دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
نحوه انجام پلمپ دفاتر تجاری سال مالی ١٤٠٠
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
شرکت‌هایی که به صورت رسمی مشغول به فعالیت هستند باید برای ثبت هزینه و درآمدهای خود به صورت ماهیانه، هفتگی و روزانه از دفاتر قانونی مختلف استفاده کنند.

وارد کردن هر کدام از فرآیندهای درآمدی و هزینه‌ای شرکت برای اداره مالیات دارای اهمیت است و باید به شکل مستند باشد. اطلاعات ثبت شده درون دفاتر قانونی زمانی برای اداره مالیات قابل قبول است که دفاتر پلمپ شوند که این امر نشان دهنده اهمیت دفاتر قانونی تجاری است.

مراحل انجام پلمپ دفاتر تجاری سال مالی 1400 متنوع است و افراد و سازمان‌ها ضمن افزایش شناخت خود نسبت به مراحل انجام کار می‌توانند در اسرع وقت نسبت به پلمپ دفاتر تجاری سال مالی 1400 اقدام نمایند. اگر می‌خواهید با راهنمایی مراحل پلمپ دفاتر تجاری آشنا شوید بهتر است تا پایان همراه ما باشید.

مراحل پلمپ دفاتر تجاری به چه صورت است

متقاضیان باید در ابتدا وارد سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور شده و در بخش پذیرش اظهارنامه گزینه پلمپ دفاتر قانونی را انتخاب نمایند. در این بخش باید شخصیت حقیقی و حقوقی افراد به شکل دقیق مشخص شود. انتخاب سال مالی نیز باید طبق اساسنامه شرکت تعیین شود. سیستم ثبت اسناد و املاک به گونه‌ای است که پس از تعیین شروع سال مالی، پایان سال مالی نیز به صورت خودکار محاسبه می‌شود.

در گام بعدی متقاضیان باید اطلاعات خود را به صورت دقیق وارد سیستم نمایند که در این مرحله اخذ کد پیگیری دارای اهمیت است چرا که پیگیری مراحل بعدی از طریق این کد انجام می‌شود. در این مرحله باید شخصیت تکمیل کننده اظهارنامه مشخص شود و اطلاعات مربوط به یکی از اعضای هیئت مدیره به شکل کامل وارد سیستم شود. در مرحله بعدی وارد کردن اطلاعات تمام اعضای هیئت مدیره الزامی است.

سمت هر کدام از اعضای هیئت مدیره باید به شکل درست در سیستم ثبت شود تا متقاضی بتواند وارد مرحله بعدی شود. در این مرحله تقاضا در زمینه ثبت دفاتر مورد نظر انجام می‌شود که دفاتر تجاری شامل دفتر کل، دفتر روزنامه، دفتر کپیه و غیره است. نوع دفتر و تعداد جلدهای دفتر مذکور نیز دارای اهمیت بوده و باید تعداد برگ‌های دفتر به درستی مشخص شود.

پس از وارد کردن اطلاعات فوق و تأیید صحت اطلاعات، مدارک درج شده در سیستم باید به صورت کامل آماده شده و برای سازمان مربوطه ارسال شود.

آیا پلمپ دفاتر تجاری الزامی است

پلمپ دفاتر تجاری الزامی است چرا که جزء قوانین بوده و در صورت عدم انجام آن جریمه مالیاتی را به دنبال دارد. عدم صدور صورتحساب، عدم درج شماره اقتصادی، استفاده از شماره اقتصادی خود برای دیگران یا برعکس به عنوان تخلف شناخته می‌شود.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت پلمپ دفاتر

طبق قوانین و ضوابط در نظر گرفته شده افراد حقیقی و حقوقی باید با آماده کردن مدارک خواسته شده درخواست خود را به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ارسال نمایند. از جمله مهم‌ترین مدارک مورد نیاز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدارک کامل مدیر عامل شرکت
  • ارائه اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی تمام اعضای شرکت
  • تنظیم اظهارنامه پلمپ دفاتر
  • ارائه اسکن روزنامه رسمی تأسیس
  • ارائه اسکن روزنامه رسمی آخرین تغییرات انجام شده
  • کد پستی شرکت و نشانی دقیق آن
  • مهر شرکت

هر کدام از مدارک بیان شده در بالا برای درخواست پلمپ دفاتر تجاری دارای اهمیت است که متقاضیان باید اسفند ماه هر سال اقدام به این کار نمایند. این موضوع در مورد شرکت‌هایی که هنوز فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز نکرده‌اند نیز صدق می‌کند. اگر درخواست به صورت کامل و دقیق انجام نشود قطعاً پس از بررسی رد خواهد شد.

دلایل رد شدن دفاتر پلمپ

وجود برخی از اطلاعات نادرست و ارائه نکردن جزئیات به صورت کامل باعث رد درخواست پلمپ دفاتر تجاری خواهد شد که از جمله مهم‌ترین آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از دفاتر مالی سال‌های گذشته
  • عدم ثبت اطلاعات به صورت واقعی
  • عدم ثبت اطلاعات شرکت به صورت کامل
  • تراشیدن، پاک کردن و محو کردن اطلاعات ثبت شده
  • سفید گذاشتن برخی از صفحات دفتر
  • عدم ثبت یک یا چند فعالیت موسسه یا شرکت

برای اداره مالیات مهم است که بتواند دسترسی شفافی به اطلاعات یک شرکت داشته باشد.

برای پیگیری پلمپ دفاتر میتوان از اداره ثبت شرکتها اقدام نمود.

مراحل انجام پلمپ دفاتر تجاری سال مالی 1400 پیچیده است و مؤسسات و شرکت‌ها برای انجام مراحل می‌توانند از شرکت‌های معتبر در این زمینه استفاده کنند. در بین شرکت‌های مختلف ارائه دهنده خدمات پلمپ دفاتر تجاری می‌توان به شرکت هانا ثبت اشاره کرد.

انجام پلمپ دفاتر تجاری از طریق هانا ثبت

هانا ثبت خدماتی مانند ثبت شرکت و ثبت تغییرات شرکت‌ها ، ثبت برند و علامت تجاری، خرید و فروش شرکت و همچنین فروش برند آماده را در سریع‌ترین زمان ممکن و با هزینه مناسب به شما ارائه می‌دهد. اگر به دنبال انجام مراحل پلمپ دفاتر تجاری سال مالی 1400 هستید و می‌خواهید بدون دغدغه تمام مراحل را انجام دهید می‌توانید از مجموعه تخصصی هانا ثبت استفاده کنید. وجود افراد خبره در این مجموعه به متقاضیان این اطمینان را می‌دهند که بتوانند از خدمات ارائه شده به شکل مناسب بهره‌مند شوند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits