دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مهمترین معیار های انتخاب سشوار
2
زمان مطالعه: 7 دقیقه
راهنمای خرید و استفاده از سشوار : همه ی ما به دنبال وسایلی هستیم که با کمترین هزینه تمامی نیاز های ما را برآورده کند .در این مقاله سعی میکنیم سناریوهای مختلف را بررسی کنیم تا در نهایت بتوانیم در جهت رفع نیازهای خود بهترین و مناسب ترین انتخاب را...

انتخاب بهترین سشوار با توجه به نوع تکنولوژی آن

دلگرم : اگر تصمیم به خرید سشوار گرفته اید، بهتر است به دنبال بهترین برند و محصول در حال حاضر بازار باشید زیرا استفاده در طول چند سال از سشوار نوعی تصمیم بلند مدت برای شما محسوب خواهد شد و باید با کمی دقت و هزینه بیشتر محصول با کیفیت را خریداری کنید.

همچنین درخشندگی و زیبایی حالت موهای شما به طور مستقیم به نوع سشوار شما بستگی خواهد داشت.

راهنمای کاربردی خرید سشوار - مقایسه و بررسی بهترین سشوارهای

اگر چه در نگاه اول، سشوار وسیله ای ساده به نظر می رسد، اما هنگامی که به چشم خریدار به آن نگاه می کنید و با انواع و اقسام برند های ناشناخته در بازار مواجه می شوید، متوجه می شوید که انتخاب یک سشوار مناسب آنقدر ها هم کار ساده ای نیست.

پس این قضاوت درباره سشوار ها کمی دور از انصاف است. حال اگر بخواهید ویژگی های یک سشوار خوب را نام ببرید به چه موردی اشاره می کنید؟

اگر فرد تازه کاری باشید، احتمالا می گویید سشواری خوب است که فشار بادی که تولید می کند بالا باشد.

اما این مورد یک فاکتور ابتدایی در انتخاب سشوار است. اگر از افراد حرفه ای مانند آرایشگر ها سوال کنید، به مواردی اشاره می کنند که کمتر به ذهن شما می رسد.

مثلا دستگاهی که مو در آن گیر نکند، الکتریسیته ساکن تولید نکند و در نهایت، با سریع خشک کردن مو ها، از آسیب جلوگیری کند.

مورد آخر را می توان مهم ترین موردی دانست که مورد تاکید حرفه ای ها قرار می گیرد. پس برای اینکه بتوانید مانند افراد حرفه ای یک سشوار واقعا خوب بخرید، به ویژگی هایی که در این گزارش مورد تاکید قرار گرفته اند دقت کنید.

در این مقاله سعی داریم تا ویژگی های یک سشوار خوب را با در نظر گرفتن فاکتورهای مهم شرح دهیم.

راهنمای خرید سشوار + نکات طلایی برای خرید انواع سشوار

آشنایی با ویژگی های یک سشوار خوب

برای آشنایی با ویژگی های یک سشوار استاندارد، ابتدا باید با انواع مدل های سشوار آشنا شوید. امروزه سشوار ها در مدل های حرفه ای، نیمه حرفه ای، مسافرتی و یا خانگی تولید و وارد بازار شده اند.

پیشنهاد ما برای شما این است که اگر مدت زمان بیشتری از سال را به مسافرت یا ماموریت های کاری می روید، بهتر است از انواع مسافرتی که هم حجم کمتری دارند و هم قابل تاشدن هستند استفاده کنید.

در عوض اگر به عنوان یک فرد حرفه ای یا آرایشگر قصد استفاده از سشوار را دارید ، مدل های حرفه ای را انتخاب کنید. البته همانطور که از نام آن ها مشخص است، مدل های حرفه ای قیمت بالاتری هم دارند.

اقتصادی ترین و پر کاربردترین نوع سشوارها، مدل های خانگی هستند که با تنوع بسیار بالایی تولید می شوند.

در ادامه به بررسی مهم ترین ویژگی های یک سشوار خوب می پردازیم.

1 - توان موتور سشوار

توان موتور سشوارها اولین موردی است که به ذهن افراد می رسد. توان یا قدرت موتور مشخص کننده میزان حرارت خروجی از دستگاه می باشد. این مورد به طور مستقیم با زمان خشک کردن موها در ارتباط است.

واضح است که مدل های حرفه ای توان خروجی بالاتری دارند و پس از آن مدل های خانگی و مسافرتی قرار دارند. اصولا از مدل های خانگی نباید انتظار بیشتر از توان 2000 وات را داشت ولی مدل های حرفه ای باید توان بالاتر از 2000 را داشته باشند.

از آنجاییکه امروزه مدل های تقلبی فراوانی در بازار وجود دارد، بهتر است بدانید که هیچ یک از سشوارها حتی حرفه ای ترین مدل ها، توان بالاتر از 2500 یا 2600 را ندارند. پس مراقب مدل های غیراصل باشید.

2 - نوع موتور سشوار

نوع موتور در مدل های خانگی و حرفه ای نیز با هم متفاوت است. بیشتر مدل های حرفه ای باید موتور سنگین یا AC و مدل های خانگی باید موتور سبک یا DC داشته باشند. این مورد هم در انتخاب سشوار با کارایی مناسب اهمیت فراوان دارد.

موتورهای DC دارای قدرت پرتاب باد متوسط و موتورهای AC دارای قدرت پرتاب بالا هستند که حدود دو برابر قدرت موتور های AC است. از طرف دیگر موتورهای AC دارای طول عمری بسیار بیشتر از موتورهای DC هستند.

به همین دلیل خرید یک سشوار حرفه ای برای مصرف خانگی، چندان هم غیر منطقی نیست.

3 - یک ویژگی کاربردی، توانایی تولید یون سشوارها

توانایی تولید یون از ویژگی های مهم سشوارهای حرفه ای برای حفظ سلامت، طراوت و شادابی موها می باشد که درخششی بدون وز شدن را با حفظ نرمی موها ایجاد می کند.

پس حتما بررسی کنید که سشوارتان امکان تولید یون را دارد یا نه. یون های ایجاد شده، با قطبی کردن قطرات آب روی مو ها، باعث افزایش نرخ تبخیر آن ها می شود.

به همین دلیل نیاز به حرارت بیشتر وجود ندارد و آسیب ایجاد شده نسبت به دیگر مدل ها به شدت کاهش می یابد.

4 - توانایی تنظیم دما سشوار

شاید در ابتدا برایتان زیاد مهم نباشد که سشوارتان دکمه های مربوط به تنظیم حرارت، تنظیم سرعت و ایجاد باد سرد را داشته باشد، ولی بهتر است بدانید که وجود این دکمه ها بسیار هم مهم است.

پس در مدل های قیمت پایین این مورد را حتما چک کنید. تنظیم حرارت باعث سلامت بیشتر مو، تنظیم سرعت باعث افزایش حالت پذیری و باد سرد باعث کمک به تنظیم نهایی و تثبیت موها می شود.

5 - جنس المنت های سشوار

بیشتر سشوارهای نسل جدید دارای المنتی از جنس سرامیک هستند. اهمیت این موضوع را می توان در کاهش مصرف انرژی جست و جو کرد.

البته در نظر داشته باشید که المنت های سرامیکی قیمت بالاتری دارند ولی می توانند ضامن صرفه جویی در مصرف برق شوند. بعلاوه سرامیک کمتر داغ شده و به افزایش عمر دستگاه کمک می کند.

راهنمای خرید سشوار + نکات طلایی برای خرید انواع سشوار

آشنایی با بهترین برندهای سشوار

بهترین برندهای سشوار موجود در بازار از جمله سشوار رمینگتون ، سشوار پرومکس ، پرنسلی، فیلیپس، بابیلیس و ... را می توانید در فروشگاه اینترنتی زنبیل جستجو کنید.

زنبیل یکی از بزرگترین و برترین فروشگاه های اینترنتی کشور می باشد که با ایجاد تجربه ای خوب از خرید اینترنتی برای مشتریان خود توانسته است با کمترین تبلیغات ممکن، جای خود را در بین مردم باز نماید.

در فروشگاه اینترنتی زنبیل شما علاوه بر امکان خرید آنلاین با بهترین قیمت سشوار از جمله بهترین قیمت سشوار فیلیپس ، پرومکس و مدل های سایر برندها به بالاترین خدمات پس از فروش فروشگاهی در کشور دسترسی دارید.

بیشتر بخوانید :

روش صحیح سشوار کشیدن رو بلدید؟

عوارض سشوار کشیدن برای مو و مغزتان

چگونگی استفاده از سشوار

برای سشوار کردن موهای خود باید به این نکات توجه کنید:

قبل سشوار کردن استحمام کنید تا موهایتان تمیز شود و چربی موهایتان از بین برود. بعد از استحمام ابتدا موهای خود را خشک کنید و آب موها را به طور کامل بگیرید و سپس موهای خود را شانه کنید.

حال باید برای سشوار کشیدن موهای خود را به سرم ها یا مرطوب کننده ها آغشته کنید زیرا این ها باعث می شوند موها در برابر حرارت سشوار آسیب نبینند.

انتخاب برس مناسب برای آراستن مو بسیار مهم است. برس های بزرگ و گرد از همه لحاظ مناسب هستند زیرا پس از سشوار کشیدن موهایتان را به بهترین حالت حجم می دهند.

همچنین می توانید برای موهای چتری خود از برس های کوچک استفاده کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits