دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
راهنمای خرید شال و روسری با بهترین کیفیت متناسب با هر فرد
0
زمان مطالعه: 6 دقیقه
شال یا روسری یکی از مهم ترین بخش های خرید لباس عید است. برای انتخاب شال و روسری مناسب، باید به نکاتی توجه نمود. تا انتها با ما همراه باشید تا شما را با این نکات مهم آشنا نماییم.

انتخاب شال و روسری مناسب برای عید 99

راهنمای خرید شال و روسری موضوع مورد بحث ماست. شال و روسری از متنوع ‌ترین اکسسوری ‌هایی هستند که می‌ توانید انتخاب کنید. این تنوع مدل و طرح هم دست شما را برای انتخاب باز می‌ گذارد و هم تصمیم‌گیری را برای شما سخت می ‌کند.

طرح‌های سنتی شال و روسری مانند طرح گل و بته، طرفداران زیادی دارند. شال و روسری‌های ساده و نخی برای استفاده روزمره مناسب هستند و با اکثر لباس‌ ها هماهنگ می‌ شوند. روسری‌ هایی که طرح‌ های مدرن و جدیدتری دارند هم با توجه به سلیقه شما می ‌توانند جزو انتخاب‌هایتان باشند.

برای عید چه شال یا روسری بخرم

نکات مهم هنگام خرید شال و روسری

1. انتخاب کنید، کدامیک، شال و یا روسری ؟

هنگامی که به بوتیک شال و روسری می روید از تنوع محصولات بسیار گیج می شوید و اگر از قبل در مورد اینکه می خواهید شال بخرید و یا روسری، فکر نکرده باشید، ممکن است بسیار دچار ابهام شوید، از این رو قبل از اقدام به خرید تصمیم بگیرید که می خواهید چه چیزی بخرید.

باید توجه داشته باشید که شما بیشتر به شال علاقمند هستید یا روسری ؟ سر نخوردن، راحت بودن و عدم نیاز به مرتب کردن مدام آن از نکاتی است که در انتخاب شال یا روسری عامل مهمی است.

2. جنس شال یا روسری عامل مهم برای خرید شال و روسری

جنس شال یا روسری یکی از مهمترین نکات انتخاب شال و روسری برای خرید است.

ویژگی های شال و روسری نخی

شال یا روسری های نخی زیر مجموعه ی پارچه های پنبه ای می باشد، به راحتی شست و شو می شوند، بدلیل عبور دادن گرما از خود و خنک بودن، مناسب ترین جنس شال یاروسری برای فصل گرماست، به راحتی اتو می شود، کمتر از سایر جنس ها سر می خورد.

ویژگی های شال و روسری حریر

پارچه ای لطیف، خنک، سبک، نازک و لخت است، به نسبت نوع نخی، قیمت آن گران تر است و سر خوردن آن به نسبت روسری یا شال نخی بیشتر است.

ویژگی های شال و روسری ساتن

پارچه ی ساتن، نوعی پارچه براق است که سطحی صاف دارد، معمولا پشتشانمات است به نسبت نمونه ی روسری ابریشمی ارزان تر است و بیشتر در تهیه روسری های مجلسی و رسمی کاربرد دارد.

ویژگی های شال و روسری ابریشم

شال یا روسری ابریشم سبک و لطیف و مقاوم هستند، چهار فصل استفاده شده و دیرتر چروک می شوند، معمولا برای مجالس استفاده شده و گران قیمت هستند.

ویژگی های شال خوب

3. طرح و رنگ شال و روسری

یکی از مهم ترین نکات، طرح و رنگ شال و روسری است، شال و روسری یکی از متنوع‌ ترین پوشاک است.

  • طرح‌ های سنتی: طرح‌ های همراه با بوته جقه، گل و ...
  • طرح‌ های مدرن: شامل طرح‌ های نقاشی، کوبیسم، چهار خانه، زنجیری و کمربندی …
  • تک رنگ: شال یا روسری ساده که معمولا نخی است.

4. کیفیت ظاهری شال و روسری

هنگامی که تصمیم به خرید شال و یا روسری گرفته اید، بیشتر از اینکه به مد توجه کنید، راحتی تان را در اولویت قرار دهید. اگر می خواهید برای شخص دیگری هدیه بخرید، سلیقه شخص مورد نظر را در اولویت قرار دهید و به نظراتی که فروشنده می دهد توجهی نکنید.

بسته بندی شال نیز مهم است. وقتی طرح مورد نظر را انتخاب کردید دقیق بررسی کنید که نخ کش نشده باشد و لک و زدگی نداشته باشد.

اگر می خواهید این محصول را به عنوان هدیه خریداری کنید با فروشنده در این مورد صحبت کنید و اتمام حجت کنید که در صورت مورد پسند واقع نشدن آن برای تعویض آن با سایر مدل ها مطابق سلیقه فرد باز خواهید گشت.

5. قواره شال و روسری نکته مهم برای انتخاب شال و روسری

قواره روسری و شال با راحتی آن رابطه ای مستقیم دارند، هر چه روسری ای با قواره بزرگتر بخرید راحت تر خواهید بود، اما توجه کنید که در فصل های گرم ممکن است با این قواره بزرگ کلافه شوید.

سایز استاندارد روسری 90 سانت و شال 60-70 سانت عرض در 180 سانت طول است، اما ما پیشنهاد می کنیم، شالی با عرض حدود 80 تا 1 متر (بدلیل تا شدن و حجاب داشتن) و روسری قواره ایی حدود 100 تا 110 (بدلیل گره خوردن و مشخض نبودن گردن) بخرید.

راهنمای خرید شال و روسری عید 99

6. قیمت شال و روسری

در قیمت یک شال و یا روسری عوامل متعددی نقش دارند. کیفیت، محل فروشگاه شال و روسری و …در قیمت تک فروشی شال و روسری فاکتورهایی مهم هستند، از این رو سعی کنید مدل انتخابی تان را در چند جا قیمت بگیرید و سپس اقدام به خرید کنید.

تخفیف، حراج شب عید و روز مادر و .. دیگر فریب های فروشندگان هستند، گول آن ها را نخورید.

7. انتخاب شال و روسری مطابق با رنگ پوست

خانم‌ هایی که رنگ پوست روشنی دارند بهتر است از روسری و شال‌هایی که رنگ خیلی روشن هستند، استفاده نکنند. کرم، لیمویی، آبی آسمانی و سبز روشن از جمله رنگ روسری‌ هایی هستند که به‌ تنهایی بی‌ روح هستند و وقتی با پوست روشن شما ترکیب بشوند جذابیت شما را کم خواهند کرد.

اما روسری نارنجی، زرشکی، قهوه‌ ای و یشمی را با خیال راحت سر کنید و زیبایی خودتان را به رخ بکشید پس هنگام انتخاب شال و روسری به این نکته توجه کنید.

اما اگر خانم‌ هایی با پوست تیره و برنزه دنبال روسری هستند که روی پوست‌ شان بنشیند، هرگز سراغ توناژ کدر مثل دودی، بنفش تیره و قهوه‌ای نباید بروند. چون این روسری‌ ها سبب می‌شوند صورت شما بیش از اندازه تیره به نظر برسد.

دقت کنید که روسری انتخابی‌ تان با رنگ موهای شما هماهنگی داشته باشه و اگر چشم‌ های رنگی دارید، روسری که با چشم‌ های شما هم‌ رنگ باشد، هم به چهره و هم به چشم‌ هایتان جلوه خواهد بخشید.

8. تناسب شال و روسری با لباس‌ ها

مهم است که مدل و طرح و رنگ شال و روسری را موقعیت خود تطبیق دهید. برای مثال در روزهای سرد، یک شال پشمی را می‌توانید با ترنچ کت و بارانی خود ست کنید.

اگر بارانی شما ساده است می‌ توانید از روسری‌هایی که طرح‌های هندسی دارند هم استفاده کنید ولی ست کردن روسری ساتن با بارانی مناسب به نظر نمی‌رسد.

استفاده از شال و روسری ساتن برای فعالیت‌های روزمره مناسب نیست. پارچه ساتن ظاهری براق دارد و مناسب مهمانی‌ها است. برای فعالیت‌های روزمره بهتر است شال و روسری نخی و پنبه‌ای را انتخاب کنید.

لیست قیمت انواع شال و روسری در بازار

نحوه بستن شال و روسری با توجه به فرم صورت

50 مدل شال و روسری با رنگ آبی کلاسیک (مخصوص نوروز 99)



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits