دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
لباس پوشیدن در تابستان،چگونه در تابستان لباس بپوشیم؟
7
زمان مطالعه: 7 دقیقه
لباس پوشیدن در تابستان-روش لباس پوشیدن در تابستان-اصول لباس پوشیدن در تابستان-راههای لباس پوشیدن در تابستان-بهترین روش لباس پوشیدن در تابستان-چگونگی لباس پوشیدن در تابستان-راهنمای لباس پوشیدن در تابستان-لباس تابستانی-انتخاب لباس برای تابستان-بهترین...

لباس پوشیدن در تابستان:تابستان فصل گرمی است که دغدغه‌های پوشش خنک را بیش از همیشه مطرح می‌ کند. در این میان، توجه به نکات طراحی لباس و اهمیت دادن به تجربه‌ های موجود در این زمینه، به افراد کمک می کند تا از تعرق کمتر و خنکای بیشتری لذت ببرند. گرمای بدن یکی از مهم ترین عوامل تأثیرگذار در خلق و خوی افراد است؛ زیرا گرما کلافگی در پی دارد که در نوع رفتار افراد و برخوردهای اجتماعی مؤثر است.

لباس پوشیدن در تابستان

لباس پوشیدن در تابستان

لباس های نخی ، پنبه ای و کتانی با رنگ روشن و گشاد بهترین انتخاب برای فصل گرما هستند. پوشیدن لباس تنگ و پلاستیکی در فصل تابستان فرد را در معرض انواع بیماری‌های میکروبی و قارچی قرار می‌دهد، به خصوص کودکان و افراد مسن را که پوست حساسی دارند


با پوشیدن لباس مناسب و گشاد از جنس کتان و پنبه، استفاده از کلاه، چتر و عینک آفتابی استاندارد، مصرف آب به میزان مورد نیاز بدن و اجتناب از قرار گرفتن در برابر نور خورشید در ساعات گرم روز یعنی از ساعت 11 صبح تا 3 بعدازظهر می‌توان از اثرات کوتاه مدت آفتاب سوختگی در فصل تابستان جلوگیری کرد.

روش های کلی برای لباس پوشیدن در تابستان

پارچه‌های نخی و خنک:

انتخاب پارچه مناسب، در تأمین مواردی نظیر راحتی، خنکی و زیبایی تأثیر دارد. الیاف طبیعی یکی از موفق‌ترین نمونه‌ها در کاهش تعرق است، تا جایی که هر چه بیشتر الیاف طبیعی در نسوج پارچه وجود داشته باشد، میزان گرما نیز کاهش پیدا می‌کند. بهتر است از پارچه ‌های نخ و پنبه بیشتر بهره ببریم.

رنگ ‌های روشن و مناسب:

لباس باید فضای تنفسی پوست را حفظ کند تا تبادل گرمایشی صورت گیرد و خنکی لازم تأمین شود. از این رو، استفاده از رنگ‌های تیره در فصل تابستان بسیار اشتباه است؛ زیرا مستقیما تمام نور خورشید را جذب می‌کند و گرمایش بدن را افزایش می ‌دهد.

استفاده از رنگ بندی مناسب در تابستان:

از اصولی است که هر طراحی باید به آن توجه کند. رنگ ‌های روشن مانند صورتی و آبی یا مغز پسته‌ای، گلبهی و بنفش، مناسب این فصل است؛ زیرا علاوه بر کاهش دما، به حفظ طراوت پوست و شادابی روحیه کمک می کند.

لباس پوشیدن در تابستان

استفاده نکردن از مواد آرایشی:

در فصل تابستان، تعرق پوست به حداکثر ممکن می‌ رسد، پس باید فضا برای تنفس این بخش فراهم شود. در حالی که استفاده از برخی مواد آرایشی در این فصل باعث مسدود شدن منافذ پوستی و پیشگیری از تعرق پوست می‌شود؛ و به همین خاطر، افزایش گرما و تیره شدن پوست را به دنبال دارد.

عینک های بزرگ:

بهتر است در فصل تابستان از عینک ‌های دودی با قاب بزرگ استفاده کنید تا تمام اطراف چشم پوشیده شود؛ و نیز بهتر است جنس عینک از کائوچو باشد تا مانند فلز گرما را جذب نکند و سبب تعرق بیشتر نشود.

پوشیدن لباس ‌های گشاد:

مناسب‌ترین لباس ‌ها برای فصل تابستان، نمونه های گشاد است؛ زیرا تنگی و جذب بودن لباس باعث افزایش گرما می‌ شود. ضمن آنکه آزادی عمل را به خاطر افزایش تعرق از فرد می‌گیرد و یقینا در بوی بدن فرد نیز تأثیر منفی می ‌گذارد.


در تابستان بهتر است از لباس ‌های آستین کوتاه کمتر استفاده کنیم؛ زیرا پرتوهای خورشید باعث سوختگی پوست می‌شود، ضمن آنکه صرف کوتاه بودن آستین لباس، گرما کاهش نمی‌یابد!!

لباس پوشیدن در تابستان

لباس مناسب برای خانم ها در فصل تابستان

فصل تابستان فصل رنگ‌های شاد است که گرمی و انرژی به انسان می بخشند

مانتوی تابستانه:

اگر در این فصل به دنبال خرید یک مانتوی تابستانه هستید،. حتما رنگ روشن‌ را انتخاب کنید.رنگ‌های روشن رسمی‌تر که شما می‌توانید در محل کارتان هم از آنها استفاده کنید، مانتوهای کرم، سفید و قهوه‌ای روشن. فراموش نکنید که بدن شما گرما تولید می‌کند که درجه حرارت این گرما از درجه حرارت هوای محیط کمتر است. در نتیجه اگر در تابستان لباس‌ها و مانتوهای روشن بپوشید، این گرما راحت‌تر به بیرون بدن منتقل می‌شود.

جنس مانتو هم خیلی‌خیلی مهم است. سعی کنید مانتوهایی را انتخاب کنیدکه از پارچه‌های نازک دوخته شده‌اند و بدون چین و لایه هستند. پارچه های با الیاف مصنوعی و پلاستیکی برای این فصل مناسب نیستند، ولی الیاف نخی، پنبه‌ای و کتانی، مانتوهای خوبی برای این فصل هستند.

کفش‌های تابستانه:

تابستان فصل کفش‌های عروسکی و صندل برای بانوان است که از پشت ویترین فروشگاه‌ها چشمک می‌زنند. در کفش‌های عروسکی روباز به خصوص اگر با جنس پارچه‌ای انتخاب شوند، پاهایتان در تابستان کمتر عرق می‌کند. صندل روباز که در آن پا به آسانی هوا می‌خورد، انتخاب‌ مناسبی برای یک مهمانی عصرانه زنانه است.

پیراهن‌های نخی:

در فصل تابستان، پوشیدن پیراهن نخی گشاد در منزل حسابی شما را خنک می‌کند. فراموش نکنید که به سراغ پارچه‌های شاد با نقش گل‌ها و یا طرح‌های هندسی رنگارنگ بروید که برای این فصل مناسب‌ترند. رنگ‌های زرد، صورتی و نارنجی و حتی فسفری جلوه تابستانی به شما در منزل می‌بخشند. یقه گرد ساده و یقه هفت برای لباس های تابستانی مناسب‌اند.

شال‌ها و روسری‌های فصل گرم:

در این فصل باید روسری‌های شرمن، ابریشمی و لیز را کنار بگذارید و به سراغ شال‌ها و روسری‌های نخی بروید. تنوع رنگ این شال‌ها و روسری‌ها در تابستان فوق‌العاده است.

لباس پوشیدن در تابستان

لباس مناسب برای آقایان در فصل تابستان

رسمی ولی تابستانی

گاهی لازم است تابستانی بپوشید اما رسمی. در این حالت بدون برو برگرد به ترکیب رنگ آبی روشن و قهوه ای فکر کنید
اگر کت تان را به رنگ قهوه ای انتخاب می کنید بهتر است دنبال پارچه ای باشید که ردی از رنگ آبی هم در آن پیدا باشد.
یک پیراهن ساده به رنگ آبی روشن کارتان را راه می اندازد

اما شلوار؛ بهتر است شلوار جین راسته بپوشید البته به رنگی کاملا روشن.
حالا می ماند جزئیات. کالج، کمربند و بند ساعت شما باید به رنگ قهوه ای تیره باشد. انتخاب این 3 آیتم به رنگ قهوه ای وقار لازم را به تیپ تابستانی اما رسمی شما می دهد.

چیزی کم دارد!

اگر در میان پیراهن های تابستانی تان جای رنگ یاسی خالی است شک نکنید که کمد لباس شما چیزی کم دارد!
رنگ یاسی به قدر کفایت خنک است بنابراین می توانید سراغ یک مدل آستین بلند از این رنگ بروید و در عوض آستین های آن را هر اندازه که دوست داشتید تا کنید.

با پیراهن یاسی تان به یک شلوار کتان به رنگ آبی درست همرنگ با شلوار پیشنهادی ما نیاز دارید.
در این ترکیب فقط می توانید به پوشیدن کالج فکر کنید! رنگ پیشنهادی ما هم طوسی است البته از نوع روشنش.
متفاوت بپوشید.از ترکیب رنگ ها به خصوص رنگ های روشن نترسید؛ آن هم وقتی که خیال دارید ظاهری تابستانی و کاملا متفاوت داشته باشید.

نقطه عطف این ترکیب نشاندن رنگ کرم در کنار نوعی آبی یا بهتر است بگوییم سبزآبی، البته از نوع کاملا روشنش است.
برای پیراهن تان هم کافی است به یک پیراهن گل بهی، تا دل تان بخواهد روشن فکر کنید.
و اما کفش! حالا باید دقت کنید که کفش تان دقیقا همرنگ با کت تان باشد. اگر خیلی دقیق باشید حتی می توانید به همرنگ بودن رنگ بند کفش و دگمه های کت تان هم فکر کنید!

لباس پوشیدن در تابستان


ساختار شکن باشید

زرد و سرمه ای از آن ترکیب های آشنایی است که رفتن سراغ آن به خصوص در فصل تابستان جواب می دهد مشروط بر آنکه کمی ساختار شکن باشید

برای یک ساختار شکنی ساده در ترکیب زرد و سرمه ای باید به یک کت کتان زرد فکر کنید. دقت کنید که کت شما باید زرد آن هم کاملا پر رنگ و لعاب باشد.
در مورد شلوار دو انتخاب پیش رو دارید یکی شلوار کتان سرمه ای (راسته بودنش را فراموش نکنید) و دیگری شلوار جین تیره (به تیره بودنش دقت کنید). پیراهنی که انتخاب می کنيد می تواند یک بلوز آستین بلند سفید باشد با راه های سرمه ای. و اما کفش؛ اگر در انتخاب رنگ کفش تان به ترکیبی از رنگ زرد و سفید مثل مدل پیشنهادی ما برسید شک نکنید که به بهترین انتخاب رسیده اید.

گردآوری:مجله اینترنتی دلگرم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (7 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits