دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
راز و رمزهایی در مورد مو قرمزها
21
زمان مطالعه: 6 دقیقه
استخوان بندی قوی تر - سیستم ایمنی قوی- ویتامین D - استخوان های سالم - بیماری پارکینسون- آندومتریوز- موی مو قرمزها - مرگبارترین فرم سرطان پوست- راز و رمزهایی در مورد مو قرمزها

راز و رمزهایی در مورد مو قرمزها

علیرغم مو بلوند ها و مو تیره ها موقرمز ها هیچ وقت در سنین میانسالی موهایشان خاکستری نمی شود....این زن ها 30 درصد بیشتر از زن های دیگر از اختلال زنانگی دردناک که در آن بافت داخلی رحم در جاهای دیگری از رحم رشد می کند مبتلا می شوند.

مو قرمز ها در مقایسه با موبلوند ها یا مو مشکی ها دوبرابر احتمال خودداری از مراجعه به دندانپزشک را دارند- و ممکن است دلیل خوب و موجهی برای این کارشان داشته باشند.
همان ژنتیکی که قفل آتشین آنها را توضیح میدهد باعث می شود موقرمزها اصرار داشته باشند که بیهوشی موضعی داشته باشند چرا که از روند دندانپزشکی ترس عجیبی دارند. محققان دانشگاه لوئیزویل در ژورنال موسسه آمریکایی دندانپزشکی این مقاله را منتشر کردند.

راز و رمزهایی در مورد مو قرمزها


در حقیقت ، موقرمزها 20 درصد بیش از دیگران نیاز به استفاده از بیهوشی موضعی دارند ، محققان همان مرکز در تحقیقات قدیمی تری بیان کرده بودند که زنانی که موهای قرمز روشن دارند را با زنانی که از موهای تیره تر بهره مند بودند مقایسه شدند. مو قرمزها نسبت به گرما و سرما نسبت به بقیه ما حساس تر هستند ، محققان بیان می کنند حالا در ادامه مقاله به بیان دیگر حقایق عجیب در مورد موقرمزها می پردازیم.

راز و رمزهایی در مورد مو قرمزها

استخوان بندی قوی تر ، سیستم ایمنی قوی

بعضی از بیولوژیست ها اعتقاد دارند که دلیل اینکه موقرمزها بیشتر در نواحی ابری و سرما هستند مانند اسکاتلند این است که پوست رنگ پریده مشخصا همراه با موهای قرمز رنگ به بدن اجازه می دهد که ویتامین D بیشتری جذب کند.

انه تنها ویتامین D آنها را در برابر بسیاری از بیماری ها محافظت می کند بلکه برای استخوان های سالم نیز حیاتی است و به آنها کمک می کند دچار پوکی استخوان نشوند که این بیماری شکستگی استخوان منجر به شکستگی های بلند مدت شده و برای فرد خطرناک می باشد.


در یک سمینار اخیرا در مورد رنگ پوست و سلامت محققان اسکاتلندی جاناتان رییس گزارش داده اند که سراسر تاریخ "ژن زنجبیل " ممکن است نقش مهمی در محافشت از موقرمز ها از نرمی استخوان داشته باشند (استخوان های نرم ، ضعیف که از کمبود ویتامین D حاصل می شود). او اضافه کرد که اطلاعات خوبی در دست دارد که نشان میدهد ما ویتامین D را برای مبارزه با عفونت هایی مانند سل نیاز داریم ، بیماری ای معمول که در تمام جهان بیماری کشنده ای شناخته می شود.

خطر بالاتر از سرطان پوست – حتی اگر از نور خورشید اجتناب کنند

پوست های روشن که موا محافظ طبیعی کمتری نسبت به دیگران نسبت به نور خورشید دارند تنها دلیل این نیست که مو قرمز ها سه برابر بیشتر از دیگرانی که رنگ موهای متفاوتی دارند در خطر ابتلا به سرطان پوست هستند. تحقیق جدیدی که در مجله طبیعت منتشر شد نشان می دهد که رنگدانه مسئول رنگ مشخص نقش مهمی در این خطر ملانوم ، مرگبارترین فرم سرطان پوست ایفا می کند.


محققانی که در حال برنامه ریزی برای مطالعه برای اثرات اشعه UV روی موش های آزمایشگاه برای تقلید پوست زیتونی ، زنجبیل ، و زال بودند اما متعجب شدند زمانیکه دیدند نیمی از موش های زنجبیل قبل از اینکه در معرض اشعه های UV قرار بگیرند ملانوم آنها شروع به توسعه کرده است.

طبق تحقیقات دیوید فیشر "چیزی در مورد ژنتیک موقرمزها وجود دارد که در راستای مد سرطان زا جدا از در معرض اشعه های UV قرار گرفتن عمل می کند"دیوید فیشر پیشنهاد می کند که موقرمز ها حتما از ضدآفتاب استفاده کنند یا از قرار گرفتن در مقابل نور خورشید پرهیز کنند یا کلاه بر سر بگذارند.


انی تحقیق پیشنهاد می کند که موقرمز ها باید بیشتر از دیگران مراقب پوست شان باشند و به محض دیدن لکه های پوستی و دیدن هر نقطه مشکوکی روی پوست شان حتما پوست شان را چک کنند چرا که اگر این سرطان زود تشخیص داده شود قابل درمان است. محققان تاکید می کنند خطر مرتبط با رنگدانه قرمز اغلب به طور مشخص بیشتر به اشعه های آفتاب مرتبط است تنها 20 درصد از این سرطان ها بوسیله ضدآفتابها پیشگیری می شود.

راز و رمزهایی در مورد مو قرمزها

خطر بیشتر در رابطه با دیگر بیماری ها

بیماری پارکینسون

تحقیق دانشگاه هاروارد گزارش می کند که موقرمز ها نزدیک 90 درصد بیشار از دیگر رنگ مو ها از اختلال عصبی که به بر هم زدن تعادل و هماهنگی است مبتلا می شوند. به هر حال دیگر تحقیق اخیر پیشنهاد می کنید که فولیک اسید می تواند در پیشگیری از این بیماری موثر باشد.

آندومتریوز

دیگر تحقیق دانشگاه هاروارد که 90 هزار زن مو قرمز را مورد بررسی قرار داد نشان داده است که این زن ها 30 درصد بیشتر از زن های دیگر از اختلال زنانگی دردناک که در آن بافت داخلی رحم در جاهای دیگری از رحم رشد می کند مبتلا می شوند. به هر حال ، این تحقیق کشف کرد که تنها یو پی اس بارداری این زنها را تهدید می کند در حالیکه این کاهش در زنان نابارور با دیگر زنان با رنگ های متفاوت مو مقایسه شده است.

سندروم تورت

یک تحقیق استرالیایی گزارش داد که نه تنها زنان موقرمز از اختلالات عصبی مرتبط با اختلال کلامی و تیک های عصبی رنج می برند بلکه 55 درصد از بیماران تورت دارای موهایی به رنگ یاقوت بوده اند. این محققان بررسی کرده اند که ژنی که باعث اختلال گفتاری می شود ممکن است نزدیک به ژن زنجبیل باشد.

موی مو قرمزها خاکستری نمی شود

علیرغم مو بلوند ها و مو تیره ها موقرمز ها هیچ وقت در سنین میانسالی موهایشان خاکستری نمی شود. یک حقیقت کوچک در مورد موهای قرمز طبیعی این است که آنها به مدت طولانی تری رنگ موی اصلی خود را در طول سالیان متمادی حفظ می کنند.

سرانجام ژن زنجبیل متمایل به بلوند می شود ودر نهایت سفید می شود. اغلب موقرمز ها موهای نازکی دارند و رشته های مویشان کمتر است در حدود 90 هزار تا در مقایسه با بلوندها که 110 هزار دارند و مو تیره ها که 140 رشته دارند.

مو قرمزها منقرض نمی شوند!

با اینکه موقرمز ها از زمان های دور و از زمان انسان های اولیه وجود داشته اند چند سال پیش گزارش هایی وجود داشت که ادعا می کرد سال 2060 موقرمزها منقرض می شوند. این مسئله در رابطه با ژن های مغلوب نوشته شده بود مانند موهای قرمز – که بدون شک انقراض می یابند.

در واقع ، حتی اگر همه موقرمز ها از بچه دار شدن سرباز بزنند دانشمندان گزارش کرده اند که در دسامبر که 40 درصد از انگلیسی ها ژن موی قرمز را با خود حمل می کنند چرا که از نمونه بزاق 5000 نفر از مردم انگلیس تست DNA گرفته شده است.


بالاترین جمعیت موقرمز ها در اسکاتلند وجود دارد جائیکه 13 درصد از مردم اسکاتلند موقرمز هستند. در حدود 650 نفر – آنها موهایی به رنگ آتش دارند و در مقایسه با اروپایی ها که 4 درصد را موقرمز ها تشکیل م یدهد و 2 درصد جمعیت جهانی را. در امریکا تعداد 6 میلیون نفر موقرمز وجود دارد.

ileev



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (21 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits