دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دنیای مد چه کسانی را پولدار می کند؟
1
زمان مطالعه: 5 دقیقه
دنیای مد چه کسانی را پولدار می کند؟

هر وقت شما شلوار جین می خرید، کتانی می خرید یا عینک آفتابی می خرید، این فشن دوستان پولدارتر می شوند.

برنار آرنو (Bernard Arnault)

کمپانی: LVMH

16.5 میلیارد دلار

دنیای مد چه کسانی را پولدار می کند؟


پدر آرنو از ساخت و ساز ثروت کوچکی دست و پا کرده بود و برنار در سال 1985 با جور کردن 15 میلیون دلار توانست کریستین دیور را بخرد. امروزه ثروتمندترین مرد فرانسه چند برند معروف را کنترل می کند. او همچنین شرکت کشتی سازی Princess Yachts، یکی از قدیمی ترین سازندگان قایق و کشتی های تفریحی لوکس را تابستان گذشته خریداری کرد. پسرش، آنتوان و دخترش دِلفین، اعضای هیئت مدیره LVMH هستند.

نکته: همه تخمین های دارایی خالص افراد این لیست از زمان انتشار آن در مارس 2009 توسط فوربس بدست آمده اند.

فیلیپ نایت (Philip Knight)

کمپانی: نایکی

8.2 میلیارد دلار

دنیای مد چه کسانی را پولدار می کند؟


نایت در سال 1964 این کمپانی تولید کفش و کتانی را تأسیس کرد. امروزه این کمپانی بزرگترین کمپانی تولید کتانی در دنیاست. در سال مالی 2008 میزان فروش آن 18.6 میلیارد دلار بوده است.

فرانسوا پینو و خانواده (Francois Pinault & Family)

کمپانی: PPR

7.6 میلیارد دلار

دنیای مد چه کسانی را پولدار می کند؟


او سهامدار عمده گروه کالاهای تجملی PPR (پینو-پرنتان-رُدوت) است که شامل برندهایی همچون گوچی، ایو سن لوران و پوما می شود. این گروه برندهای مقرون به صرفه تری هست. او کلکسیون هنری شخصی بسیار گسترده ای نیز دارد.

خانواده فیشر (Fisher Family)

کمپانی: GAP

4.9 میلیارد دلار

دنیای مد چه کسانی را پولدار می کند؟


دوریس و دونالد فیشر فروشگاه موسیقی و شلوار جین GAP را در سال 1969 در سانفرانسیسکو تأسیس کردند که در سال 1976 عمومی شد. آنها در سال 2004 کنترل این شرکت و نیمی از سهام آن را به پسرانشان جان، رابرت و ویلیام واگذار کردند. این کمپانی در نظر دارند تعدادی از 3100 فروشگاه خود را ببندد و فروشگاه های جدیدی باز کند. از سال 2004 فروش 15.8 میلیارد دلاری آن حدود 2.5 درصد کاهش داشته است. دوریس و دونالد یک کلکسیون بزرگ از هنر معاصر دارند.

رالف لورن (Ralph Lauren)

کمپانی: Polo Ralph Lauren

3 میلیارد دلار

دنیای مد چه کسانی را پولدار می کند؟


این کارشناس پوشاک اولین کارش را در برادران بروکز شروع کرد، سپس دانشکده تجارت را ترک کرد و برای طراحی کراوات در سال 1967 به Beau Brummel پیوست. اواخر همان سال با 50 هزار دلار Polo را راه اندازی کرد. در سال 1994 او 28 درصد از شرکتش را به قیمت 138 میلیون دلار به گلدمن ساکس فروخت و سه سال بعد معروف شد. امروزه طراحی های کلاسیک او شامل پوشاک، چمدان، مبلمان، عطر و ادکلن و ساعت مچی زنانه و مردانه می شود.

جیمز جانارد (James Jannard)

کمپانی: Oakley

2.2 میلیارد دلار

دنیای مد چه کسانی را پولدار می کند؟


مؤسس عینک آفتابی های اوکلی که همیشه عاشق فیلمسازی و عکاسی بود سعی کرد از طریق ساخت عینک آفتابی های جدید ثروتمند شود. او در سال 2005 Red Digital Cinema را تأسیس کرد و این شرکت برای اولین بار دوربین های دیجیتال سینمایی را به قیمت های مناسبی به مردم می فروخت. کارگردانان نخبه هالیوود از جمله پیتر جکسون (ارباب حلقه ها)، استیون سودربرگ (Ocean’s Eleven) با استفاده از تجهیزات این شرکت سر صحنه کار کردند. او که 32 سال از عمرش را صرف توسعه فناوری عینک های پیشرفته کرد، حالا عینک هایی تولید می کند که حتی در برابر گلوله تفنگ نیز مقاومند.

لزلی وکسنر (Leslie Wexner)

کمپانی: Limited Brands

1.7 میلیارد دلار

دنیای مد چه کسانی را پولدار می کند؟


وکسنر که از مدرسه حقوق اوهایو ترک تحصیل کرد در سال 1963 با وام 5 هزار دلاری از خاله اش، فروشگاه پوشاک ورزشی بانوان باز کرد. او شرکتش را در سال 1969 عمومی کرد. حالا شرکت او صاحب برندهای Victoria’s Secret، Bath & Body Works، C.O. Bigelow، La Senza، White Barn Candle و Henri Bendel است. او در سال 2007 هفتاد و پنج درصد از سودش به مبلغ 600 میلیون دلار را به برند اکسپرس فروخت تا بیشتر بر روی لباس زیر و محصولات آرایشی و زیبایی تمرکز کند.

جیم دیویس و خانواده (Jim Davis & Family)

کمپانی: New Balance

1.6 میلیارد دلار

دنیای مد چه کسانی را پولدار می کند؟


شرکت New Balance Arch در سال 1906 تأسیس شد تا مشکلات ارتوپدیک پا را حل کند. دیویس در روز ماراتن بوستون سال 1972 این شرکت را خرید. این شرکت که حالا با ورزشکاران دست اول قرارداد تبلیغاتی می بندد، بر روی محصولات عملکردی و راحتی برای دوندگان حرفه ای تمرکز کرده است. در سال 2007 فروش آن از 1.6 میلیارد دلار بیشتر شد. این شرکت 25 درصد از کفش ها و کتانی هایش را در ایالات متحده تولید می کند و محصولات خود را به تجهیزات ورزشی (لاکراس، هاکی و فوتبال) گسترش داده است.

ریچارد ای. هین (Richard A. Hayne)

کمپانی: Urban Outfitters

950 میلیون دلار

دنیای مد چه کسانی را پولدار می کند؟


بعد از آنکه در ماه مارس ارزش سهام Urban Outfitter حدود 55 درصد بین ماه مارس و آگوست افت داشت، از لیست میلیاردرها حذف شد. و از ماه مارس به بعد با رقابت بازاری دوباره رده خود را در این لیست بدست آورد. این کمپانی با داشتن برندهایی همچون Urban Outfitters، Free People و Anthropologie و فروشگاه باغبانی معروفی مانند Terrain، محصولاتی برای میانسال ها و زنان حومه شهر با درآمد کم تولید می کند.

راجر وانگ (Roger Wang)

کمپانی: Golden Eagle Retail Group

800 میلیون دلار

دنیای مد چه کسانی را پولدار می کند؟


وانگ بعد از مهاجرت به آمریکا در سال 1971مدیر داروخانه Thrifty در لوس آنجلس شد. تحصیلات او شامل مطالعه فرهنگ چینی در تایوان، فوق لیسانس مدیریت بازرگانی در لوئیزیانای جنوب شرقی می شود. او در سال 1992 شرکت Golden Eagle Retail Group را تأسیس کرد و در سال 2006 آن را عمومی کرد. امروز بیشتر ثروت او به این شرکت وابسته است، زیرا بیشتر سهام آن مال اوست. او در ماه مارس در لیست میلیاردرهای فوربس نبود، ولی در حال حاضر بعد از بالا رفتن ارزش سهام شرکتش به اندازه 115 درصد بیش از 1 میلیارد دلار ثروت دارد.

منبع : های پرشین



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits