دست بیاید باید آب با آن مخلوط‌کنید. سعی کنید با مقدار کمی از مو شروع کنید و نتیجه آن را ببینید سپس تمام مو را ماسک بزنید . بعد از زدن ماسک روس آن نایلون بکشید و ۵ الی ۳۰ دقیقه صبر کنید ؛ سپس آبکشی نمایید .

به تغذیه خودتان توجه کنید

کمبود ویتامین B2 می‌تواند باعث ایجاد موهای چرب شود. لذا سعی کنید از منابع غذایی این ویتامین به میزان کافی بخورید. منابع غنی از ویتامین عبارتند از : شیر و لبنیات، جگر، مخمر (مثل ماءالشعیر)، گوشت و تخم مرغ، سبوس گندم، سبزیجات مثل اسفناج.

استرس را از خودتان دور کنید. استرس باعث تولید آندروژن‌ها (هورمون‌های جنسی مردانه) می‌شود و آندروژن‌ها، ترشح چربی پوست را افزایش می‌دهند.

اگر به‌طور مداوم به موهای خود دست می‌زنید یا آن را تاب می‌دهید ممکن است که چربی دست خود را به موها انتقال بدهید . موهای خود را ببندید یا با گیره مو آن را در جایی ثابت کنید .

هشدار مصرف تونیک ضد چربی مو سینره

  • در جای خشک، خنک و دور از تابش مستقیم نور آفتاب نگهداری شود.
  • دور از دسترس کودکان نگهداری شود.
  • قبل از مصرف تکان دهید.

divider

بیشتر بخوانید:

معرفی مزایای تونیک موی چرب ساینس

فواید باورنکردنی تونیک مو دکتر خوش رج

با مزایای مصرف تونیک موی اورین بیوتیک آشنا شوید

divider

گردآوری توسط بخش سلامت

مجله دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.8 از 5 (4 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits