دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
نکاتی که قبل از خرید تخت خواب باید به آن ها توجه کنید
2
زمان مطالعه: 7 دقیقه
تخت خواب یکی از وسایلی است که در خرید آن باید بسیار دقت نمود زیرا خرید تخت نامناسب موجب می شود که فرد در هنگام خواب آرامش کافی نداشته و احساس نارضایتی کند. با ما همراه باشید.

راهنمای خرید تخت خواب

راهنمای خرید تخت خواب موضوع مورد بحث ماست. امروزه تخت خواب از وسیله‌های ضروری در خانه‌‌ها شده است. حتی یک آدم تنها نیز به نخستین چیزی که در اتاق خواب می‌اندیشد، تخت خوب برای خواب خوب است.

تخت‌ها شکل‌ها و سبک‌های گوناگون دارند. هزاران نوع تخت در بازار است که یافتن و انتخاب گزینه مناسب را تا اندازه‌ای دشوار می‌کند. تخت‌ خواب کنونی خود را در نظر بگیرید.

آیا بیش از حد بلند است ؟ یا بیش از حد پایین است ؟ سبک آن مدرن است یا سنتی ؟ ارتفاع تاج تخت چگونه است ؟ روی چه مقدار از فضای دیوار می‌توانید حساب کنید ؟ پاسخ به این پرسش‌ها می‌تواند راهنمای خوبی برای خرید تخت باشد.

جنس تخت خواب

سرویس خواب‌ های موجود در بازار ایران عموماً از فلز، ورق ملامینه، ورق ام دی اف و یا چوب ساخته می‌شوند. تفاوت ورق ملامینه با ورق ام دی اف در لایه‌های تشکیل دهنده آن ها است. مغز ورق ام دی اف بسیار فشرده است در حالی که مغز ورق ملامینه از خورده چوب و چسب تشکیل شده است و استحکام کمتری نسبت به ام دی اف دارد.

اگر در معرض آب قرار گیرد، باعث نفوذ آب در لایه‌ شده و ورقه‌ ی رویی باد می‌کند. سرویس‌ های فلزی هم عموماً از جنس آهن با فرفورژه هستند و نسبت به سرویس‌های چوبی از ظرافت کمتری برخوردار هستند.

انواع تخت خواب

آشنایی با انواع تخت ها به شما کمک می کند که با توجه به خواسته ها و امکاناتی که دارید، تخت دلخواه خود را انتخاب کنید.

1. تخت خواب های بادی

تغییر شیوه های زندگی در دوره معاصر، موجب تغییرات عظیمی در زمینه الگوهای مبلمان نیز شده است. تختخواب هایی که با هوا پر می شوند یکی از انواع این موارد هستند که با ضرورت های زندگی معاصر تناسب دارند و راحت و متناسب هستند.

وقتی که بچه ها بزرگ تر می شوند، نیاز به وسایل بیشتری پیدا می کنند و در نتیجه فضای خانه کاهش پیدا می کند.

با خرید تخت هایی که از باد پر و خالی می شوند می توانید زمانی که به آن ها نیاز ندارید، هوای آن ها را خالی کنید و در کمد خود نگهداری کنید. این تخت خواب ها برای مسافرت یا زمانی که برایتان مهمان می آید بسیار مناسب هستند.

2. تخت خواب های طبقاتی

با خرید این نوع تخت، شما در آن واحد دارای دو یا سه تخت خواهید بود که به صورت طبقاتی روی هم قرار گرفته اند. این تخت ها بیشتر برای اتاق های کوچکی طراحی شده اندکه فضای خالی برای چند تخت را ندارند.

این گونه تخت ها را بیشتر برای اتاق بچه ها استفاده می کنند. در خرید این نوع تخت باید به ایمنی آن توجه زیاد داشته باشید. میله های تخت ها باید به هم محکم شده باشند، همچنین تخت بالایی باید دارای حفاظ باشد تا از خطر افتادن جلوگیری کند.

3. تخت خواب های متحرک

یکی از مواقعی که مشکل کم جایی، خود را به نحو بارزی نشان می دهد، هنگامی است که شما مهمانی دارید که شب نیز پیش شما می ماند. با داشتن تخت های متحرک به راحتی این مشکل حل می شود.

این تخت ها که دور تا دور خود یک حفاظ نیز دارند را می توانید در هر جای منزل خود نصب کنید، به طوری که انگار یک اتاق اضافی در گوشه ای از پذیرایی خود ساخته اید و با رفتن مهمان نیز می توانید آن را جمع کنید و در گنجه ای بگذارید.

4. تخت خواب های فلزی

در هنگام خرید تخت، توجه به نوع موادی نیز که تخت از آن ساخته شده است، اهمیت فراوانی دارد. یکی از انواعی که امروزه طرفدار زیادی دارد، تخت های فلزی است.

تخت های فلزی نسبت به انواع دیگر مقاوم ترند و امکان خراب شدن و ضربه دیدن آن ها کمتر است، در ضمن نسبت به تخت های چوبی، ارزان ترند. از آنجایی که این تخت ها سنگین هستند، اگر منزل ثابت ندارید و هر از گاهی اسباب کشی می کنید، از خرید این نوع تخت خودداری کنید.

5. تخت خواب های کاناپه ای

یکی دیگر از راه هایی که باعث صرفه جویی در فضای خانه و هزینه های مالی می شود، استفاده از کاناپه هایی است که به صورت تخت نیز درمی آیند. این کاناپه ها را در هر قسمت از منزل که می خواهید می توانید بگذارید،

هر گاه که مهمان دارید و به فضای بیشتری نیاز دارید، قسمت تخت آن را در زیر کاناپه بگذارید و از آن به عنوان کاناپه استفاده کنید.

این نوع تخت بیشتر برای اتاق های کوچک استفاده می شود، در هنگام خرید آن توجه داشته باشید که از در اتاق به راحتی داخل شود و طوری نباشد که جلوی بسته شدن در را بگیرد.

ویژگی های سرویس خواب مناسب

  1. بطورکلی تخت خواب با کیفیت نباید موقع خوابیدن یا برخاستن، صدا بدهد.
  2. تخت خواب چوبی از جنس MDF بهترین انتخاب است، اما توجه داشته باشید که تخت باکیفیت نباید بوی بد بدهد.
  3. ابعاد آن برای حمل و نقل مناسب باشد. تختی که قطعات آن به راحتی از همدیگر جدا شوند
  4. بهترین حالت ارتفاع از سطح اتاق 40 تا 45 سانتیمتر است. زیرا ارتفاع کمتر از حالت استاندارد، موجب نارضایتی و جمع شدن پاها هنگام نشستن خواهد شد.
  5. عرض تخت خواب نیز به مانند ارتفاع آن باید استاندارد باشد.
  6. تخت باید سبک و راحت باشد تا به راحتی بتوان آن را جا به جا نمود.

چگونه سرویس خواب مناسب بخریم ؟

باید بدانید که انتخاب هوشمندانه سرویس خواب مساوی با کارایی بیشتر فضای شما است، پس به چند نکته کلیدی قبل از خرید سرویس خوب توجه کنید:

سرویس کامل: اگر فضای اتاقتان به اندازه کافی بزرگ نیست، لزومی به خرید یک سرویس کامل که شامل دو عدد پا تختی، میز توالت، کاناپه پایین تخت نیست. در ابتدا فضای داخلی اتاق را در نظر گرفته سپس اقدام به خرید نمایید.

تاج تخت: تخت خواب‌های با تاج کوتاه مناسب اتاق خواب‌های کوچک هستند. مخصوصاً اگر قصد دارید تخت خود را زیر پنجره قرار دهید، می‌بایست از انتخاب خود را بین تخت‌هایی که تاج‌های کوتاهی دارند قرار دهید.

ارتفاع تخت: تخت‌های با ارتفاع بلند اتاق شما را کوچک تر نشان می‌دهند، پس اگر فضای کافی در اتاق خود ندارید، حتماً ارتفاع تخت و تشک خود را متناسب انتخاب کنید.

تخت ‌خواب‌ های پشتی دار: اگر عادت دارید قبل از خواب کتاب مطالعه کنید یا لیست کارهای روزانه‌تان را یادداشت می‌کنید، تخت‌‌های پشتی دار که اغلب روکش مخمل دارند انتخاب کنید.

رنگ تخت خواب: برای اینکه آرامش بیشتری از فضای اتاقتان بگیرید، از تخت‌ها یا روتختی‌ هایی که در طراحی آن ها از رنگ‌های زیادی استفاده شده است انتخاب نکنید.

بیشتر بخوانید:

جامعترین راهنمای خرید روتختی

چگونه تخت خواب مناسب برای کودکمان انتخاب کنیم؟

چگونه رو تختی و تختخواب را به بهترین شکل بشوییم؟



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits