دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
10 نکته طلایی در خرید جاکفشی
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
خرید جاکفشی کار بسیار راحتی است اما شما با دقت به 10 نکته طلایی در این زمینه، قطعا می توانید یک محصول بهتر و مناسب تر را انتخاب و خریداری کنید.

هرچند جاکفشی به عنوان مهم ترین وسیله ساختمان شناخته نمی شود، اما یکی از وسایل مورد نیاز و ضروری در تمام ساختمان های امروزی است. عدم توجه به خرید جاکفشی باعث می شود کفش های شما در مقابل درب ورودی رها شده و صحنه ناخوشایندی را ایجاد کنند.

در این شرایط هرچقدر هم به فضای هال و پذیرایی، آشپزخانه و اتاق ها توجه کرده باشید باز هم نمی توانید اثرات منفی یک صحنه نامطلوب در بدو ورود به خانه را برای اعضای خانواده یا مهمانان خنثی کنید.

بنابراین خرید جاکفشی یکی از مهم ترین اقداماتی است که باید در زمان تکمیل دکوراسیون داخلی به آن توجه داشته باشید. در ادامه به 10 نکته طلایی در خرید جاکفشی اشاره می کنیم.

کیفیت حرف اول را می زند

نه صرفا در خصوص جاکفشی، بلکه در هر زمینه ای، کیفیت حرف اول را می زند. هرچند کیفیت بالاتر با افزایش قیمت یک محصول همراه است، اما قطعا ارزش پرداخت این هزینه را هم دارد.

چوب، فلز و ام دی اف به عنوان بافت اصلی اغلب جاکفشی ها شناخته می شود. امروزه استقبال چندانی از جاکفشی های فلزی به عمل نمی آید، اما جاکفشی های چوبی می توانند نیاز شما در خصوص یک جاکفشی باکیفیت و شکیل را مرتفع کنند.

به علم فنگ شویی دقت کنید

علم فنگ شویی برخلاف تلفظ عجیب و غریبی که دارد یک اصطلاح کاملا ساده و عامیانه در هنر دکوراسیون داخلی است و از شما می خواهد تا جاکفشی را در بخش غربی درب ورودی قرار دهید. منظور این است که شما در زمان خروج از ساختمان باید جاکفشی را در سمت راست خود داشته باشید و به راحت ترین شکل ممکن، کفش های مورد نظر خود را بردارید.

10 نکته طلایی در خرید جاکفشی

فضای مورد نظر را دریابید

نیازی نیست در یک فضای بسیار کوچک از یک جاکفشی بسیار بزرگ استفاده کنید و یا بالعکس. اندازه جاکفشی باید تناسب بسیاری با فضای مورد نظر شما داشته باشد. البته بسیاری از افراد به صورت ناخودآگاه نیز این مسئله را رعایت می کنند، اما برخی از افراد هم فریب ظاهر زیبای برخی از محصولات را می خورند و بدون توجه به تناسب آن با فضای موجود مبادرت به خرید جاکفشی می کنند.

تعداد اعضای خانواده را در نظر بگیرید

متاسفانه اغلب کسانی که برای خرید جاکفشی اقدام می کنند به این حرف که تعداد اعضای خانه زیاد است یا کم، اکتفا کرده و محاسبه دقیق و کاملی از تعداد کفش های هر فرد ندارند. شما باید به صورت میانگین بدانید که همواره چه تعداد کفش در خانه دارید و باتوجه به این میزان، سعی کنید یک جاکفشی انتخاب کنید که علاوه بر رفع نیاز موجود، برای چند جفت کفش دیگر هم فضای کافی داشته باشد.

جاکفشی های مرتفع را انتخاب کنید

البته این نکته در خصوص تمام ساختمان ها کاربرد ندارد. در برخی از موارد که افراد مبادرت به سفارش جاکفشی می کنند این گزینه را در کنار چند کمد و میز دیگر سفارش می دهند تا فضای مورد نظر هماهنگ شود، اما اگر قرار نیست یک جاکفشی را با سایر وسایل منزل از لحاظ طراحی و جزییات هماهنگ کنید بهتر است یک جاکفشی بلند و مرتفع انتخاب کنید.

چکمه های زمستانی را فراموش نکنید

معظل اصلی جاکفشی های قدیمی همین چکمه های زمستانی بوده است. امروزه توجه طراحان داخلی و همچنین طراحان انواع جاکفشی ها به این مسئله افزایش یافته است و فضای مناسبی برای چکمه های بلند و زمستانی در نظر می گیرند. امروزه برخی از مردم به این نکته توجه نمی کنند و همین مسئله باعث شده است تا فضای مناسبی برای نگهداری از چکمه ها نداشته باشند.

از تمامی فضای موجود استفاده کنید

کفش ها سایزهای مختلفی دارند. سایز و حجم کفش های مردانه اصولا بیشتر از کفش های زنانه است. کفش های بچگانه نیز فضای اندکی اشغال می کنند. کفش های دخترانه نیز در مقابل کفش های اسپرت و پسرانه به فضای کمتری نیاز دارند.

بنابراین لازم نیست تمامی طبقات را به یک اندازه سفارش دهید. این کار باعث می شود تا فضاهای غیرقابل استفاده در جاکفشی افزایش یابد. امروزه و با پیروی از سبک مدرنیته، از تمامی فضاهای یک جاکفشی به بهترین شکل ممکن استفاده می شود.

جاکفشی آینه دار انتخاب کنید

البته این مسئله کاملا سلیقه ای است، اما به هرحال شما می توانید بدون اشغال فضای بیشتر، یک آینه تمام قد هم در مقابل درب ورودی داشته باشید. برخی از آینه ها یک فضای مخفی هم دارند که باعث می شود استحکام آینه نصب شده افزایش یابد و شما هم فضای کافی برای وسایل ریز و درشت خود را داشته باشید. طراحی این فضای مخفی باعث افزایش قیمت جاکفشی می شود، اما قطعا به مرور زمان، ارزش آن را درک خواهید کرد.

جاکفشی کمدی بخرید

برخی از جاکفشی ها دارای رخت آویزهایی هستند و به شما این امکان را می دهند تا رخت و لباس های خود را به صورت موقت در آنجا قرار دهید. البته بهتر است از کمدهایی که دارای درب جداگانه هستند استفاده کنید چرا که کمد مورد نظر بعد از آویزان کردن لباس ها نمای واقعی خود را از دست می دهد و اگر شما بتوانید درب کمد را ببندید این ظاهر ناخوشایند هم پنهان خواهد شد.

نکته بسیار مهمی که در خصوص کمدهای متصل به جاکفشی ها وجود دارد این است که نباید لباس های بارانی و خیس خورده خود را درون آن ها قرار دهید. همچنین قرار دادن جوراب هایی که مدت طولانی استفاده شده اند باعث می شود تا بوی نامطبوعی درون کمدها ایجاد شود و حتی سبب بیماری گردد. از این رو پیشنهاد می کنیم در صورتی که قصد خرید جاکفشی دارای کمد لباس را دارید به نکات گفته شده به خوبی دقت کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits