دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
10 راهکار برای دیزاین اتاق خواب دخترانه در یک فضای کوچک
3
زمان مطالعه: 8 دقیقه
در این مقاله چند راهکار بی نظیر و کاربردی برای دیزاین اتاق خواب دخترانه در یک فضای کوچک به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد .

برای دیزاین اتاق خواب دخترانه در یک فضای کوچک چه کار کنیم؟

بی نهایت راه و ایده برای دیزاین اتاق خواب دخترانه وجود دارد. اما اگر اتاق کوچک باشد کار کمی سخت خواهد شد. امروزه بیشتر خانه ها و آپارتمان ها با متراژ کم ساخته می شوند. دکوراسیون اتاق خواب نوجوان در چنین منازلی باید به گونه ای باشد که از فضا حداکثر استفاده مفید برای چند هدف بشود.

اتاق خواب مکانی برای زندگی مستقل از خانواده

باید پذیرفت که شخصیت فرزندان نوجوان ما به سمت مستقل تر شدن پیش می رود. دیگر زمان آن که به ما می چسبیدند به سر رسیده است! اکنون باید اجازه دهیم تا خود را بهتر بشناسند. یک دختر یا پسر نوجوان قبل از هر چیز نیاز به یک اتاق خواب مستقل و چند منظوره با تمام امکانات استراحت، کار، تفریح و میزبانی از مهمان دارد. فعالیت ها و رفت و آمد موجود در منزل، مانع رشد حس استقلال و اعتماد به نفس در نوجوانان می شود.

چند راهکار برای دیزاین اتاق خواب دخترانه در یک فضای کوچک

در این مقاله سعی ما بر این است که پیشنهاداتی برای بهتر استفاده کردن از محیط کوچک اتاق خواب به شما نوجوانان عزیز ارایه بدهیم. لطفا با ما در دلگرم همراه باشید.

نقش رنگ ها را فراموش نکنید

در دیزاین اتاق خواب دخترانه مخصوصا وقتی اتاق کمجا باشد، بهتر است قید رنگ های تند و جیغ را به عنوان رنگ غالب بزنید. قرمز یا بنفش کردن دیوار اتاق کوچک شاید در نظر اول خیلی جذاب به نظر برسد اما در طولانی مدت چشم شما را خسته کرده و به شما حس اضطراب را منتقل می کند. رنگ دیوار و کفپوش و تخت و کمد را از بین رنگ های روشن و خنثی انتخاب کنید. در عوض برای انتخاب رنگ روتختی و کوسن و سایز اجزای کوچکتر دست شما باز است و می توانید از رنگ های مورد پسند خود و طرح های شلوغ استفاده کنید.

اما در نهایت اگر طرفدار دکوراسیون مدرن و سادگی هستید، در دیزاین اتاق خود از رنگ های سرد و روشن بهره بگیرید. شک نکنید که این کار به شما حس آرامش و راحتی را منتقل می کند.

استفاده از تخت خواب چند منظوره

اولین قدم برای دکوراسیون اتاق خواب انتخاب یک تخت خواب مناسب است. حال اگر فضای کوچکی دارید می توانید از تخت خواب هایی که قابلیت کاناپه شدن هم دارند استفاده کنید. این تخت خواب ها معمولا دیواره های کوتاهی دارند که با قرار دادن چند کوسن در کناره های آن می توان تخت را به یک کاناپه مدرن و زیبا برای نشستن تبدیل کرد. در این صورت هم یک تخت خواب راحت دارید هم یه کاناپه جذاب برای پذیرایی از مهمان. استفاده از کوسن ها با طرح و اندازه های مختلف روی چنین تخت هایی، محل نشیمن را دلنشین تر و صمیمی تر می کند. در انتخاب آنها دقت کنید. حتما دوستان شما عاشق آنها خواهند شد!

مدل دیگری از تخت های کمجا، تخت خواب های تاشو هستند. این تخت خواب ها مدت زیادی است که به بازار ایران آمده اند اما استقبال خوبی از آنها نشده با وجود اینکه کارایی بسیار خوبی برای اتاق های کوچک دارند. برای دیزاین اتاق خواب دخترانه شیک و زیبا می توانید از یک تخت خواب تاشو استفاده کنید. وقتی به تخت احتیاج ندارید آن را به جایگاه مخصوص خود در دیوار می چسبانید و از فضای اشغال شده توسط تخت در طول روز بی نصیب نمی مانید.

راه دیگر استفاده از تخت خواب های پایه بلند است. این نوع تخت برای استفاده بهینه از فضا بسیار عالی است. زیرا می توانید از فضای زیر تخت برای کمد و قفسه و میز کامپیوتر استفاده کنید. بعضی تولید کنندگان مجموعه تخت پایه بلند و کمد و بوفه و میز را با هم می سازند که هم بسیار شیک و مدرن بوده هم خیلی مفید و کاربردی هستند. کافی است یک جستجو در مورد تخت های پایه بلند بکنید تا انواع آن را دیده و تولیدکنندگان آنها در ایران را شناسایی کنید.

به کار گیری میز های سه گوش

یک راه حل ابتکاری و بسیار زیبا برای اتاق های کم جا استفاده از میزهای سه گوش در زاویه دو دیوار اتاق است. شما می توانید میز آرایش یا میز مطالعه خود را از نوع سه گوش خریداری کرده یا بسازید. به این صورت حتی از زوایای اتاق خواب هم بهره مناسب را برده اید. علاوه بر اینکه این میزها بسیار شیک و جذاب هستند و در دکوراسیون اتاق خواب شما خیلی جلوه می کنند.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

دیزاین اتاق خواب دخترانه با میزمطالعه شیک و کم جا

برای داشتن یک فضای خلوت و دلنشین برای مطالعه یا کار می توانید از میز و صندلی با طرح خیلی ساده بهره بگیرید. با این کار هم فضای زیادی را اشغال نمی کنید هم یک مجموعه جذاب و مدرن را برای مطالعه خود ایجاد کرده اید.

قفسه های دیواری برای نگه داری کتاب و سی دی و وسایل تزیینی

همیشه مقدار زیادی خرت و پرت در هر اتاقی هست که اگر به آنها توجهی نکنیم وسط اتاق تلمبار شده و منظره زشتی به وجود می آورند. هرچقدر هم که در دیزاین اتاق خواب دخترانه خود هزینه کرده و سلیقه به خرج داده باشید، این شلوغی همه جلوه اتاق خواب را از بین خواهد برد. از قفسه های دیواری برای سر و سامان دادن به وسایل خود استفاده کنید.

راه حل همیشگی برای فضاهای کوچک شلف های دیواری هستند. شما می توانید از این شلف ها هر تعداد و اندازه که می خواهید برای دیوار اتاق خود تهیه کنید. جنس این قفسه ها چوبی و فلزی یا ام دی اف است. بسته به نظر و سلیقه خود شلف دیواری را با جنس، رنگ، اندازه و طرح مورد علاقه خود تهیه کنید. کتاب ها و وسایل اضافی که نظم اتاق را به هم می زنند در این قفسه ها جای دهید. با این کار اتاق خود را از بی نظمی و شلختگی نجات می دهید.

اگر عاشق عروسک و گلدان یا مجسمه و وسایل تزیینی هستید یک یا چند قفسه بسته به فضای خود را هم به این موارد اختصاص دهید.

کتابخانه های کمجا

خوشبختانه در دوره ای زندگی می کنیم که تقریبا هر چیزی فراهم است. ممکن است شما خیلی اهل مطالعه باشید. و کتاب های زیادی داشته باشید. یا در حال درس خواندن بوده کتاب های درسی و کمک درسی زیادی داشته باشید. در این صورت احتمالا قفسه یا شلف دیواری جواب کار شما را نمی دهند. در این گونه موارد می توانید از کتابخانه های کمجا و کوچک استفاده کنید. مدل های متنوع و زیادی از این نوع کتابخانه ها در بازار وجود دارند که هم زیبا و هم جادار هستند. بستگی به فضای موجود و تعداد کتاب هایتان یکی از این کتابخانه های مدرن را انتخاب کنید.

آینه و کنسول ساده و شیک

وجود آینه در دیزاین اتاق خواب دخترانه امری ضروری است. اما اگر اتاق کوچکی دارید نیازی نیست از میز آرایشی بزرگ و پرحجم استفاده کنید. اگر کتابخانه و کمد و بوفه را در اتاق جا ندادید یا از مدل های کمجای آن استفاده کردید می توانید با خرج کمی دقت و سلیقه یک بخش از اتاق را به آینه و میز کنسول شیک و مدرن اما در نهایت سادگی اختصاص بدهید.

نورپردازی مناسب

قدم بعدی در دیزاین اتاق خواب دخترانه کوچک و کم جا، نورپردازی مناسب محیط است. این کار را با لوستر و چراغ های دیواری و آباژورها می توانید انجام دهید. قفسه ها و تابلوهای نصب شده روی دیوار با چند چراغ دیواری قطعا جلوه بهتری خواهند داشت. چراغ های رومیزی می توانند به عنوان چراغ مطالعه روی میز مطالعه قرار گیرند.

دیزاین اتاق خواب دخترانه با ریسه لامپ های ریز

استفاده از ریسه لامپ در اتاق خواب یک روش جالب برای تزیین اتاق خواب دخترانه است. این لامپ های ریز می توانند جایگزین چراغ خواب شوند. ریسه چراغ را می توانید با یک الگوی خاص روی دیوار بالای تخت خود در کنار تابلو و وسایل تزیینی قرار دهید.

یا اینکه روی یک دیوار را با ترکیبی از لامپهای ریز و تابلو و عکس های خانوادگی تزیین کنید. تزیین یک شلف دیواری که با کتاب یا مجسمه پر شده با این ریسه ها هم می تواند ابتکار جالبی در دیزاین اتاق خواب دخترانه باشد.

جاری کردن انرژی مثبت در اتاق خواب

برای یک دیزاین جالب و تاثیرگذار در اتاق خواب، لازم هست کمی هم در مورد فنگ شویی و قوانین آن مطالعه کنیم. قوانین فنگ شویی به ما می گویند چه کار کنیم تا انرژی منفی در اتاق باقی نمانده و انرژی مثبت در آن جریان پیدا کند. اتفاقا در اتاق خواب کوچک انرژی آرام تر و متعادل تری در جریان است.

بهتر است تخت و کمد و قفسه ها و سایر لوازم اتاق خواب را از جنس چوبی انتخاب کنیم. زیرا فلز امواج الکترومغناطیسی لوازم برقی و سیم کشی خانه را تشدید می کند.

جنس ملافه و روتختی یا پرده را از الیاف طبیعی انتخاب کنید. استفاده از گلدان و گیاهان طبیعی هم انرژی مثبت اتاق خواب را تشدید می کنند.

separator line



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.7 از 5 (3 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

مرینت | ۳ سال پیش
من یک اتاق کوچک دارم که توش یه پیانو یک میز تحریر و یک میز آرایش است ولی نمیتونم توی اتاقم تخت بگذارم بگید چی کار کنم؟
0
0

hits