دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
رنگ آشپزخانه تان را انتخاب کنید!پیشنهادهایی برای دکوراسیون آشپزخانه
3
زمان مطالعه: 5 دقیقه
رنگ آشپزخانه و دکوراسیون آشپزخانه-رنگ آشپزخانه- دکوراسیون آشپزخانه-آشپزخانه-رنگ‌های روشن و درخشان-رنگ‌های دیوارها-رنگ محتلف برای آشپزخانه-رنگ نارنجی آشپزخانه-رنگ سبز آشپزخانه-رنگ زرد آشپزخانه-رنگ خاکستری آشپزخانه-رنگ آبی آشپزخانه-بخش غذاخوری...

رنگ آشپزخانه و دکوراسیون آشپزخانه

رنگ آشپزخانه و دکوراسیون آشپزخانه

امروزه آشپزخانه یكی از اصلی‌ترین فضاهای خانه محسوب می‌شود. حتی از اتاق پذیرایی نیز شلوغ تر است. اغلب گردهمایی های منزل در آشپزخانه انجام می‌شود به همین دلیل چیدمان آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. بنابراین، با اطمینان خاطر می‌توانید از رنگ‌های روشن و درخشان كه احساس انرژی را با خود به همراه می‌آورند استفاده كنید.

اگر علاقه‌مند نیستید كه از چند رنگ بر روی هر یك از دیوارها بهره ببرید، تنها یك رنگ را به كار ببرید. با این همه، استفاده از چند رنگ، آنجا كه تقابل‌هایی میان رنگ‌ها پدید آید، می‌تواند منظره آشپزخانه را مدرن كند. رنگ‌های نارنجی، قرمز، زرد و سبز حس زنده بودن و شكوه را برای این آشپزخانه به ارمغان می آورند. این حس حاصل تقابل رنگ‌های دیوارها و وسایل است.

هرگاه احساس كنید كه نیاز به روحی جدید در آشپزخانه دارید، به آسانی می‌توانید برخی از خرده وسایل را عوض كنید و به جای آنها جایگزین‌هایی با رنگ جدید تهیه كنید. برخی از شما ممكن است به طرح‌های چهارخانه یا راه راه بر روی دیوارهای آشپزخانه علاقه داشته باشید. گهگاه می توان چنین طرح‌هایی را از میان كاغذهای دیواری یافت.

بررسی چند رنگ محتلف برای آشپزخانه:

نارنجی
نارنجی، نسبت به قرمزرنگ ملایم‌تری است که می‌توانید برای تزئینات بخش غذاخوری مهمان‌ها هم از آن استفاده کنید. رنگ‌نارنجی فعالیت ذهن را بیشتر می‌کند و در ترکیب با رنگ‌های مکمل دیگری مانند سبز یا آبی هم بکار می‌رود. اگر می‌خواهید آشپزخانه گرمی‌ داشته باشید نارنجی را به عنوان گزینه مناسب برای دکوراسیون آشپزخانه به فهرست‌تان اضافه کنید.

رنگ آشپزخانه و دکوراسیون آشپزخانه

زرد
زرد جزو رنگ‌هایی است که به سرزندگی و سرحال شدن کمک می‌کند. بنابراین خوب است لیوان‌های زردرنگی بخرید و صبح‌ها داخل این لیوان‌ها چای یا آبمیوه بنوشید و با مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار و همزمان تماشای رنگ‌زرد، قبراق و سرحال و برای یک روزکاری پرتلاش‌ آماده شوید.

علاوه بر این، رنگ‌زرد تمرکز را بالا می‌برد و ظروف تزئینی زرد می‌توانند به مرکز نمایش آشپزخانه شما تبدیل شوند؛ در نتیجه توجه دیگران را به خودشان جلب کنند. نتایج برخی از تحقیقات نیز نشان می‌دهد که رنگ زرد در گروه رنگ‌های اشتهابرانگیز جای می‌گیرد و البته در کنار نارنجی یا قرمز تاثیر بیشتری دارد.

رنگ آشپزخانه و دکوراسیون آشپزخانه

سبز
رنگ سبز به رنگ آرامبخش معروف است و فرقش با آبی این است که کمی ‌هم شادی را به روان‌تان تزریق می‌کند. سبز روشن برای اتاق‌های خواب و نشیمن گزینه مناسبی است ‌اما به دلیل اینکه سبز به‌‌طور طبیعی در گروه رنگ‌های سرد جای می‌گیرد، انتخاب آن برای آشپزخانه چندان مناسب به نظر نمی‌رسد؛ به ویژه اگر به بی‌اشتهایی مزمن دچار هستید به هیچ وجه در تغییرات دکوراسیونی تازه سراغ این رنگ نروید.

البته ترکیب سبز با نارنجی یا قرمز گرمای بیشتری ایجاد می‌کند و فضای غذاخوری شما را شاد‌تر جلوه می‌دهد. بهتر است که رنگ بشقاب یا انواع وسایل غذاخوری شما مثلا نارنجی باشد و در مورد مواد غذایی سراغ انواع سبز آن بروید چون وجود سبزیجات در رژیم غذایی سلامت‌تان را تضمین می‌کند.

رنگ آشپزخانه و دکوراسیون آشپزخانه

آبی
شاید پیش از این شنیده باشید که آبی یکی از رنگ‌هایی است که با بی‌اشتهایی ارتباط دارد. در واقع باید به این نکته دقت کنیم که کمتر غذایی پیدا می‌شود که آبی باشد و این رنگ به‌‌طور طبیعی در بیشتر سبزی‌ها و میوه‌ها دیده نمی‌شود. بنابراین گروهی از مردم با اشاره به این نکته می‌گویند که آبی‌ رنگ اشتهابرانگیزی نیست چون هیچ غذای خوشمزه‌ای را در ذهن ما تداعی نمی‌کند. به همین دلیل برخی افراد برای تزئینات آشپزخانه هم این رنگ را به‌کار نمی‌برند چون معتقدند سبب بی‌اشتهایی می‌شود.

به‌طور کلی، آبی، ‌رنگ آرامش‌بخشی است و انتخابی عالی برای اتاق‌های خواب است‌ اما افرادی که می‌خواهند با کمک رژیم‌های غذایی وزن‌شان را کم کنند هم می‌توانند از اثرات مفید این رنگ بهره‌مند شوند. پس اگر فرد چاقی هستید رنگ بشقاب و لیوان‌های غذاخوری را تغییر دهید یا با کمک رومیزی‌های آبی فضای آشپزخانه را آرامبخش‌تر کنید تا با این ترفند پرخوری را کنار بگذارید.

رنگ آشپزخانه و دکوراسیون آشپزخانه

خاکستری
خاکستری یکی از بهترین رنگ‌ها برای کاهش اشتهاست. این رنگ به‌‌طور طبیعی استرس را کاهش می‌دهد و سبب آرامش بیشتری می‌شود؛ در نتیجه به راحتی پشت میز آشپزخانه می‌نشینید و با خوردن حجم غذای کمتر سیر می‌شوید.

رنگ آشپزخانه و دکوراسیون آشپزخانه

رنگ‌ها و کودکان
یافته‌های پژوهشگران نشان می‌دهد که کودکان هم به شدت تحت تاثیر رنگ موادغذایی و همین طور فضای محیط قرار می‌گیرند. در واقع رنگ‌ها بر روان کودکان و اشتهای آنها تاثیر زیادی دارند. به همین دلیل است که گاهی اوقات شرکت‌های تبلیغاتی با کمک بسته‌بندی‌های پر زرق و برق، کودکان را به سوی خوردن غذاهای کم‌ارزش جلب می‌کنند ‌اما بهتر است شما به عنوان والدین باهوش پیش‌دستی کنید و با انتخاب ظروف غذاخوری شاد و کارتونی و فضای غذاخوری مناسب فرزندتان را سمت خوردن غذاهای سالم خانگی هدایت کنید. بهتر است در میان ظروف غذاخوری کودکان رنگ‌های قرمز، زرد و نارنجی وجود داشته باشد تا اشتها و علاقه آنها بیشتر شود و با رغبت بیشتری غذای خانگی بخورند.

رنگ آشپزخانه و دکوراسیون آشپزخانه



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.3 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits