دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فواید بی نظیر روغن کنجد برای تقویت مو
144
زمان مطالعه: 8 دقیقه
روغن کنجد نه تنها برای سلامت موها بسیار مفید است. اگر می‌خواهید موهایی درخشان و سیاه داشته باشید، از روغن کنجد استفاده کنید

مراقبت از موها با روغن کنجد : روغن کنجد نه تنها برای سلامت موها بسیار مفید است بلکه همچنین فواید ماندگاری با خود به همراه دارد. برای دستیابی به بهترین نتیجه روغن کنجد گرم را روی پوست سر خود بمالید و آن را به صورت حرکت دایره‌ای ماساژ دهید. حوله‌ای را در آب گرم خیس کنید، آب آن را بگیرید و موهای خود را به مدت نیم ساعت با آن بپوشانید.

بگذارید روغن شب را روی موها باقی بماند. صبح روز بعد موها را با یک شامپوی معمولی بشویید. استفاده از روغن کنجد در آشپزی به حدود 1600 قبل از میلا باز می‌گردد. در گیاه‌ شناسی روغن کنجد Sesamum indicum نامیده می‌شود. روغن کنجد با روش‌های مختلفی استخراج می‌شود. فرآیند استخراج عمدتاً به ناحیه‌ای که کنجد در آن رشد می‌کند بستگی دارد.

divider

فواید روغن کنجد برای مو :

این روغن مو دارای خواص مفید زیادی است. در ادامه فهرستی از برخی خواص روغن کنجد برای مراقبت از موها ارائه شده است. اگر می‌خواهید موهایی درخشان و سیاه داشته باشید، پوست سر و موهای خود را به طور منظم با روغن کنجد ماساژ دهید.

آیا میدانید روغن کنجد چقدر برای مو مفید است؟

  1. روغن کنجد برای تغذیه و درمان پوست سر خشک بسیار مفید است. ماساژ دادن پوست سر با روغن کنجد به کنترل خشکی کمک می‌کند و به این ترتیب از ریزش مو جلوگیری می‌کند.
  2. ماساژ دادن منظم با روغن کنجد گرم نفوذ روغن به پوست سر را افزایش می‌دهد که منجر به افزایش گردش خون می‌شود و به این ترتیب رشد مو را افزایش می‌دهد.
  3. روغن کنجد به عمق پوست نفوذ می‌کند و موها را تغذیه می‌کند. بنابراین، استفاده از روغن کنجد برای موهای آسیب دیده باعث بازگشت درخشندگی از دست رفته‌ی آن‌ها می‌شود.
  4. روغن کنجد همچنین به خاطر خواص آنتی باکتریال خود به از بین بردن عفونت پوست سر خصوصاً عفونت قارچی کمک می‌کند.
  5. روغن کنجد با تغذیه‌ی ساقه و ریشه‌ی موها باعث تقویت آن‌ها می‌شود.
  6. استفاده از روغن کنجد نه تنها باعث تقویت موها می‌شود بلکه همچنین رشد موهای جدید را افزایش می‌دهد.
  7. روغن کنجد برای موهای شکننده و مستعد شکنندگی بسیار مفید است. شکنندگی موها باعث ریزش مو مو خوره می‌شود.
  8. روغن کنجد به نرم کردن موهای زبر و خشن کمک می‌کند.
  9. استرس به عنوان عاملی اساسی در ریزش مو در نظر گرفته می‌شود. خواص خنک کننده‌ی روغن کنجد به کاهش استرس کمک می‌کند.
  10. روغن کنجد ضد آفتابی طبیعی است. روغن کنجد از موها در برابر اشعه‌ی ماورای بنفش خورشید محافظت می‌کند. روغن کنجد نه تنها از موها در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کند بلکه همچنین مانع اثرات مضر آلودگی نیز می‌شود.
  11. روغن کنجد به خاطر خواص خود برای تیره‌تر کردن رنگ موها شناخته شده است. از اینرو، استفاده از روغن کنجد برای کسانی که از سفید شدن زود هنگام موها رنج می‌برند مفید است.
  12. روغن کنجد را می‌توان با روغن‌های حامل دیگر مانند روغن بادام یا روغن زیتون مخلوط کرد و از آن برای ماساژ دادن موها و پوست سر استفاده کرد.
  13. برای دستیابی به بهترین نتیجه روغن کنجد گرم را روی پوست سر خود بمالید و آن را به صورت حرکت دایره‌ای ماساژ دهید. حوله‌ای را در آب گرم خیس کنید، آب آن را بگیرید و موهای خود را به مدت نیم ساعت با آن بپوشانید. بگذارید روغن شب را روی موها باقی بماند. صبح روز بعد موها را با یک شامپوی معمولی بشویید.
  14. روغن کنجد نه تنها برای موها مفید است بلکه از آن برای مراقبت از پوست نیز می‌توان استفاده کرد. استفاده‌ی منظم از این روغن به خاطر خواص خود باعث سلامت موها می‌شود. اگر می‌خواهید موهایی زیبا و درخشان داشته باشید، روغن کنجد انتخابی اید‌ه‌آل به شمار می‌رود.
  15. از درمان عالی و خانگی دستار درمانی استفاده کنید. به این صورت که روغن کنجد را حرارت دهید و از آن برای ماساژ پوست سر و موهای‌تان استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که روغن بیش از حد گرم نشده باشد. سپس با یک حوله‌ی مرطوب و گرم موهای‌تان را بپوشانید.
  16. شما می‌توانید به جای رنگ موهای آماده و پر از مواد شیمیایی، روغن کنجد را انتخاب کنید. برای جلوگیری از سفید شدن زودرس موهای‌تان، روغن‌کنجد را با روغن آرگان، روغن نارگیل، روغن زیتون و روغن بادام شیرین مخلوط کنید و آن را روی مو و پوست سرتان بمالید. روغن کنجد دارای خواص تیره‌کننده‌ی مو هستند و استفاده‌ی روزانه از آن می‌تواند شما را همیشه جوان نگه دارد.
  17. روغن کنجد زمانی که با دیگر روغن‌های معطر ترکیب شود، می‌تواند به از بین رفتن شپش کمک کند. خیلی ساده روغن را روی پوست سر بمالید و اجازه بدهید جذب پوست شود. سپس از یک شامپو استفاده کنید و مو را به طور کامل آبکشی کنید. موهای خود را شانه کنید تا تمام شپش‌ها از موهای‌تان جدا شوند. خواص ضد میکروبی روغن‌کنجد همچنین از پوست سر در مقابل عفونت‌های باکتریایی و قارچی محافظت می‌کند.
  18. همه‌ی ما عاشق آرایش کردن موهای‌مان هستیم، اما حرارت دادن بیش از اندازه باعث می‌شود مو خشک و خشن شود. این پیامد ناشی از این است که حرارت متمرکز به فولیکول مو آسیب می‌رساند و منجر به بی‌جان شدن موها می‌شود. روغن کنجد می‌تواند به تسکین پوست سر و تقویت مو از ریشه کمک کند. این روغن سبب می‌شود که رطوبت در موهای‌تان بماند و موها را نرم و قابل کنترل می‌کند.
  19. ۳۱. روغن کنجد می‌تواند شوره‌ی سر را به طور موثر درمان کند. روغن‌کنجد را روی موهای‌تان ماساژ بدهید و اجازه بدهید یک شب بماند. موها را به چند بخش تقسیم‌بندی کنید و مطمئن شوید که تمام سرتان را با روغن کنجد پوشش داده‌اید. بهترین حالت این است که برای خلاص شدن از شوره‌ی سر به طور کامل، روغن‌کنجد را به مدت ۳۰ روز پی در پی استفاده کنید. خواص تسکین‌دهنده‌ی آن سوزش پوست سر و خارش را کاهش می‌دهد.
  20. روغن کنجد را با آب لیمو مخلوط کنید و سپس ترکیب حاصل را با حرکات دایره‌ای روی پوست سرتان ماساژ بدهید. تمام قسمت‌های پوست سرتان را پوشش بدهید و اجازه بدهید یک شب بماند. اگر می‌خواهید از این روغن به عنوان یک نرم‌کننده استفاده کنید، پس باید موهای‌تان را داخل یک حوله‌ی گرم بپیچید.
  21. گرمای حوله کمک می‌کند که روغن به عمق پوست سرتان نفوذ کند. شما همچنین می‌توانیدروغن‌کنجد را با یک نرم‌کننده مخلوط کنید و موی خود با ترکیب حاصل از این دو پوشش دهید. اجازه بدهید به مدت یک شب بماند و صبح روز بعد موهای‌تان را شستشو دهید.
  22. ۲ تا ۳ قطره از روغن‌کنجد را بین کف دست‌های‌تان مالش دهید و آن را لابلای موهای‌تان بمالید تا فورا درخشان شوند. حالا شما یک نرم‌کننده‌ی موی فوق‌العاده و طبیعی در دسترس خود دارید.
  23. مشکلات شایع مو اغلب با استرس مرتبط هستند. ماساژ روغن کنجد استرس مو، بدن و روح و روان‌تان را از بین خواهد برد. خواص خنک کننده‌ی آن به طور کامل شما را جوان خواهد کرد!
  24. روغن کنجد را می‌توان به صورت مستقل استفاده کرد یا می‌توان آن را با روغن‌های دیگر برای افزایش کارایی‌اش ترکیب کرد. فقط مطمئن شوید که هم در آشپزخانه‌تان و هم برای مصارف درمانی از روغن‌کنجد خالص استفاده می‌کنید. به یاد داشته باشید، هنگامی که شما سلامت باشید، ناخودآگاه زیباتر به نظر می‌رسید و احساس بسیار خوبی خواهید داشت

divider

کاربر گرامی چنانچه این مطلب برای شما مفید بوده لایک کنید ، یا راهکاری دیگری دارید با دیگر کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید.

تهیه و گردآوری مجله دلگرم

جهان باورصاد



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (144 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits