دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
رابطه ی تفاوت مالیات تشخیصی و ابرازی با مدیریت سود
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در این مطلب به رابطه ی تفاوت مالیات تشخیصی و ابرازی با مدیریت سود خواهیم پرداخت .

رابطه ی تفاوت مالیات تشخیصی و ابرازی با مدیریت سود

برای اینکه بتوانیم رابطه ی تفاوت مالیات تشخیصی و ابرازی با مدیریت سود را بهتر درک کنیم باید ابتدا با انواع مالیات تشخیصی و ابزاری و قطعی بیشتر آشنا شویم . بنابراین در ادامه هر یک از مالیات ها را جداگانه تعریف خواهیم گرد .

مالیات ابرازی چه نوع مالیاتی می باشد ؟

مالیات ابرازی: مالیاتی که مودی مالیاتی با در اظهارنامه تسلیمی ابراز می نماید. این مالیات بایستی پرداخت و یا ترتیب پرداخت آن داده شود و در غیر اینصورت قابل وصول از طریق اجرائیات خواهد بود.

مالیات تشخیصی چه نوع مالیاتی می باشد ؟

مالیات تشخیصی: پس از ارسال اظهارنامه عملکرد و یت عدم تسلیم اظهارنامه و رسیدگی ماموران مالیاتی نسبت به صدور برگ تشخیص مالیات با تعیین مالیات (و یا معاف از پرداخت مالیات) اقدام می گردد که به آن مالیات تشخیصی گفته می شود.

مالیات قطعی چه نوع مالیاتی می باشد ؟

مالیات قطعی: اگر مودی مالیاتی به مالیات تشخیص خود اعتراضی نکند و یا اینکه با مسئول مربوطه توافق در تعیین درآمد و میزان مالیات نماید و یا سایر مراحل قانونی همچون مراجع حل اختلاف را سپری نماید، مالیات تشخیصی به عنوان مالیات قطعی شناخته خواهد شد.

اگر مایل هستید در مورد رابطه ی تفاوت مالیات تشخیصی و ابرازی با مدیریت سود بیشتر اطلاعات بدست بیاورید بهتر است این مقاله را مطالعه کنید : رابطه ی تفاوت مالیات تشخیصی و ابرازی با مدیریت سود

تفاوت بین مالیات تشخیصی و مالیات ابرازی - عملکرد چیست - معنی مالیات ابرازی - اصطلاحات مالیاتی - تادیه مالیات - مالیات تادیه شده چیست- مالیات ابرازی در اظهارنامه - تعریف مالیات ابرازی - مالیات ابزاری چیست

نحوه اعتراض به مالیات قطعی چگونه است ؟

مالیات چیست و انواع مالیات در ایران کدامند ؟



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits