دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
راهکار های مناسب برای از بین بردن موهای زائد بدن
3
زمان مطالعه: 7 دقیقه
برای رفع موهای زائد کدام راهها را امتحان کرده اید؟ اکثر شما با راههای مختلف از بین بردن موهای زائد بدن و صورت آشنا هستید ولی به نظرشما هر یک مشکلات و سختی خودشان را دارند.

بهترین روش های رفع موهای زائد

رفع مو های زائد

برای رفع موهای زائد کدام راهها را امتحان کرده اید؟ اکثر شما با راههای مختلف از بین بردن موهای زائد بدن و صورت آشنا هستید ولی به نظرشما هر یک مشکلات و سختی خودشان را دارند. یک راه دردآور است و راه دیگر اثر خوبی ندارد. با رجوع به دل طبیعت و استفاده از روش های طب سنتی کشورهای مختلف می توانید راههای عالی برای رفع موهای زائد بدن و صورت بیابید که در این بخش بهترین ماسک های خانگی برای رفع موهای زائد را به شما معرفی خواهیم کرد.


رفع موهای زائد با خمیر زردچوبه ، روش هندی ها

رفع مو های زائد

اول از همه زردچوبه و آب ، به جای آب از شیر هم می توانید استفاده کنید را به نسبت 1:2 باهم مخلوط کنید و روی حرارت کم قرار دهید آنقدر مخلوط را هم بزنید تا حالت خمیری پیدا کند ، اجازه دهید سرد شود در صورت لزوم می توانید در یخچال خمیر زردچوبه را قرار دهید. مقدار کمی نمک و یا شکر و 1 قاشق غذاخوری آرد را به خمیر خود اضافه کنید.

روش استفاده

ابتدا مقداری آرد ذرت را ه مناطقی که می خواهید پاکسازی کنید بزنید ، سپس لایه ای نازک از خمیر را در جهت رشد مو روی قسمت مورد نظر پخش کنید ، و آن را با یک تکه پارچه تمیز بپوشانید بعد از 15 دقیقه خمیر جذب پوست می شود سپس پارچه را بردارید و پوست را با آب گرم بشویید این روش را 2 بار در هفته تکرار کنید تا زودتر به نتیجه موردنظر برسید. این روش معمولا در هند استفاده می شود که یک اثر عالی در حذف موهای زائد دارد بر خلاف دیگر روش ها می توانید 1 بار از این روش هندی استفاده کنید و شاهد درد کمتر و نتیجه بهتر باشید.

طرز تهیه :

2 قاشق غذاخوری آرد نخود را در یک کاسه بریزید

1 قاشق غذا خوری خامه شیر تازه اضافه کنید

2 قاشق غذاخوری پودر چوب صندل اضافه کنید

1 قاشق غذاخوری روغن خردل اضافه کنید

1 قاشق غذا خوری گلاب بریزید

کمی زردچوبه بریزید و سپس همه مواد را مخلوط کنید تامانند خمیر شود. این ماسک را بر روی پوستی که موهای زائد دارد می مالیم 20 دقیقه بعد که خشک شد جهت خلاف رشد مو با آب سرد می شوئیم هر یک از این ماسک ها را چند بار در هفته استفاده کنید


نسخه طب سنتی برای رفع موهای زائد با کمک مورچه ها

رفع مو های زائد

در برخی از متون سنتی به این موضوع اشاره شده که طِلا کردن مورچه های کشته شده روی پوست می تواند به از بین رفتن موهای زائد در بدن کمک کند. به این ترتیب در زمان های قدیم برای از بین بردن موهای زائد، مورچه ها را می کشتند و می سابیدند و آنها را روی پوست می مالیدند و مانع رشد موهای زائد در بدن می شدند. این شیوه در شرایطی که فرد پیش از این برای از بین بردن موهای زائد خود از شیوه های دیگر استفاده نکرده باشد، در متون طبی توصیه شده است. در این صورت فرد می تواند به از بین رفتن موهای زائد امیدوار باشد اما افرادی که پیش از این روش های دیگر را تجربه کرده اند با تکرارکردن این شیوه و طِلا کردن مورچه های سابیده شده روی پوست می توانند برای از بین بردن موهای زائد اقدام کنند.


رفع موهای زائد با پوست گردو

رفع مو های زائد

ماسک پوست گردوی سبز ، رفع موهای زائد بدن به صورت طبیعی ، ماسک برای رفع موهای زاید
ماسک پوست گردوی سبز بهترین روش طب سنتی برای رفع موهای زائد

تعداد زیادی پوست گردو را بسوزانید. خاکستر حاصل شده را داخل آب بریزید ( یک قاشق غذاخوری خاکستر به همراه یک لیتر آب).اجازه دهید مخلوط به دست آمده 12 ساعت بماند. یک پنبه را به این ماده آغشته کرده و به محل موهای زائد بزنید. این کار را چندین بار در روز (هر بار 15 دقیقه) تکرار کنید.


ماسک عدس قرمز برای رفع موهای زائد در خانه

رفع مو های زائد

روش تهیه

نصف فنجان عدس قرمزرا چرخ کرده تا پودر شود

2 قاشق از پودر عدس را در کاسه بریزید

1 قاشق خاک رس بریزید

1قاشق چای خوری پودر چوب صندل بریزید

2 قاشق عسل بریزید

خوب مخلوط کنید تا خمیر شود و این ماسک را بر روی پوستی که موهای زائد دارد می مالیم 20 دقیقه بعد که خشک شد جهت خلاف رشد مو با آب سرد می شوئیم هر یک از این ماسک ها را چند بار در هفته استفاده کنید


روش سریع خانگی برای رفع موهای زائد

راهکار های مناسب برای از بین بردن موهای زائد بدن

مخلوط 30 گرم شکررا با 10میلی لیترآب لیموی تازه در 150 میلی لیتر آب حل کنید و خوب به هم بزنید وسپس آن را بر روی صورت روی موهای زائد بمالید به بعد از 15 دقیقه صورت را با آب سرد بشویید و بعد به آرامی مالش دهید این کار را روزی یکبار در هفته انجام دهید.

استفاده از سنگ پا :

سنگ پا

خلل و فرجی که بر روی سنگ پا وجود دارد میتواند برای از بین بردن و تخریب فولیکولهای مو مورد استفاده قرار گیرد. بعد از اینکه سطح مورد نظر را با صابون یا سایر نرم کننده ها پوشاندید، به آرامی و بدون فشار خیلی زیاد سنگ پا را بر روی پوست ناحیه بکشید. توجه کنید که عدم استفاده از نرم کننده ( مثل صابون ) و یا فشار خیلی زیاد میتواند باعث پوسته دادن پوست بدن و همچنین ظاهر شدن جوش و لکه های قرمز در سطح پوست شود.

استفاده منظم از سنگ پا در زمان استحمام میتواند به مرور زمان حجم موهای زائد را کم و حتی به کلی از بین ببرد.

چای نعناع

چای نعناع

گاهی اوقات عدم تعادل هورمونی در بدن باعث افزایش رشد موهای زائد و ضخیم میشود. در این بین، مهمترین هورمون، تستوسترون است. این هورمون که عامل اصلی بروز صفات مردانه می باشد میتواند در برخی از زنان نیز بیشتر از مقدار طبیعی وجود داشته باشد. چای نعناع میتواند باعث کاهش مقادیر هورمون تستوسترون در بدن شود و در نتیجه منجر به کاهش رشد موهای زائد شود. نوشیدن یک فنجان در صبح برای رسیدن به نتیجه مطلوبتر توصیه میشود.

توجه نمایید که به دلیل تاثیر این روش بر روی هورمون ها، قبل از استفاده از این روش با پزشک مشورت کنید.

ترکیب عسل؛شکر ولیمو

عسل

یک موم خانگی! که به آسانی تهیه میشود و میتوانید مورد استفاده قرار دهید. اگر از کرمها و مومهای تجاری برای زدودن موهای دست و پا استفاده میکنید، میتوانید به جای آنها از ترکیب عسل، آب لیمو و شکر استفاده کنید. این مواد را به نسبت ۶:۱:۳ (به ترتیب) با هم ترکیب کنید. ( یعنی ۳ قاشق عسل، ۱ قاشق آب لیمو و ۶ قاشق شکر ) و بعد از اینکه خوب آنها را مخلوط کردید، مخلوط بدست آمده را درون ماکروفر و یا یک ماهیتابه قرار دهید تا خوب حرارت ببیند و به حالت ژل مانند تبدیل شود.

حال میتوانید از این موم استفاده کنید، وقتی خنک شد آن را بر روی موضع مورد نظر قرار دهید. لایه نازکی از موم ساخته شده را بر روی پوست قرار دهید و یک پارچه روی آن بکشید. بعد از چند دقیقه، موم را در جهت خلاف رشد موهای ناحیه بکشید. موضع را با آب گرم شست و شو دهید و برای نرم شدن پوست، از محصولات نرم کننده و مرطوب کننده استفاده کنید.

روش دیگر با استفاده از عسل:

عسل و آبلیمو: 4 قاشق غذاخوری عسل و ۲ قاشق چایخوری آب لیمو را با هم ترکیب کنید. سپس این ترکیب را در جهت مو بر روی موهای زائد خود بمالید. پس از ۱۵ دقیقه می توانید پوستتان را بشویید. برای گرفتن نتیجه مطلوب این عمل را دو بار در هفته انجام دهید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits