دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
رنگ نود چیست و چگونه از این رنگ در استایل خود استفاده کنیم؟

فواید استفاده از رنگ نود برای داشتن استایل جذاب

رنگ نود چیست و چگونه از این رنگ در استایل خود استفاده کنیم؟
2
زمان مطالعه: 13 دقیقه
رنگ نود چه رنگی است؟ در دنیای مُد شاید بارها درباره رنگ نود شنیده باشید، این رنگ که (NUDE)، (nood) و یا (nyood) نیز تلفظ می شود یکی از شیک ترین رنگ ها برای لباس، رژلب و کفش است.

رنگ نود چیست؟

طیف رنگ‌های نود

به گزارش دلگرم : نود یکی از طیف‌های رنگ قهوه‌ای است که رگه‌هایی از بِژ و نوعی رنگ‌پریدگی در آن دیده می‌شود. رنگ نود به‌طور مستقل قهوه‌ای‌بودن را در خود نمایان نمی‌کند. یعنی اگر به‌طور مجزا به رنگ نود نگاه کنید، اصلا به ذهنتان هم خطور نمی‌کند که این رنگ از خانواده قهوه‌ای است. ولی در صورتی‌که طیف‌های رنگی مختلف نود را کنار هم بچینید، این هم‌خانوادگی نمایان می‌شود. اگر ساده‌تر بخواهیم بگوییم این طیف رنگی یادآور رنگ پوست انسان است.

بنر مانتو زنانه

اگر باز هم بخواهیم به‌طور دقیق‌تر درباره مشخصات رنگی نود صحبت کنیم، باید بگوییم که این رنگ چیزی است پررنگ‌تر از رنگ شامپاین، روشن‌تر از رنگ شن‌ها و شاید رگه‌هایی از هلویی و سرخ را هم بتوان در آن یافت. در طیف نود می‌توان سفید، بژ و قهوه‌ای را هم احساس کرد.

رنگ های نود بسیار جذاب است، در کنار رنگ‌های مختلف و در استایل‌های آرایشی و پوشیدنی متنوع، معنا و حس‌وحالی بسیار متغیر به‌خود می‌گیرد. بنا به روانشناسی رنگ‌ها، نود احساس گرما، آرامش و امنیت را به ذهن متبادر می‌کند.

یکی از نکات جالب درباره رنگهای نود این است که ضمن اینکه احساس عادی‌ و کاربردی‌بودن را منتقل می‌کند، در نگاهی دقیق‌تر پیچیدگی و رگه‌هایی از مدرن‌بودن را هم به مخاطب خود نشان می‌دهد.

 رنگ نود (Nude Color)

فواید رنگ نود : چرا رنگ‌های نود پرطرفدار شده است؟

رنگ نود و تمام رگه‌های آن در دسته‌بندی رنگ‌های خنثی قرار می‌گیرند. به همین دلیل است که کاربردهای زیادی پیدا می‌کنند و اگرچه با برخی رنگ‌ها هماهنگ‌تر هستند اما تقریبا در کنار هر رنگ دیگری هم ترکیبی مطلوب به‌وجود می‌آورند. دست شما و هر کس دیگری که از رنگ نود خوشش می‌آید در انتخاب کاملا باز است و می‌توانید به‌سادگی آن را با رنگ‌های مختلف بپوشید و لذت ببرید.

وجود لباس‌هایی با چنین رنگ‌هایی در کمدتان موجب می‌شود که همیشه برای هر مراسمی، انتخابی برای پوشیدن داشته باشید. در واقع، آزادی‌عمل زیادی با داشتن لباس‌هایی به رنگ نود خواهید داشت.

در کجا باید از رنگ نود استفاده کرد؟

نود از رنگ‌های پرطرف‌دار و در اصطلاح ترند (TREND) در دنیای مد به حساب می‌آید. شما می‌توانید این رنگ را در آرایش چشم‌ها و لب‌ها بهره ببرید. فقط در آرایش نیست که از رنگ نود استقبال می‌شود، در دنیای اسباب و اثاثیه و به‌عبارت تخصصی‌تر طراحی داخلی و لباس هم نود بسیار پرطرف‌دار است و می‌تواند در ترکیب با رنگ‌های دیگر، معانی مختلفی را به ذهن مخاطب خود متبادر کند.

رنگ‌هایی که با نود ترکیبی جذاب می‌سازند از این قرار هستند:

  1. برنزی
  2. زیتونی
  3. سبز
  4. قهوه‌ای

از رنگ‌های دیگری که به تکمیل ترکیبی جذاب در کنار رنگ نود کمک می‌کنند، باید به رنگ‌های خاکستری مایل به قهوه‌ای، کاراملی، مشکی و شکلاتی اشاره کرد. اگر به‌دنبال این هستید که ترکیبی شادتر و زنده‌تر از رنگ نود به همراه طیف‌های دیگر ایجاد کنید باید آن را با رنگ‌های نارنجی، بنفش، صورتی و قرمز هماهنگ کنید. اگر هنوز چندان با رنگ نود انس نگرفته‌اید، امتحان‌کردن آن را با خرید لاکی از این طیف رنگی شروع کنید:

محبوب‌ترین رنگ‌ها؛ رنگ نود

استایلی همیشه ترند با رنگ نود (Nude Color)

در دنیای مد و لباس چطور رنگ نود را ست کنیم؟

در دنیای مد و فشن هم از رنگ نود استقبال زیادی به عمل آمده است. اما چطور باید لباسی به این رنگ را با رنگ‌های دیگر هماهنگ کرد. نکات زیر می‌تواند در این زمینه، سرنخ‌هایی در اختیارتان قرار بدهد:

1. رنگ نود را با لباسی هماهنگ یا در اصطلاح سِت کنید که با رنگ چشم‌هایتان مشابهت دارد: ‌آبی، سبز، قهوه‌ای و…

2. رنگ نود را با لباسی هماهنگ یا ست کنید که با رنگ موهایتان مشابهت دارد:‌ قهوه‌ای، مشکی، کاراملی و…

3. رنگ نود را با لباسی با رنگی شاد و زنده بپوشید: صورتی، بنفش، زرشکی، نارنجی، قرمز و…

4. طیف‌های خیلی بی‌رنگ و ملایم از رنگ نود، صورت‌تان را به‌شدت بی‌حال می‌کنند، پس لباسی به این رنگ را با رنگ‌های مکمل‌ نود بپوشید.

استایل نود از سر تا پا

شما می‌توانید تمام بخش‌های استایلتان را از رنگ نود انتخاب و در واقع یک استایل مونوکروم بسازید. برای ایجاد سایه‌ها و کنتراست‌های جزئی هم می‌توانید به‌سراغ رنگ‌هایی از بخش‌های مختلف طیف نود بروید. این ایده برای کسانی مناسب است که دقیقا نمی‌دانند باید چه رنگ‌هایی را با هم سِت کنند و همیشه درگیر این چالش هستند.

استفاده از رنگ‌های نود با مشکی یا طوسی

رنگ‌های طوسی و مشکی از آن رنگ‌هایی هستند که می‌توانند در کنار رنگ‌ها و طرح‌های مختلف قرار بگیرند و تضاد لازم برای چشم‌گیرشدن استایل را فراهم کنند. رنگ‌های نود در کنار مشکی یا طوسی بسیار شیک و خاص می‌شوند.

به‌طور عادی، کسی حواسش نیست که از این دو رنگ برای ست‌کردن با رنگ‌های نود استفاده کند. اما اگر حواستان را جمع کنید و خاص‌پسند باشید، متوجه خواهید شد که ترکیب طوسی یا مشکی با نود بسیار چشم‌گیر می‌شود.

تلفیق طرح پلنگی با نود

طرح پلنگی دارای اساس و زمینه‌ای قهوه‌ای است. برای همین، قرارگرفتن آن در کنار رنگ های نود بسیار جذاب و دیدنی می‌شود. سادگی رنگ‌های نود هم در کنار طرح پلنگی کمتر می‌شود. اگر طرفدار پلنگی هستید، یادتان باشد که استفاده از آن، حتی به‌اندازه یک اکسسوری کوچک در تلفیق با نود بسیار جذاب و شیک می‌شود.

استفاده از رنگ‌های نود همراه با جین‌ها

جین‌‌ها از همراه‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین عناصر و بازیگران دنیای فشن هستند. تقریبا در هر استایلی کاربرد دارند و می‌توانید آنها را با رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی هماهنگ کنید. جین‌ها در دنیای رنگ های نود هم خوش می‌درخشند.

کافی است که شلوار جینی آبی را با کفشی به رنگ نود یا بلوز و مانتویی از همین رنگ سِت کنید. تیپتان بسیار جذاب و دیدنی خواهید شد و ریسکی هم بابت ست‌کردن در آن وجود نخواهد داشت.

کاربرد رنگ‌های نود در استایل‌هایی با حجاب و پوشش

استفاده از رنگ‌های نود برای مقنعه و روسری یا شال هم بسیار ایده خوبی است. این رنگ‌های شیک و روشن می‌توانند ظاهرتان را آراسته‌تر کنند. رنگ‌های نود تقریبا به همه رنگی از پوست می‌آیند. پس در انتخاب پوشش سرتان به یکی از رنگ‌های این طیف نگران چیزی نباشید و بدانید که نودها به پوست صورتتان می‌آیند.یکی از انتخاب‌هایتان در تلفیق حجاب و رنگ‌های نود می‌تواند، استفاده از استایل مونوکروم باشد. یعنی تمام بخش‌های تیپتان را از طیف رنگ‌های نود انتخاب کنید.

نودها در دنیای کراوات‌ها

استفاده از رنگ‌های نود برای کراوات و پاپیون هم فکر بدی نیست. اما این رنگ بیشتر مناسب استایل دامادها یا ساقدوش‌های عروسی است. چنین رنگ آرام و زیبایی می‌تواند صلح و زیبایی لازم برای استایل در مراسم مهمی مانند عروسی و عقد را فراهم کند.

می‌توانید از کراوات و پاپیونی طرح‌دار با رنگ نود استفاده یا مدل‌های ساده و بی‌طرح را انتخاب کنید. دیگر تصمیم با خودتان است. اگر داماد هستید یا از نزدیکان جناب دامادید و می‌خواهید ساقدوش شوید، حتما با مشورت با عروس‌خانم به فکر استفاده از رنگ‌های نود هم باشید.

رنگ نود چه رنگی است؟

رنگ‌‌نود Nude Color را در استایل‌مان بگنجانیم

در دنیای آرایش از رنگ نود خبری هست؟

همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد از رنگ نود در دنیای آرایش استفاده می‌شود. برای آرایش لب و چشم‌ها می‌توانید به سراغ سایه‌ها و رژهای نود بروید. به‌طور کلی، آرایش نود هم اصطلاحی است که وارد دنیای میک‌آپ شده و تفاسیر متعددی هم از آن وجود دارد. اگر بخواهیم اصطلاح «آرایش نود»‌ را معنی کنیم، باید بگوییم که به‌گونه‌ای از آرایش گفته می‌شود که طبیعی‌بودن چهره را به رخ می‌کشد.

زمانی که از مواد آرایشی به‌ رنگ نود استفاده می‌کنید، اصلا و ابدا حالتی غیرطبیعی روی چهره‌تان نمی‌نشیند و انگار همان خط و خطوط واقعی چهره‌تان هستند که با آرایش پررنگ‌تر و زیباتر شده‌اند.

اگر بخواهید حتی می‌توانید موهایتان را هم با یکی از طیف‌های نود، رنگ کنید. خوبی رنگ نود برای موها، این است که تقریبا با چهره همه افراد هماهنگی دارد. از آنجایی که نود دارای طیف‌های مختلفی است، بالاخره یکی از رگه‌های رنگی آن با پوست‌تان هماهنگ می‌شود و به چهره‌تان می‌نشیند.

هرآنچه باید برای ست کردن رنگ نود در استایل زنانه بدانید

دنیای آرایش پر از رنگ و طرح مختلف است. اما دیدن نمونه‌هایی الهام‌بخش از هر مدلی می‌تواند شما را در رسیدن به مناسب‌ترین گزینه برایتان راهنمایی کند. در ادامه تعدادی مدل آرایش را معرفی خواهیم کرد که در آنها از رنگ‌های نود استفاده شده است:

  • رنگ‌های نود در کنار آرایش مشکی و ملایم چشم‌ها
  • رنگ های نود
  • رژ و رژگونه نود در آرایش صورت

استفاده از رنگ‌های نود در آرایش لب و پوست صورت می‌تواند معصومیتی شیک به چهره‌تان ببخشد. حواستان باشد که می‌توانید از خط‌چشم و ریملی ملایم هم برای بیشترکردن اثر سادگی و زیبایی آرایش نود کمک بگیرید. یادتان نرود که خط چشمی پررنگ و بلند نکشید و ریمل هم ملایم و اندک باشد.

رنگ‌های نود در کنار درخشش لب‌ها

یکی دیگر از مدل‌هایی که می‌توانید در آرایش با رنگ‌های نود به‌کار بگیرید، استفاده از رژ لبی براق اما کماکان ملایم در کنار رنگ‌های نودِ بخش‌های دیگر آرایشتان است. روی پررنگ‌شدن ملایم چشم‌ها و ابروها هم کمی کار کنید تا رنگ‌های نود رژگونه و سایه شما را بی‌حال نشان ندهند.

تلفیق رنگ‌های مات و طلایی در آرایش نود

برای زیباشدن آرایش نود می‌توانید از رژ لب مات در همان طیف‌های رنگی نود و اندکی رده‌های طلایی هم کمک بگیرید. مثلا برونزر یا سایه‌ای با رگه‌هایی از رنگ طلایی انتخاب کنید و در کنار رژ ماتی با تِم نود و قهوه‌ای، استایلی شیک و خاص برای خود بسازید.

چشم‌های تیره در کنار رنگ‌های نودِ باقی بخش‌های آرایش

انتخاب دیگری هم در آرایش نود برایتان وجود دارد. همه‌چیز وابسته به سلیقه شخصی‌تان است. این انتخاب چیست؟ می‌توانید چشم‌ها را کمی تیره‌تر کنید. یعنی خط چشمی پُر بکشید، مژه‌ها را با ریمل سیاه‌تر کنید و بگذارید که نودبودن بخش‌های دیگر صورت با چشم‌هایی همراه شود که تضادی جذاب در رنگ‌های صورتتان به‌وجود می‌آورند.

صورتیِ پررنگ و ترکیب با نود

یکی دیگر از جذاب‌ترین ترکیب‌هایی که می‌توانید در آرایش نود استفاده کنید، به‌کارگیری رنگ صورتی براق و کمی پررنگ است. باید چه کنید؟ ساده است. از رژ لبی براق و صورتی استفاده کنید و ابروها را به‌خوبی شانه بزنید و مرتب کنید. در ضمن، خط چشم و ریمل را هم از یاد نبرید. این استایل آرایشی با رنگ‌های نود، هم ساده و زیباست و هم صورتتان را شاداب‌تر نشان می‌دهد.

گونه‌های گلی و رنگ‌های نود

گونه‌هایی که با رژگونه‌ای قرمز یا نارنجی گل‌گون می‌شوند هم در آرایش با رنگ‌های نود بسیار زیبا خواهند بود. طبیعی‌بودنِ جلوه نهایی آرایش با انتخاب چنین رنگ‌هایی شما را خاص و شاداب نشان می‌دهد. پس اگر می‌خواهید که کم‌سن‌وسال و البته شاداب به‌نظر برسید، حتما به فکر استفاده از رژگونه‌ای کمی گُلی با طیف رنگی نارنجی یا قرمز در کنار رنگ‌های نود آرایشتان باشید.

شاید طیف‌های مختلف رنگ‌های نود را با نام‌هایی مانند کالباسی و… شنیده باشید. اما واقعیت این است که نود طیف‌های رنگی مختلفی دارد. رنگ نود بیش از آنکه رنگ باشد، یک مفهوم است. مفهومی که به دنیای مد و فشن اضافه شده و در حاشیه آن، روندها و جریانات مختلفی به‌وجود آمده است. این رنگ زیبا و کاربردی می‌تواند به شکل‌های مختلف در پوشش، آرایش و حتی طراحی داخلی منزلتان به کمک شما بیاید و فضایی آرام، شیک و دل‌چسب برایتان به‌وجود بیاورد.


این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits