دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
صدور گواهی عدم سوء پیشینه 10 روز زمان می برد

مراحل صدور گواهی عدم سوء پیشینه

صدور گواهی عدم سوء پیشینه 10 روز زمان می برد
3
زمان مطالعه: 8 دقیقه
ساده‌ترین روش پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه : آماده شدن گواهی عدم سوء پیشینه در حالت معمول ۱۰ روز زمان می‌برد که با پیگیری شخصی از پست می‌توان چند روزی این گواهی را زودتر دریافت کرد.

چگونه گواهی عدم سوء پیشینه بگیریم؟

صدور گواهی عدم سوءپیشینه : اعتبار گواهی عدم سوء پیشینه یک ماه است که با ترجمه رسمی آن اعتبار آن تا شش ماه افزایش می‌یابد.اگر فردی مرتکب جرمی شده باشد تحت شرایطی که در قانون مجازات اسلامی بیان شده است در پیشینه و سابقه وی درج می گردد که این در خصوص برخی از جرایم می باشد نه همه جرایم . جرم های که موجب درج در سو پیشینه و محرومیت از حقوق اجتماعی افراد می شود در قانون مجازات اسلامی مشخص شده است . برگه مخصوصی است که در آن گواهی می شود که فرد دارای سابقه کیفری است یا خیر و به عبارت دیگر فرد مرتکب جرمی در گذشته شده است یا خیر گواهی عدم سوء پیشینه می نامند که این گواهی از سوی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی یا پلیس + 10 صادر می گردد . گواهی سوء پیشینه را به صورت اینترنتی و از طریق مراجعه به سامانه ثنا نیز می توان دریافت کرد . ​قوه قضاییه در سال 1395 سامانه ای برای ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی به نام سامانه ثنا ایجاد نمود تا موجب سهولت متقاضیان گردد که در ذیل مراحل دریافت آن را به ترتیب با تصویر بیان شده است . به همین دلیل در این مقاله از دلگرم به بررسی دریافت جواب گواهی عدم سوء پیشینه و نحوه دریافت جواب گواهی عدم سوء پیشینه می پردازیم .

سامانه ابلاغ و دریافت عدم سوء پیشینه

دریافت گواهی عدم سوء پیشینه به صورت اینترنتی و از طریق مراجعه به سامانه خدمات الکترونیک قضایی امکان پذیر است . در واقع با دریافت گواهی عدم سوء پیشینه اینترنتی می توان از اتلاف وقت ، انرژی و هزینه جلوگیری کرد . برای دریافت گواهی سوء پیشینه اینترنتی باید اقدامات ذیل را به ترتیب انجام داد :

1- عبارت سامانه خدمات الکترونیک قضایی و یا سامانه ثنا را در مرور گر اینترنتی خود جستجو کرده و دقیقا وارد همین صفحه شوید .

صدور گواهی عدم سوءپیشینه

2- بعد از آنکه وارد صفحه اصلی سامانه شدید از منوی سمت راست صفحه و در قسمت سرتیتر اطلاع رسانی ، گزینه ثبت درخواست گواهی عدم سوء پیشینه را انتخاب کنید .

صدور گواهی عدم سوءپیشینه

3- در این قسمت باید کد ملی و رمز شخصی خود را وارد کرده و سپس گزینه مرحله بعد را فعال کنید .

صدور گواهی عدم سوءپیشینه

4- در این زمان برای تلفن همراه شما یک رمز موقت ارسال می شود که بعد از درج آن در قسمت مشخص شده باید گزینه ورود را انتخاب کنید .

صدور گواهی عدم سوءپیشینه

5- حالا وارد صفحه کاربری شخصی خودتان شده اید و می توانید نام و نام خانوادگی خود را در قسمت چپ صفحه ملاحظه کنید . برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه اینترنتی باید گزینه درخواست جدید را فعال کنید .

صدور گواهی عدم سوءپیشینه

6- در آخرین مرحله یک سوال از شما پرسیده می شود آیا با درخواست گواهی سوء پیشینه جدید موافق هستید ؟ در صورت اطمینان گزینه بله را انتخاب کنید .

صدور گواهی عدم سوءپیشینه

روش اول دریافت جواب گواهی عدم سوء پیشینه

سامانه ثنا هم سامانه ای برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه بوده و هم سامانه پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه. همواره برای استفاده از سایت ثنا باید در این سایت ثبت نام شود . که هم از طریق مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی و هم از طریق ثبت نام اینترنتی در سامانه ثنا انجام می گردد . بعد از ثبت نام برای دریافت جواب گواهی به دو روش امکانپذیر است که در ادامه به طور کامل توضیحات آن ها را بیان می کنیم :

1- روش اول دریافت جواب گواهی عدم سوء پیشینه بدین صورت است که ابتدا از طریق سایت ( سامانه خدمات الکترونیک قضایی ) وارد شده و در سرتیتر خدمات ویژه ، مورد سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی را انتخاب می کنیم :

صدور گواهی عدم سوءپیشینه

2- در صفحه جدید یکی از لینک ها را انتخاب می کنیم در قسمت پایین کد ملی شخص و رمز ده رقمی ثنا را وارد تا در صفحه بعد رمز موقت شش رقمی به ما داده شود .

صدور گواهی عدم سوءپیشینه

3- در صفحه ابلاغیه ها کادر ابلاغیه های جدید را باز می کنیم :

صدور گواهی عدم سوءپیشینه

4- دریافت نسخه چاپی را انتخاب کرده تا متن ابلاغیه بصورت کامل باز و اماده چاپ شود برگه ابلاغیه که از پایگاه خدمات قضایی صادر شده بازمی شود در محتویات متن کد رهگیری 16 رقمی و تاریخ تنظیم ابلاغیه درج شده :

صدور گواهی عدم سوءپیشینه

روش دوم دریافت جواب گواهی عدم سوء پیشینه

اگر در موارد نادر برگه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری با دریافت نسخه چاپی روی صفحه مشاهده نشد ، می توان با روش دوم دریافت جواب گواهی عدم سوء پیشینه اقدام نمود . بدین صورت است که در صفحه نخست که درگاه خدمات الکترونیک قضایی در بالای صفحه است وارد شده به شکل زیر :

صدور گواهی عدم سوءپیشینه

در سر تیتر مورد استعلام مدارک قضایی را انتخاب می کنیم در صفحه جدید کادر اول نوع مدرک یعنی گواهی عدم سو پیشینه را انتخاب کرده سپس کادر دوم کد رهگیری 16 رقمی در برگه ابلاغیه پایگاه خدمات قضایی را وارد می کنیم .
همچنین در کادر سوم تاریخ ایجاد مدرک یعنی همان تاریخ تنظیم ابلاغیه از پایگاه خدمات قضایی را وارد می نماییم .
و به صورت زیر در کادر چهارم کد تصویری را وارد می کنیم .

صدور گواهی عدم سوءپیشینه

ارسال را انتخاب تا گواهی عدم سوء پیشینه قابل مشاهده شود و قابل دانلود می باشد .در راستای تاکید بر الکترونیکی شدن ارسال اوراق قضایی و اجرایی ساختن ماده 175 قانون آیین دادرسی کیفری ، سامانه ثنا به نشانی ( eblagh adliran ir ) طراحی شد .بنابراین ابلاغ حضوری اوراق قضایی برچیده شده و تمام ابلاغ ها و اطلاعات مربوط به پرونده ها از طریق سایت سامانه خدمات الکترونیک قضایی بر روی صفحه شخصی افراد بارگذاری می شودوپیگیری ارسالی گواهی عدم سوء پیشینه روش‌های مختلفی دارد که در این گزارش سعی شده تا ساده‌ترین روش پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه از پست توضیح داده شود.

مدارک لازم جهت دریافت گواهی عدم سوء پیشینه

اصل و کپی شناسنامه

اصل و کپی کارت ملی

یک قطعه عکس جدید رنگی تمام رخ زمینه سفید بدون عینک (برای خانم‌ها بدون آرایش)

معرفی نامه از محل کار و یا تکمیل فرم درخواست

همراه داشتن کد پستی ۱۰ رقمی به همراه آدرس کامل پستی

پرداخت هزینه‌های زیر از طریق دستگاه کارتخوان (POS) مستقر در دفاتر

توجه: واریز از طریق اینترنت، عابربانک و فیش واریزی بانک به هیچ عنوان قابل قبول نیست. در صورت نیاز به نسخه دوم و سوم گواهی عدم سوء پیشینه باید مبلغ (پانزده هزار تومان) پرداخت شود که از طریق دستگاه‌های کارت خوان موجود در دفاتر دریافت می‌شود.

مراحل دریافت گواهی عدم سوء پیشینه از طریق پست

مراجعه متقاضی به واحد تشخیص هویت نیروی انتظامی . ارائه مدارک از جمله: ۳ قطعه عکس ۴*۳، تصویر و اصل شناسنامه و واریز مبلغ مصوب در قالب یک برگ فیش بانکی و انگشت نگاری از متقاضی توسط واحد تشخیص هویت
مراجعه متقاضی به واحد پستی وارائه برگ انگشت نگاری و تحویل دو طغری پاکت به متقاضی و صدور قبض رسید پستی در قبال دریافت وجه مصوب، توسط متصدی باجه و درج نشانی محل سکونت در قسمت گیرنده پاکت کوچک و تحویل آن به متصدی باجه توسط متقاضی.ارسال برگ انگشت نگاری به واحد دریافت برگ تشخیص هویت اداره کل پست استان‌ها. ارائه برگ انگشت نگاری به بایگانی واحد تشخیص هویت نیروی انتظامی ج. ا. ا استان توسط رابط پست. دریافت جواب از بایگانی واحد تشخیص هویت و تحویل آن به مراکز مختلف پست.

تذکر: اگر متقاضی دارای سوء پیشینه کیفری باشد مدارک پس از ارائه به واحد تشخیص هویت به آدرس محل سکونت توزیع و به دادگستری ارسال نمی‌شود.

فلوچارت ارسال گواهی عدم سوء پیشینه از پست

گواهی عدم سوء پیشینه

گواهی عدم سوء پیشینه

گواهی عدم سوء پیشینه

گواهی عدم سوء پیشینه

پیگیری گواهی عدم سوء پیشینه از پست

اگر پس از گذشت مدت زمان معمول برای دریافت گواهی عدم سوء پیشینه، موفق به دریافت این گواهی نشدید می‌توانید از طریق پست پیگیر زمان ارسال گواهی شوید.گفتنی است برای انجام این کار، با مراجعه به اداره پست محل زندگی‌تان و ارائه فیش دریافتی از دفاتر تشخیص هویت نیروی انتظامی می‌توانید وضعیت صدور و ارسال گواهی عدم سوء پیشینه از پست را پیگیری کنید.

سوال کاربر عزیز دلگرم در ارتباط با دریافت گواهی عدم سوء پیشینه

آیا امکان درخواست صدور گواهی عدم سوء پیشینه به صورت اینترنتی امکان پذیر است ؟

بله ، کسانی که میخواهند گواهی عدم سوء پیشینه دریافت کنند می توانند با مراجعه به سامانه خدمات الکترونیک قضایی ( سامانه ثنا ) درخواست صدور گواهی عدم سوء پیشینه خود را ثبت کنند که توضیحات کامل در خصوص آن در مقاله آورده شده است .



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits