دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
روش استفاده و نکات مهم هنگام استفاده از اتو مو و بابلیس
9
زمان مطالعه: 5 دقیقه
حالت دادن موها را می توان با استفاده از اتوی مو یا بابلیس که ابزاری حالت دهنده هستند، خیلی سریع و آسان و راحت، در خانه انجام داد اما نکاتی در این مورد وجود دارد که باید بدانید.

با مجله اینترنتی دلگرم همراه باشید تا با روش های استفاده از اتو مو و بابلیس آشنایی کامل پیدا کنید

چه موی بلند داشته باشید چه موی کوتاه، با استفاده از اتو مو و بابلیس می‌توانید انواع مدل موی فر را به راحتی و بدون نیاز به آرایشگر درست کنید. در ادامه با ما همراه باشید.

روش استفاده استفاده از اتو مو و بابلیس

روش های استفاده از اتو مو و بابلیس

1. قبل از اتو کشیدن موها، حتما موها را با سشوار خشک کنید.

2. بعد از خشک کردن، از براق کننده‌ های مو در لابه لای موها استفاده کنید.

3. اگر موهای خیلی فر یا وزی دارید، برای اتو کشیدن، لایه‌های باریک و نازکی از موها را بردارید.

برای موهای فر، فقط قبل از اتو از براق کننده‌ ها استفاده کنید و از واکس و کرم مو بعد از اتو، برای گرفتن خورده موهای روی سر و مو خوره‌ ها، آن هم به مقدار خیلی کم استفاده کنید (استفاده از واکس و کرم زیاد بعد از اتو برای موهای فر، آنها را وز خواهد کرد و قبل از آن هم در صاف کردن موها شما را دچار مشکل می ‌سازد. )

4. برای موهای صاف که فقط کمی موج دارند، حتما قبل از اتو، موادی مانند واکس یا کرم مو را به مقدار کم به نوک انگشتان زده و به همه جای موهایتان بمالید تا پوششی بین مو و اتو باشد و از سوختن مو جلوگیری شود، زیرا این موها نسبت به موهای فر شکننده ‌تر و ضعیف ‌ترند.

5. برای موهای خیلی فر بعد از یک بار اتو کشیدن لایه های نازکی از مو، مقدار کمی واکس را کف دست‌ ها زده و روی موها بکشید و بعد دوباره با جدا کردن لایه ‌های ضخیم‌ تر مو، آن ها را اتو کنید تا کاملا صاف شوند.

6. اتو کشیدن موها از ریشه، به موها آسیب جدی رسانده و باعث ریزش آن ها خواهد شد. پس با فاصله از ریشه ی موها، آنها را اتو کنید.

7. استفاده مکرر و زیاد از اتوی مو باعث ریزش و کم شدن و فاصله انداختن بین موها خواهد شد، پس بهتر است تنها در مواقع خاص، این کار را انجام دهید.

8. موهای رنگ و مش شده و‌ هایلایت را حتما قبل از اتو، با مقدار کمی واکس مو بپوشانید تا کمتر آسیب ببینند، زیرا دکلره و رنگ، مقاومت مو را در برابر حرارت کم می‌ کنند و به راحتی در اثر گرما، موها از وسط می شکنند و می‌ ریزند.

روش استفاده از اتو مو و بابلیس

نکاتی هنگام استفاده از اتو مو و بابلیس

۱. موهای تمیز را اتو کنید

بهتر است هنگامی که موهایتان را به تازگی شسته‌اید و تمیز کرده‌اید، از اتوی مو برای حالت دادن و صاف کردن موهایتان استفاده کنید. وقتی موهایتان چرب است و چند روزی است حمام نرفته‌اید، اگر از اتوی مو استفاده کنید، این چربی‌ها و آلودگی با حرارت اتو به خورد موهایتان می‌روند و موهایتان آسیب می‌بینند.

۲. سشوار بکشید

پس از صاف و یک دست کردن موهایتان با اتوی مو، روی آن ها سشوار بکشید. ولی به جای استفاده از باد داغ سشوار، از باد سرد آن استفاده کنید. این کار موهای شما را براق‌تر می‌کند و در عین حال چون از باد گرم سشوار استفاده نکرده‌اید، باز هم به نفع سلامت موهایتان کار کرده‌اید.

۳. پیش از‌ آن شانه کنید

برای این که حرارت اتوی مو کمتر روی موهایتان باقی بماند، پیش از اتو کردن موهایتان، آن ها را شانه کنید. حتما قبول دارید که اتو کردن و صاف کردن موهای شانه شده بسیار راحت‌تر از موهای نامرتب و درهم است. شما در این صورت می‌توانید دفعات کمتری اتوی مو را روی موهایتان بکشید.

۴. شب بهتر از صبح

بهتر است شب به حمام بروید و موهایتان را بشویید و تمیز کنید و سپس آنها را با اتو صاف کنید و به رختخواب بروید، چون این کار موجب می‌شود صبح موهای مرتب تر و زیباتری داشته باشید. اگر با موهای خیس و نامرتب بخوابید، صبح روز بعد باید مدت بیشتری را برای صاف کردن موهایتان با اتوی مو صرف کنید و به طور مسلم، موهایتان حرارت بیشتری خواهند دید.

۵. از ژل استفاده کنید

این که موهایتان بهتر حالت بگیرند، هر بخشی از آن را که می‌خواهید اتو بکشید، ژل بزنید، این کار موجب می‌شود موهایتان بهتر حالت بگیرند و زیبا و براق نیز به نظر بیایند.

روش صحیح استفاده از اتوی مو

اگر شما از این روش‌ برای اتو کردن موهایتان استفاده کنید، علاوه بر این که موهایی صاف و براق خواهید داشت، موهایتان سالم نیز می‌مانند:

  • ۱- پس از شستن موهایتان و خارج شدن از حمام، موهایتان را با حوله‌ای خوب خشک کنید.
  • ۲- سپس با یک شانه و با کمک دستان‌تان موهایتان را شانه کنید و آن ها را صاف کرده و یا به صورت حلقه‌‌حلقه شکل دهید.
  • ۳- از اتوی مو برای صاف کردن موهایتان استفاده کنید. فراموش نکنید شما نباید بیش از پنج دقیقه اتوی مو را روی موهایتان نگه دارید



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.9 از 5 (9 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits