دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
در مراسم خواستگاری چه لباسی بپوشیم؟
1
زمان مطالعه: 6 دقیقه
در مراسم خواستگاری چه لباسی بپوشیم؟-مراسم خواستگاری-عروس -لباس برای خواستگاری-لباس مناسب برای مراسم خواستگاری-ازدواج-لباس مناسب

در مراسم خواستگاریم چه لباسی بپوشیم؟

در مراسم خواستگاری چه لباسی بپوشیم؟

دوستان؛ مراسم خواستگاری انواع و اقسام مختلفی داره که هر کدوم شرایط ویژه خودشون رو دارند.

گاهی خواستگارها کاملا غریبه اند، گاهی فقط خانمهای خانواده اول میان، گاهی کسی که سالها باهاش دوستید با خانواده اش میاد خواستگاریتون، گاهی خانواده ها با حجابن، گاهی بی حجابن، گاهی بی حجابن ولی نمی خواین لباس باز بپوشین، گاهی جواب از قبل بله است،

گاهی این خواستگار یکی از سری خواستگارهای بی خود و زورکیه که پدر و مادرتون بهتون تحمیل کرده اند....

بله... ما هم دختریم و این مراحل رو پشت سر گذاشته ایم

بنابراین من توصیه هام رو به دو دسته اصلی تقسیم می کنم و ازتون می خوام با درایتی که به عنوان خواننده خوب من دارید، خودتون در موقعیت مناسب از این توصیه ها استفاده کنید.

** اول چند تا توصیه کلی هم برای همه دارم:

* به نظر من اگر اضافه وزن ندارید رنگهای روشن و شاد رو انتخاب کنید مثل زرد، آبی ، صورتی، بنفش و...

* اگر اضافه وزن دارید می تونید مشکی انتخاب کنید اما به نظرم مشکی یک سره نباشه و با رنگ دیگه ای قاطی شده باشه چون اصولا به نظرم عروس باید رنگهای روشن و شاد و دخترونه بپوشه.

* در ضمن به نظر من باید دامن پوشید و به هیچ وجه موافق پوشیدن شلوار نیستم.

* زیور آلات به نظرم در این روز خاص باید کم و نازک و ظریف باشند و صد البته که دست چپتون رو خالی می گذارید و هیچ انگشتری به هیچ یک از انگشتهای اون دست نمی کنید! فرضا یک ساعت ساده به دست چپ و یک دستبند ظریف به دست راست و اگر اصرار دارید یک انگشتر ظریف به دست راست.

طلای سفید بهتره به نظرم. لطفا جواهراتتون رو در موقعیت دیگری به رخ جاری آینده بکشید!

* کفشتون رو به نظرم چه قد بلندین چه کوتاه با پاشنه ۳ تا حداکثر ۵ سانت بگیرید.

* آرایشتون رو ملیح و کمرنگ و ساده بگیرید با استفاده از رنگهای روشن. اگر خوب بلد نیستید سایه بزنید ، اصلا نزنید.

اگر بلدید، یک سایه رنگ ملایم و روشن که به رنگ لباستون بیاد رو در حد مرگ کمرنگ و محو بزنید. به نظرم خط یا مداد چشم (نه فرفری و خلیجی هااا...) ساده و ریمل لازمه حتما. رژگونه صورتی کمرنگ اگر سفیدید و هلویی کمرنگ اگر سبزه اید و یک رژ چند درجه پر رنگ تر از لبتون تو خانواده صورتی و گوشتی. همین!

** دسته اول: اگر قراره بی حجاب در مراسم خواستگاری حضور پیدا کنید

خوب دوستان، حالا که به هر دلیلی شما قراره بی حجاب در مراسم حضور پیدا کنید حالا چه اونایی که میان فقط خانم هستند و چه اصلا خانواده ها بی حجابن، توصیه من اینه که به هر حال لباستون خیلی باز یا بدن نما یا تنگ نباشه.

اصولا به نظر من وقتی در شرایط عروس حتمی یا احتمالی آینده قرار می گیرید بهترین تم برای لباس، آرایش و زیورآلات تم ساده ، دخترونه و خجالتیه.

به نظر من بهتره بلوز و دامن یا پیراهن میدی بپوشید. یعنی قد دامن حدد ۴-۵ سانت پایین تر از زانو بایسته. اگر خیلی اصرار به پوشیدن دامن کوتاه تر دارین، قدش رو حداقل تا زانو انتخاب کنید. از اون کوتاه تر جالب نیست. نترسید، فرصت برای پوشیدن مدلهای مختلف زیاده.

نکته دیگه اینکه به نظرم بهتره قسمت بالاتنه و کمر لباس تنگ باشه و دامن لباس گشادتر از بدنتون وایسه. حالا نیم کلوش، ترک و یا هر مدلی که به نظرتون خوبه.

این مدلی که گفتم به اکثر هیکل ها میاد و به اندازه کافی با حیا و دخترونه هم هست.

موهاتون رو دورتون بریزید. حالا یا براشینگ کنید یا از فر خود موتون و موس استفاده کنید، خلاصه موهاتون رو شاخدار و دم دار دست نکنید! ساده!!! ساده!!! قرار شد چی باشیم؟ ساده و دخترونه و خجالتی!

** دسته دوم: اگر قراره با حجاب در مراسم خواستگاری حضور پیدا کنید

خوب اگر رسمتون چادر و یا مانتو شلواره که راحتید. اما بیشتر روی سخن من با اون دسته است که رسمشون پوشیدن کت و دامن یا کت و شلواره. من اصلا موافق این تیپ برای خواستگاری نیستم و به نظرم خیلی زنونه است.

لباس پیشنهادیم برای گروه با حجاب پیراهن یا بلوز و دامنیه که قد دامن ۷-۸ سانت پایین زانو باشه که بتونید با جوراب شلواری ضخیم یا ساپورت بپوشید با آستین بلند.

به نظر من این پیراهن اگر مشکلی ندارید بهنره در بالاتنه و کمر تنگ باشه و بعد دامنش گشاد شه. و اگر تنگ بودن بالاتنه براتون مساله است، می تونید بالاتنه و دامن رو گشاد و چین دار بگیرید که به بدنتون نچسبه اما کمر رو تنگ بگیرید که هیکلتون از شکل نیفته.

اگر اصلا راه نداره که بخشی از ساق پاتون توی جوراب شلواری پیدا باشه، بازهم به نظر من ماکسی گرفتن دامن از پوشیدن لباسهای زنونه بهتره. شما رو جدا و متفاوت هم می کنه. ظرافت و خشک نبودن پارچه لباس اینجا خیلی مهمه.

بازهم به نظر من وقتی در شرایط عروس حتمی یا احتمالی آینده قرار می گیرید بهترین تم برای لباس، آرایش و زیورآلات تم ساده ، دخترونه و خجالتیه.

در مورد رنگ و کفش و زیورآلات و آرایش هم همون چیزایی که اون بالا توضیح دادم.

به نظر من کلا روسری رسمی تره، اما اگر با شال سر کردن می تونید کمی از تنگی بالاتنه لباس رو بپوشونید، شال بهتره و می تونید مدل زیبا تری رو انتخاب کنید.

یک نکته مهم اینه که رنگ شال رو تیره تر از لباستون بگیرید یا اگر لباستون طرحداره، همرنگ تیره ترین طرحش بگیرید. رنگهای کرم و سفید و غیره برای شال و روسری پوست صورتتون رو تیره و چرک می کنه.

شال رو تکرنگ بگیرید بهتره. یک توصیه خارج از موضوع هم می کنم:

"به نظر من حجابتون رو کمتر یا بیشتر از اونچه واقعا هست و یک عمر می خواین نشون بدین انتخاب نکنید. خود واقعی تون باشید. اونی نباشید که مامانش می خواد.

اونی باشید که یک عمر می تونید همون بمونید."



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits