دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
12 مورد از مناسب‌ترین لباس های خانگی در فصل سرما
0
زمان مطالعه: 7 دقیقه
شاید درست کردن یک استایل زمستانی از یک استایل تابستانی سخت‌تر باشد زیرا تنوع آنها کمتر و رنگ‌ها محدودتر است اما شما با همین انتخاب‌های محدود هم می‌توانید استایلی جذاب حتی در خانه داشته باشید. پس با ما همراه شوید.

این روزها با سردتر شدن هوا همه به دنبال انتخاب لباس‌هایی هستند که در کنار محافظت از بدنشان ظاهر آنها را نیز زیباتر کند. گاهی اوقات لباس‌های مخصوص سرما را فقط کاپشن و پالتو می‌‌دانیم اما اینطور نیست و بسیاری از لباس‌ها هستند که به خصوص استفاده از آنها در خانه ما را گرمتر نگه می‌دارد. شاید درست کردن یک استایل زمستانی از یک استایل تابستانی سخت‌تر باشد زیرا تنوع آنها کمتر و رنگ‌ها محدودتر است اما شما با همین انتخاب‌های محدود هم می‌توانید استایلی جذاب حتی در خانه داشته باشید. پس با ما همراه شوید.

  • شلوار پشمی

یکی از گزینه‌هایی که در خانه به خصوص در مناطق سردسیر ما را گرمتر نگه می‌دارد؛ پوشیدن شلوار پشمی است. همانطور که شلوارهای کتان و پارچه‌ای در فصول گرم مناسب هستند در فصل سرد هم شلوارهای پشمی کاربردی خواهند بود. از شلوارهای پشمی برای مهمانی‌های خانگی و دورهمی پاییزه و زمستانه هم می‌توان استفاده کرد. شلوار پشمی مانند شلوار مخملی گرم بوده و به همراه یک پلیور بسیار شیک و زیبا خواهد شد.

  • جوراب شلواری

در روزهای سرد سال از انواع ساپورت یا جوراب شلواری هم به همراه دامن‌های جین یا کتان استفاده می‌شود. انواع جوراب شلواری زنانه مجلسی در جنس بافت زمستانی بهترین پیشنهاد برای گرم ماندن پاها است. خرید انواع لانه زنبوری آنها یا جوراب شلواری های رنگی و طرح دار با قیمت مناسب هم برای استفاده در خانه مناسب است. جوراب شلواری را می‌توانید به صورت ساده و با دامن‌های طرح دار ست کنید یا آنها را از انواع طرح دار و با لباس‌های ساده ست کنید.

  • بلوز یقه دار

12 مورد از مناسب‌ترین لباس های خانگی در فصل سرما

بلوزهای بافتنی یقه سه سانت یا یقه اسکی از گزینه‌هایی هستند که برای خانه یا مهمانی نیمه رسمی مناسب هستند و شما را گرم نگه می‌دارند. شما می‌توانید یک بلوز یقه سه سانت بافتنی را با یک شلوار پشمی ست کنید و یک استایل زیبا و جذاب داشته باشید. این بلوزها می‌توانند آستین کوتاه یا آستین بلند باشند . اگر گردن کشیده‌ای دارید یا قد شما کوتاه است بهتر است به جای یقه اسکی به سراغ بلوزهایی با یقه آزادتر مانند یقه هفت بروید.

  • دامن ضخیم

دامن ضخیم هم در داخل خانه گزینه خوبی است. شما می‌توانید این دامن‌ها را به همراه جوراب زنانه بپوشید. بهتر است میان رنگ جوراب زنانه با رنگ دامن یک هارمونی وجود داشته باشد تا استایل شما جذاب‌تر شود. معمولا انتخاب یک دامن ساده ضخیم به همراه جوراب شیشه ای نازک یا ساق کوتاه و ساق بلند یا پارازین می‌تواند گزینه خوبی باشد. جوراب‌های روفرشی یا بافتنی بلند هم در کنار گرم نگه داشتن پاها به همراه دامن ضخیم جذاب خواهند بود به شرطی که از یک جنس باشند. جوراب‌های فانتزی مجلسی هم برای دامن‌های فانتزی‌تر مناسب هستند دامن‌های طرح دار یا رنگی ضخیم بهتر است با جوراب های زنانه ساده مشکی یا سفید پوشیده شود.

  • لباس‌های مخمل

گاهی اوقات افراد چند لایه لباس می‌پوشند اما باز هم در خانه احساس سرما می‌کنند. شما بهتر است از جنس لباس مخمل استفاده کنید تا با وجود یک لباس بدن شما سریعتر گرم شود. معمولا با تعداد زیادی لباس احساس راحتی نخواهید کرد و داشتن یک لباس مخمل در عین سبک بودن؛ بدن شما را گرم نگه می‌دارد.

  • لگینگ

معمولا برای گرم نگه داشتن پاها می‌توان به سراغ شلوارهای تو کرکی یا لگ‌ها رفت. این مدل شلوارها اخیرا طرفداران زیادی پیدا کرده است و بهتر است چند مدل ساده یا طرح دار آن را در کمد خود داشته باشید. در هنگام خرید لگ بهتر است به جنس آن توجه کنید زیرا برخی از انواع لگ‌ها در قسمت زانو بد فرم هستند یا دور پا می‌پیچیند. مطمئن شوید که آنها بعد از مدتی دچار پرز نشوند و فیت پا باشند تا بتوانید آنها را در بیرون از خانه هم با یک بوت بلند یا نیم بوت استفاده کنید و در قسمت زانو چین نخورند.

  • لباس‌های پنبه یا پشمی

12 مورد از مناسب‌ترین لباس های خانگی در فصل سرما

بهتر است در روزهای سرد سال از پوشیدن الیاف مصنوعی خودداری کنید زیرا پوست را دچار حساسیت خواهند کرد. الیاف ترکیبی لباس‌ها از پشم و پنبه گزینه بسیار خوبی است و اگر ضخامت خوبی داشته باشند گرمای ملایمی را به همراه خواهند داشت. شستشوی این لباس‌ها راحت‌تر است و اگر لباسی پنبه‌ای می‌پوشید می‌توانید روی آن یک جلیقه پشمی به تن کنید تا گرم‌تر بمانید.

  • زیرپوش

زیرپوش‌ها در خانه خیلی سریع بدن شما را گرم می‌کنند. این لباس به خصوص برای بچه‌ها بسیار مناسب است و پهلوی آنها را به سرعت گرم نگه می‌دارد و در حرکت و بازی دچار سرما خوردگی نمی‌شوند. با وجود زیرپوش شما دیگر به لباس‌های خیلی ضخیم نیاز پیدا نخواهید کرد و راحت‌تر و سبک‌تر به فعالیت در خانه می‌پردازید.

  • جین

بلوز یا شلوار جین هم می‌تواند در خانه و یا دورهمی‌های نیمه رسمی مناسب باشد و بدن شما را گرم نگه دارد. معمولا انواع لباس جین از مد نمی‌افتند و یک تیپ زمستانی بی‌عیب و نقص را برای شما فراهم می‌کنند. برای زمستان بهتر است به سراغ شلوار جین فاق کوتاه نروید تا کمر شما هم گرم‌تر بماند.

  • لباس چرمی

بلوز یا شلوار چرمی هم مانند پارچه‌های جین همواره روی مد هستند و باید همواره در لیست خرید یا کمد شما باشند. معمولا درخشش این نوع لباس‌ها بیشتر از دیگر انواع پارچه‌ها است و به همین دلیل هم بهتر است با انواع لباس‌ها و یا اکسسوری‌های ساده مانند یک صندل ساده آنها را ست کنید. برای مطالعه نکات بیشتر برای استفاده از لباس و اکسسوری‌های چرمی در استایل خود این مطلب را بخوانید.

  • لباس ابریشمی

جنس ابریشمی لباس‌ها در همه فصول استفاده می‌شود. این لباس‌ها می‌توانند در تابستان شما را خنک کرده و در زمستان شما را گرم نگه دارند. ابریشم ماده طبیعی و بسیار قوی است که اگر لباس ابریشمی را بتوانید خوب نگه داری کنید و بشویید؛ رنگ و شکل و قدرت خود را از دست نخواهد داد. این پارچه‌ها و لباس‌های درست شده از آنها لوکس و گران قیمت هستند اما دوام و ماندگاری زیادی دارند.

  • ست گرمکن

ست‌های گرمکن هم برای داخل خانه در روزهای سرد سال مناسب هستند. این لباس‌ها شما را به خوبی گرم کرده و یک استایل یک دست و شیک هم به ظاهر شما می‌بخشند. شما برای خرید این ست‌ها می‌توانید از برندهای معروف ایرانی و خارجی استفاده کنید. انواع ست‌های گرمکن شلوار، هودی شلوار، سویشرت شلوار و غیره گزینه‌های خوبی در این زمینه هستند.

نویسنده: وحیده امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits