دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
راه رافتن با کفش پاشنه بلند را یاد بگیرید
8
زمان مطالعه: 5 دقیقه
طریقه راه رافتن با کفش پاشنه بلند

راه رافتن با کفش پاشنه بلند

راه رافتن با کفش پاشنه بلند

پوشیدن کفشهای پاشنه بلند به شما کمک میکند تا پاهایتان لاغرتر به نظر برسد و شکمتان صافتر دیده شود و همچنین زنانگیتان چشمگیرتر. اما راه رفتن با کفش پاشنه بلند استعدادی ذاتی نیست بلکه مهارتی آموختنی است که با تمرین و ممارست بدست می آید.

پوشیدن کفشهای پاشنه بلند به شما کمک میکند تا پاهایتان لاغرتر به نظر برسد و شکمتان صافتر دیده شود و همچنین زنانگیتان چشمگیرتر. اما راه رفتن با کفش پاشنه بلند استعدادی ذاتی نیست بلکه مهارتی آموختنی است که با تمرین و ممارست بدست می آید.

ما در پنج مرحله به شما کمک می کنیم تا این مهارت را بیاموزید.

راه رافتن با کفش پاشنه بلند

مرحله اول: آهسته شروع کنید و مرحله به مرحله تمرین کنید

اگر تا کنون تجربه پوشیدن کفش پاشنه بلند را نداشته اید، در ابتدا از انتخاب پاشنه های هفت سانتی و بلند تر پرهیز کنید. کفشهای بسیاری موجود است که اندازه پاشنه و ضخامت و شکل ظاهری آنها بسیار متنوع است. تمرین دادن به پاها موجب می شود تا زانوهایتان قویتر شده و شما با امنیت بیشتر و احساس بهتری با پاشنه های بلند تر راه بروید. بنابر این موارد زیر رابرای شروع در نظر بگیرید.

. در ابتدا کفشهایی با پاشنه پهن و ارتفاع 3 تا 5 سانتی را انتخاب کنید که کاملا در اطراف پا بسته باشد و ساپورت کافی را برای پا و پاشنه شما ایجاد کند.

. در قدم بعدی پاشنه های کوتاه اما باریک تر را امتحان کنید، تمرین با این پاشنه ها به شما کمک می کند تا توانایی حفظ تعادل را افزایش دهید.

. در قدم بعدی چکمه با پاشنه بلندتراما پهن راانتخاب کنید. در این مرحله به پاهایتان کمک می شود تا به ایستادن روی منحنی شکل گرفته داخل کفش عادت کنند، در حالی که پهن بودن پاشنه و ساپورت شدن پا توسط چکمه ، عمل ایستادن را آسانتر می سازد.

. پس از مرحله فوق، کفشهایی با پاشنه های یکسره را نتخاب کنید. این کفشها باعث افزایش تعادل شده وبه شما اجازه می دهد تا به قرار گیری پاشنه پایتان بالاتر از پنجه ها عادت کنید.

. در نهایت پاشنه ای را که به مادر پاشنه ها معروف است امتحان کنید. 5 تا 7 سانت ، همه مزایای پوشیدن پاشنه بلند را داراست و هر اندازه ایی بلندتر از آن نه تنها زیبایی بیشتری ندارد بلکه سخت تر نیز خواهد بود.

راه رافتن با کفش پاشنه بلند

مرحله دوم: کفشهایتان را با دقت انتخاب کنید

همه پاشنه ها به صورت یکسان تولید نشده اند. در حالی که کفشتان را پوشیده اید، روی زمین یکنواخت و سخت بایستید و زانوهایتان را صاف نگه دارید و ببینید آیا می توانید خودتان را 3 سانت بالاتر کشیده و روی پنجه هایتان بایستید. اگر نتوانستید و عدم تعادل داشتید بدانید که این پاشنه در حال حاضر برای شما مناسب نیست و شما نباید آن را بپوشید. اگر اصرار دارید که کفش با پاشنه ایی تا این حد بلند را بپوشید، مطمئن باشید که راه رفتنی سخت با زانوهای خمیده و پشتی غوز کرده خواهید داشت و در نهایت با عضلاتی گرفته و درد زانو مواجه خواهید بود.

مرحله سوم: مانند کودک راه بروید و قدمهای کوتاه بردارید

راه رفتن با کفشهای پاشنه بلند همانند راه رفتنی که در دوران کودکی می آموزید، نیست. بنابراین شما نیاز دارید تا چند نکته زیر را رعایت کنید.

. قدمهای کوتاه و کوچک بردارید و مراقب باشید در حال راه رفتن زانوهایتان از حالت معمولی بیشتر خم نشوند. در این تمرین شما متوجه خواهید شد که پاهایتان به برداشتن قدمهای کوتاه تمایل بسیاری دارد. هرچه پاشنه بلندتر باشد، گامها کوتاهتر خواهند شد.

. در راه رفتن مراقب باشید تا اول پاشنه و سپس پنجه با زمین تماس پیدا کنند. پاشنه و پنجه را همزمان به زمین نکوبید و مراقب باشید که پنجه ها قبل از پاشنه با زمین برخورد نکنند.زمانی که وزنتان روی سینه پا قرار دارد، آن را به جلو منتقل کنید .

. پاهایتان را نزدیک یکدیگر قرار دهید.

. برای ایستادن، پاها را طوری قرار دهید که پاشنه یک پا در کنار پای دیگرو در حد میان آن قرار داشته باشد و بین آنها زاویه ای ساخته شود. در این حال وزنتان را روی پنجه های پای پشتی قرار دهید و اگر احساس خستگی کردید جای پاها را تغییر دهید.

راه رافتن با کفش پاشنه بلند

مرحله چهارم: تمرین کنید

قبل ازاینکه کفش پاشنه بلندتان راخارج از خانه بپوشید، آنرا به مدت یک روز در خانه بپوشید. این کار نه تنها به شما کمک می کند تا به پوشیدن آنها عادت کنید بلکه خراشهایی در کف کفش و پاشنه آن ایجاد میشود که از سُر بودن آنها جلوگیری می کند. اطمینان حاصل کنید که تمام فعالیتهایی را که معمولا انجام می دهید در تمرین در خانه انجام داده اید. مانند:

. تغییر مسیر بدهید، راه بروید، توقف کنید، بچرخید و سپس به راه رفتن ادامه دهید.

. پاشنه کفش را روی سطوح مختلف امتحان کنید. همانطور که راه می روید، گاهی سطوحی مانند فرش، سرامیک و یا پارکت را امتحان کنید.

. پله ها را فراموش نکنید. اگر با کفشهایتان از پله بالا می روید، روی پنجه و سینه پا حرکت کنید اما اگر از پله ها پایین می آیید با هر قدم پاهایتان را کامل روی پله بگذارید. برای اطمینان بیشتر از حفاظ پله ها استفاده کنید.

. راه رفتن با کفش پاشنه بلند در فضای داخلی بسیار متفاوت از راه رفتن در فضاهای خارجی است. راه رفتن روی سطوحی غیر از فرش و موکت و پارکت و یا سرامیک ده بار سخت تر خواهد بود. بنابراین در خارج از فضای خانه خود راه رفتن با پاشنه را امتحان کنید.

راه رافتن با کفش پاشنه بلند

مرحله پنجم: به پاهایتان استراحت بدهید

هر بیست دقیقه یا بیشتر بنشینید. اگر به دستشویی می روید از توالت فرنگی برای استراحت پاها استفاده کنید. پاها را از کفش خارج نکنید زیرا در مدت کوتاهی ورم کرده و درد شما افزایش پیدا می کند که این امر ادامه راه رفتن با این کفش را سخت تر می سازد



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (8 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits