دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آشنایی با انوع شلوار جین مردانه مناسب هر فرد
1
زمان مطالعه: 8 دقیقه
یکی از انواع شلوارهایی که در بین آقایان طرفداران زیادی دارد، شلوار جین است. در این مطلب قصد داریم شما عزیزان را در خرید شلوار جین مناسب راهنمایی کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

شلوار جین مردانه

تقریبا نزدیک به محال است که کسی حداقل یک شلوار جین مردانه در کمد خود نداشته باشد. حتی کسانی که دائما از انواع شلوارهای کتان و پارچه ای نیز استفاده می کنند حداقل یک عدد شلوار لی ته کمدشان دارند. شلوار لی یا همان شلوار جین را می توان یکی از ملزومات کمد لباس هر شخصی دانست.

یکی از ویژگی هایی که شلوار جین را از باقی مدل ها متمایز می کند این است که شلوار جین تقریبا به هر چیزی می آید، یعنی شما هر مدل و رنگی را که با آن ست کنید، اگر عالی نباشد، حداقل قابل تحمل است.

ست کردن پوشاک با شلوار جین اصلا کار سختی نیست و شاید به همین دلیل است که استفاده روزمره از این نوع پارچه در میان مدل های شلوار بسیار زیاد است. سریع یک چیزی با آن ست می کنید و وقت خود را هدر نمی دهید.

با کمربند یا بدون کمربند می توانید از آن ها استفاده کنید و در کل اصلا حوصله تان را سر نمی برد. این امر برای آقایان خیلی بیشتر صدق می کند. شلوار های جین همه فن حریف هستند. پیشنهاد می کنیم سه یا چهار عدد از آن ها تهیه کنید تا ببینید چقدر برای شما عمر می کنند.

شلوار جین مردانه عید/شلوار جین مردانه عید 99

انواع طرح های شلوار لی برای عید

طرح های زیادی برای شلوار جین مردانه طراحی شده اند که استفاده از آن ها زیاد شده است و سپس دوباره نزول داشته اند. برای مثال در حال حاضر مدل هایی از جین که کهنه نما هستند و یا در قسمت هایی از آن ها پارگی هایی وجود دارد مد هستند و در بین مردم بیشتر دیده می شود.

همانطور که گفتیم این طرح ها می آیند و می روند و یا مدل های جدید تر و خاص تری از آن ها مشهور می شود. اما مدل های اصلی در شلوار جین وجود دارد که می توانید همیشه در خرید خود آن ها را در نظر بگیرید.

این طرح ها نمای کلی جین ها هستند که به مرور زمان از بین نمی روند. به اصطلاح در زمینه شلوار جین می توان آن ها را یک سبک دانست.

1. شلوار جین های دمپا گشاد مردانه برای عید

شلوارهایی هستند که دمپای تنگ و یا لوله تفنگی ندارند و در پا آزاد هستند (دمپای گشادی دارند). استفاده از این مدل در حال حاضر زیاد نیست. این مدل برای کسانی که ساق پای پهنی دارند مناسب تر است.

2. شلوار جین های گشاد مردانه برای نوروز

یکی از نکات اصلی برای خرید شلوار جین مردانه این است که در قسمت ران باید به پای شما کاملا اندازه باشد. لازم است توضیح دهیم که در مورد جین های گشاد در این مورد استثنا وجود دارد و این نکته برای انواع دیگر شلوارهای جین صدق می کند.

شلوارهای جین گشاد مدلی از جین هستند که نه فقط در قسمت دمپا، بلکه در تمام قسمت های آن گشاد است. نمی توانید با این مدل از شلوارهای جین هر چیزی بپوشید.

اما اگر از طرفداران سبک لباس هودی و یا تیشرت ها و سوییشرت های گشاد هستید و به فکر یک پوشش راحت و جذاب برای پاییز پیش رو هستید این شلوارهای جین گشاد را به شما توصیه می کنیم.

3. شلوار جین های پوستی، لوله تفنگی و یا باریک مردانه

اسم های زیادی دارد. جین پوستی، لوله تفنگی، تنگ، دمپا باریک. نمای قلمی و باریکی دارد و بیشتر برای کسانی مناسب است که اندام قلمی نیز دارند. طرفداران زیادی دارد و امروزه به یکی از مدل های اصلی و محبوب تبدیل شده است.

برای آقایان به شرطی توصیه می شود که بتوانند به خوبی آن را ست کنند. اما در این صورت عالی به نظر می رسد. اگر علاقه دارید لباستان دقیقا به تنتان اندازه و به اصطلاح فیت باشد این مدل را پیشنهاد می کنیم. این مدل برای جمع های خودمانی انتخاب مناسبی است.

4. شلوار جین های راسته و معمولی مردانه برای عید 99

انتخاب اکثر مردم برای خرید جین این مدل است. این مدل یک دست شلوار جین معمولی بدون دمپای گشاد یا تنگ و درست حد وسطی برای تمام مدل های قبلی است.

همیشه می توانید از آن استفاده کنید و برای تمام فیزیک های بدنی مناسب است. تنها کافی است سایز خودتان را انتخاب کنید. اگر بخواهیم راحت تر بگوییم این مدل هم اندازه تان است و هم فضای تنفس و تحرک برایتان باقی می گذارد.

چه مدل شلوار لی برای عید بخریم

نکاتی که در هنگام خرید شلوار لی مردانه باید به آن توجه کنید

برای خرید شلوار جین مردانه به دنبال جین های مستقل از زمان بگردید

گفتن اینکه چه نوع شلوار جینی سال بعد مُد خواهد شد مشکل است، اما با برگزیدن مدل های آزموده شده جین می توانید شلواری را انتخاب کنید که سال ها شیک و مطابق با روز باقی بماند.

در زیر سه مثال کلاسیک آورده شده است:

  • جین های آبی اورژینال: از شلوارهای کار زبر و بادوام ساخته شده و اکنون فراگیرترین لباسی است که می توانید داشته باشید.
  • جین های آبی مقداری کم رنگ شده: این نوع غیر رسمی تر از هر نوع دیگر بوده و می توان آن را همراه با یک کت اسپرت و پیراهن شیک بر تن کرد.
  • جین های چروک: نوع سنگ شور شده قهوه ای یا جین چروک آبی. این مدل برای جوانان جذاب تر از انواع معمولی جین بوده و معمولا نیز مد است.

هنگام خرید شلوار لی مردانه توجه کنید که چه وقت قرار است آن را بپوشید

راحتی شلوار جین در تن مهم ترین مساله آن به شمار می رود. در نهایت شیک ترین شلوار جین هم اگر در آن راحت نباشید، باعث نامتناسب به نظر رسیدن شما خواهد شد.

با این حال در نظر داشتن اینکه چه وقت و کجا می خواهید شلوار جین خود را بپوشید، در روند انتخاب آن کمک به سزایی خواهد کرد.

برای مثال اگر در محل کار فقط کت و شلوار می پوشید، ممکن است شلوار جین خود را صرفا برای قدم زدن یا گردش استفاده کنید که این به معنای داشتن محدودیت های کمتر هنگام برگزیدن نوع و ظاهر شلوار است.

با این حال اگر در محیط کاری شما پوشیدن شلوار جین مجاز باشد، ممکن است بخواهید همیشه جین بپوشید که در این صورت باید در انتخاب شلوار خود دقت بیشتری کرده و معیارهای مهم تری را در نظر بگیرید.

در هر دو حالت مطمئن شوید که شلوار جین شما با کفش ها یا پوتین هایتان همخوانی داشته باشد.

شلوار جینی با جلوه انتخاب کنید

فقط به این دلیل که می خواهید نوع کلاسیکی را خریداری کنید، حتما نباید شلوار جینی خسته کننده را برگزینید. مدل های کلاسیک شیک در عین حال می توانند جلوه نیز داشته باشند. مثلا می توانید نوع راسته، مخروطی شکل یا پاچه گشاد آن را انتخاب کنید.

شلواری کاملا اندازه را خریداری کنید

فرقی نمی کند شلوار جینی که انتخاب می کنید چقدر زیبا و شیک باشد، اگر برایتان بزرگ یا کوچک باشد، باعث خنده دار شدن شما خواهد شد. ابتدا مطمئن شوید که پاچه و کمر آن زیاد تنگ نباشد.

همچنین باید در آینه ببینید که پشت شلوار هم خوب ایستاده باشد. یادتان باشد، اگر به شما نمی آمد، یکی دیگر را امتحان کنید. به علاوه چون شلوارهای جین ممکن است آب رفته و کوچک شوند، بهتر است کمی قدش را بلند تر انتخاب کنید. این کار به شما امکان می دهد پاچه شلوار را کمی بالا زده یا هر گونه اصلاح مطابق با میل خود را اعمال کنید.

وضعیت تن خور شلوار جین را بسنجید

بهترین روش برای آزمودن ارزش شلوار جین شما، این است که آن را به طور آزمایشی بر تن کنید. کمی با آن در فروشگاه قدم زده و مقدار حجم جیب و میزان راحتی اش را هنگام نشستن بررسی کنید.

آیا دسته کلید یا کیف تان جا می شود ؟ آیا آن شلوار در برخی از فصول باعث گرما یا خارش در بدن می شود ؟ همچنین باید آن را با کمربندی که همیشه می بندید، امتحان کنید. این باعث می شود از اندازه کمر و تطابق کمربند با شلوار اطمینان حاصل کنید.

در نهایت، شلوار را با کفش هایی که همیشه می پوشید، امتحان کنید و به یاد داشته باشید علاوه بر اطمینان از هماهنگی رنگ آن دو، باید ببینید که شلوار خوب روی کفش قرار می گیرد یا خیر.

اگر قد شلوار کمی بلند تر بود، آن را تا بزنید. انتهای پاچه شلوار باید با قسمت بالایی کفی کفش هم تراز باشد.

راهنمای خرید کفش مردانه برای عید نوروز

راهنمای خرید کفش مناسب کت و شلوار

مدل شلوار جین مردانه شیک

جدیدترین مدلها از شلوار جین پسرانه



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.0 از 5 (1 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits