دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه میتوان پول بیشتری پس انداز کرد؟

8 تکنیک فوق حرفه ای برای پول جمع کردن

چگونه میتوان پول بیشتری پس انداز کرد؟
46
زمان مطالعه: 6 دقیقه
پول و راه های مناسب برای پس انداز پول: با تکنیک های پس انداز کردن پول آشنایی دارید؟

چگونه پول پس انداز کنیم؟

چطوری پول جمع کنیم؟

بعضی مواقع سخت ترین کار برای پس انداز پول فقط شروع آن است. کشف کردن راه های ساده برای صرفه جویی در پول و اینکه چگونه از پول ذخیره شده برای رسیدن به اهداف مالی مان استفاده کنیم میتواند دشوار باشد.

1) ثبت هزینه ها

کشف کردن اینکه چه مقدار هزینه میکنید اولین قدم برای پس انداز است.همه ی هزینه هایتان را ردیابی کنید.از جمله کافه روزنامه و خوراکی هایی که میخرید.به طور ایده ال شما میتوانید کمترین مقداری را که هزینه میکنید حساب کنید.زمانی که اطلاعات را به دست اوردید مقدار مصرفی پول را با دسته بندی ها مشخص کنید.مانند هزینه گاز مصرفی خوارو بار هزینه رهن ساختمان و به طور کلی هر مقدار هزینه را. برای انجام این کار از کارت اعتباری یا بیانیه های بانکی کمک بگیرید.اگر آنلاین پرداخت میکنید ممکن است قادر به فیلتر کردن صورت هزینه هایتان باشید تا بتوانید به راحتی آنها را کاهش دهید.

2) طرح یک بودجه

هنگامی که شما تصوری از اینکه در یک ماه چه چیزهایی مصرف خواهید کرد دارید. میتوانید هزینه های شناسایی شده تان را در قالب یک بودجه سازمان دهی کنید.بودجه شما باید چگونگی صرف هزینه هایتان را مشخص کند.بنابراین شما میتوانید هزینه های خود را برنامه ریزی و همچنین هزینه های اضافی را محدود کنید.علاوه بر هزینه های ماهانه تان هزینه هایی را که به طور منظم رخ میدهند اما ماهانه نیستند در نظر داشته باشید.مانند هزینه نگه داری خودرو.

3) برنامه ریزی صرفه جویی در پول

پس انداز پول
پس انداز و سفر

اکنون که شما یک بودجه را طرح ریزی کرده اید یک بند صرفه جویی در آن ایجاد کرده و سعی کنید 10 الی 15 درصد درآمدتان برای صرفه جویی کنار بگذارید.اگر هزینه های شما آنقدری است که نمیتوانید این مقدار را کنار بگذارید زمان این که آن را قطع کنید فرا رسیده است. به این ترتیب چیزهای غیر ضروری که شما میتوانید هزینه ی کمتری را به انها اختصاص دهید شناسایی کنید.مانند سرگرمی و یا ناهار خوری.

4) هدفتان را از صرفه جویی مشخص کنید

یکی از بهترین راه ها برای ذخیره کردن پول این است که هدف مان را مشخص کنیم.با فکر کردن راجب اینکه شما ممکن است برای چه چیزهایی صرفه جویی کنید شروع کنید، هر چیزی از یک پیش پرداخت برای خانه گرفته تا تعطیلات. اکنون مشخص کنید که ذخیره کردن این برای شما چقدر زمان میطلبد.

نمونه اهداف کوتاه و بلند مدت

- کوتاه مدت (1 تا 3 سال)

• صندوق اضطراری

• تعطیلات

• پیش پرداخت خودرو

بلند مدت (بیشتر از 4 سال)

بازنشستگی

• تحصیل فرزند

• پیش پرداخت خانه یا تغییر دکوراسیون

اگر شما برای زمان بازنشستگی یا تحصیل فرزندتان پولتان را ذخیره میکنید به یاد داشته باشد که آن را در یک حساب سرمایه گذاری مانند حساب بازنشستگی شخصی قرار دهید. در حالی که سرمایه گذاری ها ریسک پذیرند و ممکن است پولتان را از دست دهید. اما اگر شما برای آینده برنامه ریزی کنید به شما فرصت بازدهی را میدهد.

5) مشخص کردن اولویت ها

پس انداز حساب کتاب
حساب کتاب کردن

بعد از هزینه ها و درامدهایتان اهداف شما احتمالا بیشترین تاثیر را بر اینکه چگونه پولتان را دخیره کنید دارند.اطمینان حاصل کنید که اهداف بلندمدت را به خاطر دارید.این مهم است که برنامه ریزی برای بازنشستگی بر اهداف کوتاه مدت مقدم باشد.اولویت ها میتوانند به شما یک ایده شفاف از اینکه از کجا شروع به ذخیره کردن پول کنید بدهند.برای مثال اگر شما میدانید که نیاز دارید در آینده ای نزدیک ماشینتان را عوض کنید.شما میتوانید شروع به ذخیره کردن پول برای این کار نمایید.

6) از ابزارهای درست استفاده کنید

اگر برای اهداف کوتاه مدت پولتان را ذخیره میکنید از این سپرده های بیمه شده استفاده کنید:

حساب پس انداز

• سپرده بلند مدت که پول شما را برای یک دوره زمانی مشخص و با تخصیص بهره مشخص نگه میدارد

برای اهداف بلند مدت :

• حساب های بازنشستگی بیمه شده فردی که حساب های پس انداز مالیاتی کارآمد هستند

• اوراق بهادار مانند سهام و صندوق سرمایه گذاری مشترک

این ابزار های سرمایه گذاری از طریق حساب های سرمایه گذاری با یک کارگزار و فروشنده در دسترس هستند.

به یاد داشته باشید که این اوراق مانند سهام و صندوق سرمایه گذاری مشترک توسط شرکت بیمه سپرده فدرال بیمه نمیشوند.سپرده و یا دیگر تعهدات بانکی نیستند.بانک هیچگونه تعهدی نسبت به آنها ندارد و در معرض خطر سرمایه گذاری قرار میگیرند از جمله احتمال از دست دادن سرمایه اولیه.

7) به طور خودکار صرفه جویی کنید

 پس انداز کنیم
افزایش و رشد پول

تقریبا همه بانک ها نقل و انتقال خودکار بین حساب چک و حساب پس انداز را ارایه میدهند.شما میتوانید انتخاب کنید که پول چه زمانی. چه مقدار و به کجا انتقال داده شود. و حتی سپرده خود را بین حساب چک و حساب پس اندازتان تقسیم کنید. نقل و انتقال خودکار راه خوبی برای پس انداز است زیرا شما نیازی به فکر کردن درباره ی آن ندارید و بر وسوسه ی شما برای خرج کردن پولتان غلبه میکند.

8) ضریب رشد پس اندازتان را ببینید

هرماه پیشرفتتان را چک کنید.این نه تنها به شما کمک میکند تا برنامه صرفه جویی شخصیتان را حفظ کنید بلکه کمک میکند که مشکلات را مشخص کرده و آن ها را سریعا حل کنید.این راه های ساده صرفه جویی در پول ممکن است شما را در ذخیره کردن پول مصمم کند و سریع تر به اهدافتان برسید.


با رعایت نکاتی که مطرح شد میتوانید یک قدم به استقلال مالی نزدیک تر شوید. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.9 از 5 (46 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits