دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فرق پارچه دانتل با پارچه گیپور و راه های تشخیص تفاوت این دو پارچه
17
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شباهت ظاهری پارچه دانتل و گیپور موجب شده تا بسیاری از مواقع تشخیص دانتل و گیپور از هم مشکل شود. با ما در دلگرم همراه باشید تا با این دو پارچه ظریف و زیبا بیشتر آشنا شویم .

تفاوت پارچه دانتل و گیپور

دانتل و گیپور از زیباترین پارچه ها برای دوخت لباس هستند که شباهت زیادی به هم دارند. شباهت ظاهری پارچه دانتل و گیپور موجب شده تا بسیاری از مواقع تشخیص دانتل و گیپور از هم مشکل شود.

دانتل و گیپور هر دو از الیاف ابریشم تهیه می شوند و برای دوخت لباس های ظریف کاربرد بیشتری دارند.

عمده مصرف این دو پارچه در دوخت لباس عروس، لباس نامزدی و لباس مجلسی زنانه است. در ادامه با تفاوت پارچه دانتل و گیپور بیشتر آشنا می شویم. با ما در دلگرم همراه باشید.

پارچه دانتل Dantel

پارچه دانتل Dantel

دانتل نوعی پارچه توری و با اشکال برجسته زیبایی است که بافت ظریفی دارد. دانتل اصل تارهای ابریشم روی زمینه توری بافته می شود. دانتل در سه نوع برجسته، کار شده و کار نشده به فروش می رشد.

این پارچه ابریشمی اغلب برای دوخت لباس عروس و نامزدی استفاده می شود. زیبایی و ظرافت دانتل و نقش های برجسته آن خیره کننده است.

پارچه دانتل به قیمت بالاتری برای فروش عرضه می شود و شباهت بسیاری به پارچه گیپور دارد. زمینه ساده و اشکال برجسته مهم ترین خصوصیت پارچه دانتل است.

پارچه گیپور Guipure

پارچه گیپور Guipure

پارچه گیپور دارای الیاف ابریشم و پنبه است. این پارچه بدون زمینه توری و به صورت ضخیم تر تولید می شود. برای دوخت لباس های مجلسی می توان از پارچه گیپور استفاده کرد.

این پارچه با آستر در دوخت لباس به کار می رود اغلب طراحان مد و فشن از گیپور برای طراحی لباس های شیک استفاده می کنند. برجسته بودن گل ها بدون زمینه توری خصوصیت بارز گیپور است.

فرق دانتل و گیپور

در بین گل های برجسته دانتل، تور بافته شده و این تور را می توان دید. البته پارچه گیپور هم دارای گل های برجسته ای است که تک تک روی پارچه قرار دارد.

به عبارتی گیپور زمینه توری و گل های برجسته ندارد بلکه گل ها به صورت کاملا مجزا به یکدیگر وصل شده اند. در حدود ۹۰ درصد زمینه دانتل تور است.

دقت داشته باشید که لباس عروس های دوخته شده با پارچه دانتل قیمت بالاتری دارند. پارچه های گیپور در مقایسه با دانتل ارزان تر هستند که به دلیل نوع بافت و الیاف پنبه موجود در آن است.

برای تشخیص دانتل لباس عروس می توانید تور زمینه را به خوبی ببینید در حالی که گیپور بدون تور به آستر وصل می شود.

دانتل مرغوب از کشورهای ترکیه، فرانسه و دوبی به ایران وارد می شود ولی مراقب دانتل های چینی هم باشید.

دانتل های چینی کیفیت مناسبی ندارند و رنگ لباس، پس از مدتی کدر و بدرنگ خواهد شد. دوخت سفارشی لباس و خرید از مراکز معتبر بهترین راه برای اطمینان از پارچه مناسب است.

separator line

بیشتر بخوانید:

لباس های شیک مجلسی با پارچه دانتل (۱)



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.5 از 5 (17 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits