دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
لباس مارک دار یعنی چه ؟ چگونه لباس مارک را تشخیص دهیم ؟
6
زمان مطالعه: 11 دقیقه
امروزه در بازار فروشگاه ها و مغازه هایی وجود دارند که محصولات برند را به مردم عرضه می کنند اما برخی از این فروشگاه اجناس تقلبی را به جای محصولات برند به مردم می فروشند . اجناسی که در همان نگاه اول متوجه تقلبی بودن آنها نمی شوید و پس از استفاده ،...

تشخیص لباس مارک

همه لباس ها نام تجاری دارند اما هر نام تجاری را نمی توان یک برند دانست. برای این که یک نام تجاری تبدیل به برند شود.

باید سال ها در عرصه تولید محصولاتش حضور فعال داشته باشد و محصولاتی با کیفیت بالا و دارای ویژگی خاصی ارائه دهد تا مشتری ها به آن اعتماد کنند و نامش اعتبار یک محصول باشد و تبدیل به یک برند شود.

بنابراین منظور از برند یا مارک، نام تجاری که روی محصول می چسبانند ، نیست.

برندها هم چرخه زندگی یا دوره عمر دارند. وقتی ‌برندهای خاصی مثل شلوار جین لوی یا کفش‌های نایک یا ساعت‌های سواچ برای نخستین‌بار عرضه شوند.

ممکن است خوش‌شانس باشند، هیجان ایجاد کنند و خیلی زود رشد کنند و به تولید انبوه برسند اما بعد از مدتی، وقتی محصولات‌شان برای مردم عادی شد یا مردم به سمت محصولات جدید حرکت کردند، محبوبیت و شهرت این برندها کم می‌شود و این زمان بحرانی‌ترین اوضاع یک برند است.

اگر برندی بخواهد به فراموشی تاریخ سپرده نشود، باید هر روز ابداع کند و خریدارانش را با چیزهای متفاوت و جدید به سمت خودش بکشاند.

تشخیص جنس اصلی از تقلبی دشواراست اما می توان با رعایت چند نکته ساده، کمی حرفه ای تر خرید کرد و تا حدودی جنس اصل را از نوع تقلبی آن تشخیص داد.

برند و مارک چیست ؟

منظور از برند یا مارک، نام تجاری که روی محصول می‌چسبانند نیست. همه لباس‌ها نام تجاری دارند ولی همه آن‌ها برند نیستند.

برای این‌که یک محصول تبدیل به یک برند شود باید وقتی اسم آن می‌آید در ذهن مشتری معنا داشته باشد.

یک نام تجاری سال‌ها باید وقت صرف کند و در تولید یک محصول حضور فعال داشته باشد، مشتری‌هایش را راضی نگه دارد و محصولش را با ویژگی‌های خاص و باکیفیت عرضه کند و متنوع و به روز باشد تا نامش اعتبار یک محصول و تبدیل به یک برند شود.

فروشگاه معتبر، راز خرید مارک !

اولین چیزی که باید در خرید لباس مارک حواس‌تان به آن باشد خرید از فروشگاه معتبر است. برندها معمولا فروشگاه‌های‌شان را در مراکز خرید شناخته شده و معتبر تاسیس می‌کنند.

بنابراین می‌توانید نمایندگی برندها را در خیابان‌ها و پاساژهای معروف پیدا کنید. البته با توجه به محدودیت‌ها فقط بعضی از برندها در تهران و شهرهای بزرگ نمایندگی فعال دارند.

اگر در بازارهای معمولی اجناس روز نایکی، لوئیز ویتون، چنِل، سیکاسکو و آرمانی را دیدید شک نکنید که تقلبی هستند. اجناس روز این برندها به تعداد محدود تولید و در نمایندگی‌ها توزیع می‌شود.

تشخیص لباس مارک

برای تشخیص لباس مارک و برندها شناسنامه لباس را ببینید

در دفترچه 4 یا 8 برگی همراه برندهای معروف مشخصات لباس، نحوه شست‌وشو، محصولات جدید، جوایز یا نشان‌هایی که کسب کرده، تاریخ تولید، محل تولید، محل کارخانه و کد لباس درج شده و در واقع شناسنامه آن لباس است.

گاهی این شناسنامه داخل لباس دوخته می‌شود مانند شلوارهای لیوانز که برچسب شناسنامه را در پشت شلوارهای جینش دوخته است، برچسبی که قد، دور کمر، کد و مدل شلوار جین روی آن حک شده است.

از طرفی تقریبا همه برندهای معروف سایت اینترنتی دارند که با استفاده از آن می‌توان قیمت، تعداد تولید از آن نوع پوشاک و سایر اطلاعات لباس را چک کرد. اگر کد لباس در سایت نباشد شک نکنید مارک لباس‌تان تقلبی است.

تشخیص لباس مارک

سایز بندی در انواع لباس مارک

اگر یک شلوار معمولی را برگردانید برای یکی کردن دو قسمت پارچه از چرخ استفاده شده، ولی در بسیاری از لباس‌های مارک دوخت رو و زیر لباس یکی است.

از طرفی چون سایز بندی در لباس مارک اهمیت زیادی دارد نمی‌شود آن را دست خیاط سپرد تا تنگش کند. چون این لباس‌ها جوری برش می‌خورند و دوخته می‌شوند که نشود به راحتی سایز آن را تغییر داد.

اگر هم تنگ کنید دیگر زیبایی اولیه را نخواهد داشت. از طرفی دوخت جیب‌ها و مارک‌ها باید پایدار و منظم باشد. تعداد دوخت در واحد سانتی‌متر هم باید بالا باشد.

معمولا برندها دوخت‌های‌شان ریزتر است. تعداد دوخت لوگو یا مارک روی لباس باید با تعداد دوخت خود لباس یکی باشد.

تشخیص لباس مارک

زیپ و دکمه زاپاس در لباس های برند و مارک

زیب‌های لباس‌های مارک باید به راحتی و نرمی باز و بسته شود. همه قسمت‌های آن باید سنگین و از یک رنگ ساخته شده باشد.

رنگ قسمت سگگ باید طبیعی باشد. لباس‌های مارک معمولا دکمه و زیپ زاپاس دارند. مثلا پیراهن علاوه بر دکمه‌هایی که روی لباس دوخته‌اند دو دکمه اضافی دارد.

در دکمه‌های اصلی نام برند روی تمام دکمه‌ها درج شده که کپی برداری از آن کار سخت و پرهزینه‌ای است. علاوه بر این دکمه‌ها باید محکم دوخته شده باشند.

تشخیص لباس مارک

برای تشخیص لباس مارک لوگو را با دقت ببینید

برندهای معتبر معمولا برای لوگو از فونت‌های ساده و کلاسیک استفاده می‌کنند و این لوگو را در دکمه‌ها یا حتی روی زیپ درج می‌کنند.

محل قرارگیری لوگوی شرکت یکی از چیزهایی است که باید به آن دقت کرد هر شرکتی لوگویش را در جای مخصوص خود قرار می‌دهد. جنس لوگو ممکن است کاغذی و یا پارچه‌ای و یا فلزی باشد.

از اسپل صحیح کلمات در روی لوگوها‌، تگ‌ها، برچسب‌ها هم مطمئن شوید. در بسته‌بندی مارک‌های اصل اگر دستمال، کیسه یا وسایل جانبی هست باید همگی لوگو روی‌شان درج شده باشد.

تشخیص لباس مارک

نکاتی برای خرید لباس مارک

خریدکردن هم مثل هر کار دیگر آدابی دارد. البته به شرط این‌که شما از آن دسته آدم‌ها باشید که برای هر کاری برنامه‌ریزی می‌کنند و‌گرنه ممکن است هر لحظه و هر جا، از هر چیزی که خوش‌تان آمد، آن را بخرید و ببرید!

این دسته دومی‌ها که تکلیف‌شان روشن و مشخص است. کارشان درست است و راهنما را هم توی جیب‌شان گذاشته‌اند!

اما آن‌ها که با حساب و کتاب و برنامه‌ریزی قبلی عازم خرید می‌شوند، باید حواس‌شان به خیلی «چیزها» جمع باشد. مجموعه این «چیزها» می‌شود همین راهنمایی که قدم به قدم شما را در یک خرید خوب همراهی می‌کند.

تشخیص لباس مارک

فصل مناسب خرید

یادتان باشد که لباس‌ها 2 فصل دارند که یکی آخر تابستان و یکی آخر زمستان شروع می‌شود.

اگر لباس‌های بهار و تابستان را بخواهید، بعد از حراج آخر زمستان می‌رسد. لباس‌های پاییز و زمستان هم بعد از حراج آخر تابستان ارائه می‌شوند.

تشخیص لباس مارک

لباس مارک و برند را از نمایندگی معتبر بخرید

برندهای مارک و معتبر معمولا از نظر کیفیت، جنس و دوخت و... شما را راضی می‌کنند. ایستایی و زیبایی‌شان هم اغلب راضی‌تان می‌کند؛ گرچه ممکن است از لحاظ قیمت ناراضی باشید!

به ‌هرحال انتخاب با شماست اما توصیه ما این است که خرید از نمایندگی‌های معتبر را به خرید از فروشگاه‌های معمولی ترجیح بدهید. از قدیم هم گفته‌اند که هر چقدر پول بدهی، همان‌قدر ‌آش می‌خوری!

تشخیص لباس مارک

فرصت تعویض کالای مارک

هنگام خرید به سایز و اندازه کالا دقت کنید تا بعد دچار مشکل نشوید. البته اگر به هر دلیلی کم‌دقتی کردید و آنچه خریدید به دردتان نخورد، اصلا نگران نباشید.

تا 24 ساعت فرصت دارید کالای مورد نظرتان را تعویض کنید یا حتی آن را پس بدهید اما در این میان یکی، 2 شرط هم وجود دارد. یکی این‌که تگ کالا را نکنده باشید و دیگر این‌که رسید خریدتان را هم همراه داشته باشید.

تشخیص لباس مارک

داشتن رسید لباس های مارک

نگه‌داشتن رسید کالا در خرید از نمایندگی‌های معتبر شرکت‌ها فایده‌های دیگری هم دارد. ممکن است خرید شما عیب و ایرادی داشته باشد که نه شما و نه فروشنده متوجه آن نشوید اما مدتی بعد ناگهان به این ایراد پی می‌برید.

حالا اگر رسید خریدتان را پیدا کنید، مثل آب‌خوردن می‌توانید خریدتان را عوض کنید یا پس بدهید. البته به شرطی که این ایراد از اول در جنس بوده باشد و بعدا ایجاد نشده باشد.

ممکن است خرید شما برای دیگران باشد. یعنی مثلا بخواهید چیزی را به کسی هدیه بدهید. در این صورت از صندوق‌دار بخواهید رسید هدیه برای‌تان صادر کند.

در این رسید، قیمت کالا نمی‌آید و اگر اندازه آن مناسب دریافت‌کننده‌اش نباشد، با همان رسید می‌تواند آن را عوض کند. البته اگر حواسش به تگ کالا باشد! در مورد سقف زمانی تعویض هدیه هم می‌توانید با فروشنده به تفاهم برسید.

اصل بر این است که برندها فروشگاه‌های‌شان را در مراکز خرید شناخته‌شده و معتبر تاسیس کنند. بنابراین در هر شهری که زندگی می‌کنید، نمایندگی برندها را می‌‌توانید در پاساژهای معتبر و خیابان‌های معروف پیدا کنید.

تشخیص لباس مارک

روش های تشخیص پیراهن پولو اصل

یکی از مهم‌ترین چیزهایی که همیشه باید به آن دقت کرد کیفیت جنس پیراهن می‌باشد، استفاده از جنس‌های مرغوب و با کیفیت و دوخت بسیار شکیل، پیراهن‌های اصل پولو را از نمونه تقلبی آن متمایز می‌کند.

در قسمت داخلی یقه پیراهن‌های اصل پولو، دو مارک مختلف وجود دارد که بر روی مارک بزرگ‌تر مستطیلی کشیده شده که نام Polo بر روی آن درج شده و در قسمت پایین مستطیل نام رالف لوران (by Ralph Lauren) نیز درج شده است و بر روی مارک کوچکتر سایز پیراهن چاپ شده است.

به کیفیت دوخت مارک‌ها بر روی لباس دقت کنید که منظم باشد.

لوگوی برند پولو، یک مرد سوار بر اسب با چوگانی در دست می‌باشد که بر روی تمامی محصولات برند پولو دوخته شده است. گلدوزی بسیار شکیل این برند در قسمت بالایی پیراهن طراحی شده است.

توجه داشته باشید که ظرافت بالای این گلدوزی تمامی بخش‌های لوگو از جمله اسب، فرد سوار بر اسب و چوگان را بسیار دقیق و با وضوح نشان داده است و نمونه‌های تقلبی فقط چیزی مشابه با فرم این لوگو را دارند.

به کیفیت دوخت ظریف جا دکمه‌ها دقت کنید. جا دکمه‌های پیراهن‌های اصل پولو بسیار بی نقص، در یک سایز مشخص و هم اندازه می‌باشند. علاوه بر این پیراهن‌های اصل پولو دارای دو دکمه زاپاس می‌باشد که نمونه‌های تقلبی هرگز ندارند.

یکی از ویژگی‌هایی که پیراهن‌های پولو را خاص و متمایز کرده است طراحی خاص پیراهن می‌باشد. تمامی پیراهن‌های پولو قسمت پشتی بلندتری نسبت به قسمت جلویی دارند. که البته در برخی از مدل‌ها ممکن است این مدل به چشم نخورد.

در قسمت داخلی پیراهن دو مارک دیگر در قسمت پایینی پیراهن‌های اصل پولو می‌توان مشاهده کرد. یکی از این مارک‌ها توضیحات کامل درباره نوع جنس، نحوه شست و شو و توضیحات تکمیلی درباره نحوه نگه داری پیراهن و مارک تجاری R دیده می‌شود و در مارک دیگر توضیحات مختصری درباره برند پولو و کشور سازنده آن داده شده است.

روش های تشخیص پیراهن پولو اصل

علاوه بر این در زیر این دو مارک یک مارک کوچکتری وجود دارد که بر روی آن اعداد و ارقام و برخی حروف مشاهده می‌شود که در واقع نوعی کدگذاری در مدل‌های پیراهن‌های پولو می‌باشد.

بیشتر بخوانید :

چگونه میتوانم طراح لباس شوم ؟

۵ ترفند عالی جهت شستشوی لباس سفید زرد شده و رنگ گرفته

قوانین ست کردن رنگ ها برای لباس و دکوراسیون

چگونه لباسمان را ست کنیم ؟



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (6 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits