دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دلایل ایجاد موخوره و درمانش به روش سنتی
5
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دلایل ایجاد موخوره و درمانش به روش سنتی-دلایل ایجاد موخوره -درمان موخوره به روش سنتی

دلایل ایجاد موخوره و درمان موخوره به روش سنتی , ، را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

موخوره

دلایل ایجاد موخوره و درمانش به روش سنتی

ايجاد مو خوره به جنس مو و استحکام آن بستگي دارد. هرچه ضخامت تار مو نازک‌تر باشد، موها بيشتر در معرض موخوره قرار دارند، همچنين عامل ديگر در ايجاد موخوره‌، نحوه شستشو و برخورد با مو است.


دکتر سيما رسايي اظهار کرد: هرچه شستشوي مو با خشونت بيشتري انجام شود امکان ايجاد موخوره بالاتر مي‌رود. شانه کردن، خشک کردن خشن مو، سشوار کشيدن يا اتو کردن موي خيس نيز مي‌تواند در بروز موخوره موثر باشد.


افرادي که به طور مکرر از رنگ‌هاي مو به صورت دکلره استفاده مي‌کنند در معرض موخوره بيشتري نسبت به ديگران قرار مي‌گيرند. قسمتي از مو که دچار موخوره شده است تنها با کوتاه کردن درمان مي‌شود.

موخوره

یک متخصص طب سنتی گفت: برای درمان موخوره سر بهتر است از روغن زیتون و عسل، روغن گل بنفشه و روغن بادام استفاده کرد. حمید افراسیابی گفت: دلیل موخوره تغذیه نادرست است به همین دلیل برای درمان موخوره باید تغذیه را سالم کرد.

وی ادامه داد: ابتدا می توان شامپو و صابونی که استفاده می شود را تغییر داد و از صابون قهوه ای که در عطاری موجود است استفاده کرد همچنین برای تقویت مو می توان عسل یا روغن زیتون، کنجد یا بادام تلخ را به مو مالید. این متخصص طب سنتی گفت: همچنین به صورت نشسته بهتر است موها را شانه زد و بعد شست.

از طرفی یکی از عواملی که موجب بروز موخوره می‌شود زیاد بودن خشکی در بدن است. افراسیابی افزود: علاوه بر خشکی بروز اختلال‌های مختلفی در بدن ممکن است موجب بروز موخوره در موها یا چندشاخه‌شدن تارهای مو شود. برای بهبود آن می توان از روغن گل بنفشه و روغن بادام به‌طور همزمان استفاده کرد.

گردآوری: مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (5 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits