دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چندی از اشتباهات بزرگ دکوراسیون داخلی
5
زمان مطالعه: 5 دقیقه
چندی از اشتباهات بزرگ دکوراسیون داخلی-چندی از اشتباهات بزرگ دکوراسیونی داخلی-اشتباهات بزرگ دکوراسیونی-اشتباهات رایج دکوراسیونی

اشتباهات بزرگ دکوراسیونی را برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگرم قرار داده ایم , با مجله دلگرم همراه باشید.

اشتباهات بزرگ دکوراسیونی

اشتباهات بزرگ دکوراسیونی

متاسفانه بعضی از اشتباهات در دکوراسیون های منازل به دلیل تکرار زیاد به اتفاقی عادی تبدیل شده است در حالی که اشتباه همیشه اشتباه است.

اعمال بعضی تصمیمات در دکوراسیون منازل، باعث می شود که همه تلاش و زحمات خانم خانه بی اثر شود و اعضای خانواده و مهمانان از دکوراسیون خانه راضی نباشند. نشریه منزل به بعضی از این اشتباهات رایج و مهم اشاره کرده است که توجه به آن ها، ضروری به نظر می رسد.

اشتباهات بزرگ دکوراسیونی

نصب تابلو در ارتفاع بالا


یکی از اشتباهات رایج دکوراسیونی که به شدت ناپسند و مخرب است، نصب قاب و تابلوهای تزیینی روی دیوار در ارتفاعی نامناسب و بیش از حد بلند است. توجه داشته باشید زمان نصب تابلوها، مرکز قاب باید ملاک ارتفاع باشد نه لبه پایینی قاب. در واقع تابلوها و قاب ها باید به گونه ای روی دیوار نصب شوند که بدون حرکت گردن افراد و بالا بردن سر به راحتی دیده شوند.

استفاده نکردن از قالیچه


شکی در این نیست که کفپوش هایی مانند پارکت، لمینت، سنگ و سرامیک، زیبا و کاربردی است، اما قالیچه ها علاوه بر زیبایی قابل توجهی که به دکوراسیون ها می افزایند تا حدی جاذب اصوات مزاحم نیز هستند و از این رو به محیط، آرامش بیشتری می دهند؛ بنابراین توصیه می شود در بخش های مختلف خانه، حداقل از یک قالیچه استفاده کنید.

اشتباهات بزرگ دکوراسیونی

ترکیب بی ریخت طرح و الگو


از حساس ترین اقدامات برای جذاب تر کردن دکوراسیون یک محیط، ترکیب مناسب و اصولی طرح ها و الگوها با یکدیگر است؛ برای مثال دو طرح گل دار یا 2 طرح چهارخانه متفاوت در کنار هم، هرگز ترکیب زیبا و چشم نوازی ایجاد نمی کنند؛ بنابراین همیشه سعی کنید طرح هایی را در دکوراسیون استفاده کنید که با یکدیگر متفاوت باشند. همچنین حتما یک طرح ساده را نیز به میزان قابل توجهی در ترکیب طرح های مختلف منزل تان بگنجانید تا تعادل لازم برقرار شود و احساس آرامش بیشتری در خانه تان احساس کنید.

اشتباهات بزرگ دکوراسیونی

ترس از رنگ


برای افزودن رنگ به دکوراسیون، ابتدا از عناصری همچون کوسن های مبل یا کلاهک آباژور استفاده کنید و پس از بررسی دقیق نتیجه کار و رضایت از آن رنگ ها، تدریجا افزودن رنگ را به دکوراسیون منزل تان گسترش دهید. به طور قطع در دکوراسیون هر محیط برای جذابیت بیشتر باید حداقل 20 درصد از رنگ های موجود به اندازه کافی شاد باشد تا احساس سرزندگی در خانه تان شکل بگیرد.

اشتباهات بزرگ دکوراسیونی

قالیچه هایی با اندازه نامناسب


همان طور که گفتیم حذف کلی قالیچه از دکوراسیون یک منزل، یک اشتباه بزرگ دکوراسیونی است، اما اشتباه بزرگ تر از آن، انتخاب و استفاده از قالیچه ای با اندازه نامناسب و بسیار کوچک است؛

برای مثال قالیچه ای که زیر میز غذاخوری قرار می گیرد باید به اندازه ای باشد که وقتی صندلی ها عقب کشیده می شود، حتما دو پایه جلویی صندلی همچنان روی قالیچه قرار بگیرد و پای افراد زمانی که دور میز نشسته اند، روی قالیچه باشد.

قالیچه فضای نشیمن نیز باید از همه نظر تا نزدیکی پایه های جلویی مبل ها، کاناپه ها و حداقل زیر پایه جلویی آن ها برسد.

اشتباهات بزرگ دکوراسیونی

انتخاب مبلمان غیرمتناسب با اندازه خانه


جام جم آنلاین نیز در این باره می نویسد همان طور که لباس بسیار گشاد یا بسیار تنگ مناسب نیست مبلمان نیز باید متناسب با اندازه اتاق انتخاب شود. بنابراین همیشه قبل از خرید مبل، فضای سالن خود را تخمین بزنید و در نظر بیاورید که در کدام قسمت ها مایل به قرار دادن مبلمان هستید. از طرف دیگر، سعی کنید مبلمان را دقیقا در فضایی از منزل خود در کنار دیگر اشیا مجسم کنید و تنها به ظاهر زیبای آن در کنار اشیای دکور مغازه توجه نکنید.

استفاده نکردن از آینه


آینه به دلیل انعکاس نور و تصویر، وسیله ای است که در فضاهای کوچک جادو می کند و تاثیر بسیار زیادی بر بزرگنمایی فضا دارد، بنابراین استفاده نکردن از آن در دکوراسیون به خصوص در یک فضای کوچک، مسلما یک اشتباه بزرگ است.

همچنین توصیه می کنیم آینه را جایی قرار دهید که میزان بیشتری نور برای انعکاس به آن برسد تا تاثیر حضورش را بیشتر احساس کنید.

اشتباهات بزرگ دکوراسیونی

شلوغی بی هدف


به هم ریختگی و شلوغی فضا نه تنها سبب تخریب جلوه دکوراسیون می شود بلکه افراد در آن فضا زندگی پر استرس و نا آرامی را تجربه می کنند. لازم نیست همه وسایلی را که احساس می کنید زیبا هستند در دکوراسیون خانه تان جا دهید چراکه ممکن است باعث شلوغی بیش از حد شود. به طور کلی، هرچه دکوراسیون خانه شما خلوت تر باشد، جلوه آن زیبا و آرامش بخش تر خواهد بود.

اشتباهات بزرگ دکوراسیونی

توجه نکردن به راحتی وسایل


بعضی افراد در هنگام انتخاب وسایل منزل فقط به زیبایی آن توجه می کنند و اصلا به این نکته که وسیله انتخابی آن ها شاید زیبا باشد، اما برای استفاده روزمره مناسب نباشد، توجهی ندارند

برای مثال در اتاق نشیمن علاوه بر زیبایی مبلمان، باید به راحتی آن ها هم دقت داشت؛ زیرا یک مبل سفت هرگز مناسب یک گفت و گوی طولانی نخواهد بود و باعث احساس ناراحت کننده ای در بین اعضای خانواده و مهمان ها خواهد شد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.0 از 5 (5 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits