دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تزیین اتاق خواب با وسایل ساده و ارزان
2
زمان مطالعه: 5 دقیقه
برخلاف باور عموم مردم، بدون هزینه های سنگین هم می توان اتاق خواب را به زیباترین شکل تزیین کرد! قطعا انواع اکسسوری و وسایل تزیینی مانند آباژور، قاب عکس های متفاوت، استند گل، شلف دیواری، پاراوان، صندلی راک، گرامافون و موارد دیگر رنگ و روی دیگری به...

اگر شما هم از دسته افرادی هستید که دوست دارید علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها، زیبایی و رنگ و لعاب اتاقتان را با وسایل ساده دو چندان کنید و همچنین کمی خلاقیت را چاشنی فضای دلنشین اتاق خواب اضافه کنید، با ما همراه باشید تا در ادامه تکنیک های کاربردی برای استفاده درست از وسایل ساده اتاق خواب را بررسی کنیم.

با انتخاب مکان مناسب تخت خواب یک نفره، قلب اتاق را احیا کنید!

تخت خواب یکی از مهم ترین و موثرترین وسایل اتاق خواب است که قسمت قابل توجهی از اتاق را اشغال می کند. اگر چیدن سرویس خواب به شکل درستی انجام نشود به همان میزان که می تواند زیبا باشد، به همان اندازه هم ناهماهنگی در اتاق خواب ایجاد می کند. معمولا در مورد مکان قرار گیری تخت های دونفره که تقریبا فضای دوبرابری تخت یک نفره را اشغال می کند، نمی توان خیلی تنوع را در چینش اتاق خواب دخیل کرد اما برای تخت های تک نفره دستتان بسیار باز است.

قطعا چیدن دکوراسیون داخلی اتاق خواب با توجه به روحیات و علایق فرد می تواند کاملا متنوع و متفاوت باشد اما پیشنهاد می شود تا جای امکان از خرید تخت های تک نفره سنگین و سلطنتی خودداری کنید.

تخت های تک نفره مدرن به سادگی به با همه اجزا اتاق (از میز توالت گرفته تا میز تحریر، کمد، فرش و پرده) هماهنگ می شود و زیبایی خاصی را ایجاد می کند. اما در مورد تخت های سلطنتی اینطور نیست. اگر انتخابتان یک تخت سلطنتی و سنگین است، به این نکته توجه داشته باشید که باید قسمت های دیگر اتاق را هم در همین فضا پیاده سازی کنید و اکثر فرصت هایتان برای استفاده از وسایل ارزان قیمت یا مدرن از بین می رود.

پیشنهاد می کنیم اگر قصد خرید تخت های سلطنتی را دارید حتما به تخت های مدرن هم یک نگاه بیاندازید. احتمال زیاد تصمیمتان عوض خواهد شد! در صفحه بررسی انواع تخت خواب یک نفره می توانید مقایسه انواع تخت سلطنتی، اسپورت و مدرن را مشاهده کنید.

تزیین اتاق خواب با وسایل ساده و ارزان

باکس دیواری، یک تیر و چند نشان!

باکس های دیواری در طرح، رنگ، اندازه و مدل های مختلف تولید می شوند و بهترین مکان برای چیدن وسایل تزئینی مانند گلدان ها کوچک هستند. اما با کمی خلاقیت می توان از این وسیله استفاده های دیگر هم کرد!

به جز تزیین دیوار ها، از باکس های دیواری میتوان برای ساخت کتابخانه، ساخت قفسه وسایل و حتی ساخت قاب عکس استفاده کرد. البته اگر کمی حوصله داشته باشید و کمی سلیقه به خرج دهید!

تزیین اتاق خواب با وسایل ساده و ارزان

کاربردی ترین ایده در مورد باکس های دیواری استفاده از جعبه های چوبی میوه است. به سادگی با رنگ کردن و تزیین کردن جعبه های چوبی می توان باکس های متفاوتی ساخت که نمای بسیار جالبی دارند و حتی می توانند به عنوان کتابخانه ای ظریف استفاده شوند. کافیست کمی در اینترنت جستجو کنید تا با ایده های متفاوتی مواجه شوید و انواع باکس دیواری را طراحی و خلق کنید.

اگر دیوارها خیلی بی روح هستند، از شلف دیواری استفاده کنید

شاید نتوان شلف دیواری را به عنوان یک اکسسوری برای اتاق خواب معرفی کرد اما قطعا یکی از محبوب ترین گزینه هاییست که به شدت در زیبایی اتاق خواب تاثیر دارد. از شلف های دیواری بیشتر به عنوان جایگاه وسایل تزئینی استفاده می شود اما تعدادی از آن ها علاوه بر زیباکردن اتاق، جنبه کاربردی هم دارند.

معمولا شلف ها می توانند به یک مکان مناسب برای قرار دادن صندوقچه بدلیجات، کتابچه های کوچک و وسایل شخصی در ابعاد کوچک باشند.

ایده های بسیار زیادی در مورد نحوه استفاده از شلف می توان در نظر گرفت. به طور مثال یک قسمتی از دیوار اتاق که جای مناسبی برای پوستر، قاب عکس یا موارد دیگری نیست را با شلف دیواری تزیین کنید و رنگ و روی تازه ای به آن بدهید.

استفاده از شلف دیواری در کنج اتاق، زیبایی خاصی به فضای اتاق می دهد. معمولا از شلف دیواری در سالن پذیرایی هم استفاده می شود اما پیشنهاد میکنیم برای اتاق خواب از شلف های خیلی بزرگ استفاده نکنید!

از امکانات و لوازم تزیینی طوری استفاده کنید که زیبایی خود را از دست ندهند

تزیین اتاق خواب با وسایل ساده و ارزان

نکته مهمی که در مورد نصب شلف دیواری وجود دارد و اکثرا به آن بی توجه هستند، در نظر گرفتن نسبت ابعاد شلف دیواری با دیگر اجزای اتاق مخصوصا پنجره و کمد دیواری است. اندازه ی شلف باید استاندارد باشد. نه آنقدر بزرگ که مانند یک شی اضافه ذوقتان را کور کند نه آنقدر کوچک که هیچ نمایی نداشته باشد. بهتر است شلف دیواری اتاق خواب، کوچکتر از پنجره ی اتاق خواب باشد.

ساخت شلف دیواری کار خیلی سختی نیست. هر چند که با هزینه نه چندان زیاد می تواند زیباترین دیوارکوب، باکس و شلف ها را خریداری کنید اما اگر می خواهید خیلی کمتری هزینه کنید، ساخت شلف خانگی بهترین گزینه است. شاید تنها قسمتی که کارتان را سخت کند، نصب شلف هایی باشد که خودتان ساخته اید اما تنها موردی که باید برای آن هزینه کنید، پایه ی شلف دیواری است.

با خرید تعدادی پایه شلف دیواری و رنگ کردن تکه چوب های مختلف، می توانید انواع شلف های یک طبقه ای و حتی چند طبقه ای ایجاد کنید. در نهایت اگر تصمیم دارید یک شلف به اتاقتان اضافه کنید اما ایده ای ندارید یا حتی علاقه ای به ساخت آن ندارید می توانید به صفحه معرفی و بررسی انواع شلف دیواری در سایت بلج مراجعه کنید و به صورت اینترنتی خریدتان را انجام دهید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits