دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
رابطه شما به پایان خط رسیده است
2
زمان مطالعه: 7 دقیقه
رابطه شما به پایان خط رسیده است-پایان رابطه- خط قرمز ها -رابطه- جدایی- بهترین درمان جدایی

در ادامه این مطلب 5 شرح مختصر برایتان نقل کرده ایم که جدایی برای آنها بهترین درمان است و هر چه سریع تر آن را انجام دهید سریع تر از تپش های قلب آزاردهنده و اعصاب خوردی ها رهایی خواهید یافت.

همه در زندگی شخصی خود دچار عصبانیت و دلهره می شوند. این احساسات کاملا طبیعی است و در هر رابطه ای پیش می آید. مخصوصا اگر در دوران نامزدی و شناخت همسر آینده خود هستید باید با چشمان کاملا باز و هوشیاری در عرصه زندگی متاهلی قدم بگذارید. گاهی لازم است از یک رابطه بیرون بیایید و (حداقل برای مدتی) تنها زندگی کنید.

گاهی دو طرف اشتباه می کنند و گاهی یک نفر چوب اشتباهات طرف مقابل را می خورد. در هر صورت بعضی مواقع لازم است از بطن رابطه بیرون بیایید و بهتر و درست تر به مسایل فکر کنید.

در ادامه این مطلب 5 شرح مختصر برایتان نقل کرده ایم که جدایی برای آنها بهترین درمان است و هر چه سریع تر آن را انجام دهید سریع تر از تپش های قلب آزاردهنده و اعصاب خوردی ها رهایی خواهید یافت.

رابطه شما به پایان خط رسیده است

پایان رابطه

خط قرمز 1: شما و همسرتان دیدگاه متفاوتی در مورد خانواده دارید

اگر مثلا شما دوست دارید آخر هفته در کنار اعضای خانواده خود باشید و با آنها غذا میل کنید اما همسرتان دوست دارد در خانه بماند و فوتبال تماشا کند، یا او دوست دارد 6 تا بچه داشته باشد و شما حتی یک بچه را هم مطمئن نیستید دوست دارید داشته باشید، اینها مسایلی نیستند که هیچ وقت حل و فصل شوند، یا حداقل تغییر نمی کنند مگر اینکه شما با آن کنار بیایید و فقط زیر یک سقف با یکدیگر همزیستی کنید.

مشاوران خانواده اعتقاد دارند برای بسیاری از افراد پیش می آید که با دو فرهنگ و اعتقاد متفاوت در مورد زندگی و خانواده با یکدیگر ازدواج می کنند و از زن یا شوهر خود انتظارات متفاوتی دارند. این افراد ابتدا تصور می کنند چون یکدیگر را دوست دارند، همه مسایل به مرور درست خواهد شد. اما این درست نیست. دو نفر باید طرز فکر مشابه در مورد خانواده و مسایل خانوادگی داشته باشند. اینکه می گویند دو نفر باید از یک سطح فرهنگی باشند بسیار اهمیت دارد زیرا همین مسایل به ظاهر ساده هیچ گاه درست نمی شوند و شاید آغازگر مشکلات و اختلاف های بزرگ و غیرقابل حل باشند.

اگر شما و نامزدتان در این موارد با هم کنار نمی آیید باید بدانید بدون شک ازدواج پردردسر و مشکل داری خواهید داشت که تا همیشه ادامه دارد.

خط قرمز 2: همسر یا نامزدتان سابقه خیانت دارد

به اعتقاد دکتر تری اورباش – کارشناس روابط و نویسنده کتاب یافتن دوباره عشق -، اعتماد مهم ترین و اصلی ترین عنصر یک رابطه موفق و طولانی مدت است. هنگامی که به فردی اعتماد کامل دارید، یعنی آن فرد را قبول دارید و می دانید به شما حقیقت را می گوید و قرار نیست شما را گول بزند یا باعث آزارتان شود.

این احساس اعتماد باعث آرامش و علاقه بیشتر شما می شود. اما اگر این اعتماد خدشه دار شد و طرف به شما خیانت یا بدقولی کرد، همیشه این احساس را دارید که باید یک قدم عقب بایستید یا به رابطه خود پایان ببخشید. به همین دلیل دیگر نمی توانید زیبایی های آن رابطه یا همسر خود را ببینید و لمس کنید.

در این حالت، باید از فرصت استفاده و کشف کنید واقعا چه اتفاقی رخ داده است و ببینید آیا او واقعا از کاری که انجام داده است پشیمان و نادم هست یا خیر! اگر هنوز در دوران نامزدی هستید حتما به این مساله توجه کنید. اگر طرف مقابل فقط ظاهری اظهار پشیمانی کرد و احتمال خیانت دوباره او وجود داشت، سعی کنید به این رابطه خاتمه دهید زیرا در آینده نیز شاهد خیانت های دوباره او خواهید بود.

پایان رابطه

خط قرمز 3: همسر یا نامزدتان رفتارهای خطر ناک از خود نشان میدهد

اگر نامزدتان رفتارهای ترسناک و پرخطر نشان می دهد از همین ابتدا، راه خود را از او جدا کنید. بعضی ها تصور می کنند این رفتارها پس از ازدواج درست می شود و طرف مقابل آرام و سر به راه می شود. اما این تصور کاملا اشتباهی است. شاید تصور کنید به قدری یکدیگر را دوست دارید که می توانید به خاطر یکدیگر تغییر کنید و دست از رفتارها زشت و خطرناک بردارید. اما اشتباه می کنید.

اگر نامزد یا همسر شما پرخاشگر است و درگیری های فیزیکی با دیگران دارد، یا نمی تواند اعصاب خود را کنترل کند و مدام دعوا می کند، معتاد یا الکلی است یا رفتارهای خطرناک دیگری دارد، ادامه زندگی یا ازدواج با او بزرگ ترین اشتباهی است که می توانید در زندگی مرتکب شوید.

با این کار خود را در معرض انواع تهدیدها و ناامنی ها قرار می دهید. اگر این رفتارها برایتان آشنا است زمان آن رسیده کمی دورتر بایستید و با فکری باز برای آینده خود تصمیم بگیرید.

خط قرمز 4: همسرتان نمی تواند اختلاف ها یا شرایط پرتنش را به روشی سالم مدیریت کند

پیش از ازدواج باید به این مساله توجه کامل داشته باشید که شما دو نفر چگونه در شرایط دشوار و پر استرس رفتار می کنید و چه برخوردی دارید یا چگونه تصمیم گیری می کنید. زندگی همیشه پستی و بلندی دارد و در زندگی همه آدم ها مشکلات پیش می آید اما این انسان های سالم و منطقی هستند که می توانند در این شرایط بهترین تصمیم را بگیرند و بهترین راهکار را پیدا کنند و اوضاع را به حالت نرمال بازگردانند.

اگر طرف بتواند همه هیجان های منفی را به شرایط نرمال و طبیعی باز گرداند انسان قابل اعتمادی است. اما با داد و هوار کشیدن، جیغ زدن یا توهین و تخریب شخصیت طرف مقابل هیچ چیز درست نمی شود و شما باید بدانید با چنین فردی نمی توان زیر یک سقف زندگی کرد. اگر همیشه داد و دعوا در زندگی باشد هر لحظه آرزوی جدایی و رهایی از آن را خواهید داشت. پس از همان ابتدای نامزدی به این مسایل توجه کنید و اگر از این خط قرمزها عبور نکنید.

پایان رابطه

خط قرمز 5: خانواده و دوستان شما از نامزد یا همسر شما خوششان نمی آید

اگر دوستان یا اعضای خانواده شما از فردی که شما تصور می کنید دوستش دارید راضی نیستند و خوششان نمی آید تصور نکنید بد شما را می خواهند یا دوست ندارند خوشبخت باشید. آنها چون بیرون از رابطه هستند و احساساتی که شما درگیر آن هستید را ندارند، بهتر می توانند آینده شما را تشخیص دهند. گاهی انسان ها از طلاق می ترسند و تصور می کنند دیگر نمی توانند کسی را دوست داشته باشند یا فکر می کنند دیگر سن آنها زیاد است و نمی توانند دوباره تشکیل خانواده بدهند و به همین دلیل انتخاب های اشتباهی در زندگی دارند.

این آدم ها چون می خواهند از تنهایی یا موقعیت های کنونی خود فرار کنند هر کسی که سر راهشان پیدا شود را به عنوان ناجی می بینند و تصور می کنند او کلید خوشبختی و خوشحالی های آینده آنهاست. این انسان ها در واقع خودشان را گول می زنند. در این مواقع این دوستان واقعی و اعضای خانواده هستند که می توانند به فرد کمک کنند تا از این توهمات واهی بیرون بیاید.

گاهی خوب است به حرف خانواده ها گوش کنیم و اگر تشخیص دادند طرف مقابل مناسب ما نیست با آنها لجبازی نکنیم. در غیر این صورت با فردی زیر یک سقف زندگی خواهید کرد که مناسب شما نیست و هر روز شاهد درگیری و ناراحتی و حتی خیانت خواهید بود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.5 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits