دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فیلم اصغر فرهادی از دور رقابت‌های جایزه اسکار حذف شد
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
فیلم اصغر فرهادی از دور رقابت‌های جایزه اسکار حذف شد

آکادمی اسکار فهرست نهایی فیلم‌های غیرانگلیسی‌زبان این دوره از رقابت‌های اسکار را اعلام کرد. فیلم "گذشته" ساخته اصغر فرهادی از راه‌یابی به مرحله نهایی بازماند. فرهادی دو سال پیش موفق شده بود جایزه اسکار را از آن خود کند.

فیلم گذشته اصغر فرهادی

فیلم اصغر فرهادی از دور رقابت‌های جایزه اسکار حذف شد

اصغر فرهادی

فیلم "گذشته" ساخته اصغر فرهادی از دور رقابت‌ها برای دستیابی به اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان حذف شد. آکادمی اسکار شامگاه جمعه (۲۰ دسامبر/۲۹ آذر) نام ۹ فیلمی را معرفی کرد که به دور بعدی این رقابت‌ها راه یافته‌اند. نام فیلم اصغر فرهادی در این فهرست به چشم نمی‌خورد.

ران پریکسا، رئیس سال پیش کمیته فیلم‌های غیرانگلیسی‌زبان از اینکه نام فیلم اصغر فرهادی در لیست ۹ فیلم نهایی دیده نمی‌شود ابراز تعجب کرده است. به گفته او باور کردن این موضوع دشوار است که فیلم تحسین‌شده فرهادی که امید زیادی به برنده شدن داشت، از سوی کمیته ویژه انتخاب نشده است.

فیلم "گذشته" اخیرا نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب و جایزه منتخب منتقدان فیلم آمریکا در فیلم‌های خارجی شد. اصغر فرهادی دو سال پیش توانست با فیلم "جدایی نادر از سیمین" جایزه بهترین فیلم خارجی‌زبان اسکار و گلدن گلوب را از آن خود کند.

امسال روی هم ۷۶ فیلم برای رقابت به آکادمی اسکار عرضه شده بود که فیلم "گذشته" اصغر فرهادی نیز در میان آنها بود. از میان این فیلم‌ها، ۹ فیلم برگزیده شدند. در تاریخ ۱۶ ژانویه از میان این ۹ فیلم نام ۵ فیلمی معرفی خواهد شد که امسال در هشتاد و ششمین دور جوایز اسکار به رقابت خواهند پرداخت.

نام فیلم آلمانی "دو زندگی" ساخته گئورگ ماس در میان ۹ فیلم نهایی به چشم می‌خورد. این فیلم درامی ساخته شده بر پایه داستانی واقعی درباره یک مامور سابق "اشتازی" (سازمان امنیت آلمان شرقی) در دوران جنگ سرد است که در نروژ زندگی خوشی را می‌گذراند؛ تا اینکه فروریزی دیوار برلین باعث می‌شود گذشته او دوباره به سراغ‌اش بیاید.

در میان ۹ فیلم خارجی رقابت‌های دور بعدی همچنین نام فیلم‌هایی چون "شکار" ساخته توماس وینتربرگ فیلمساز دانمارکی، فیلم "استاد بزرگ" ساخته ونگ کار از هنگ‌کنگ و نیز فیلم "زیبایی بزرگ" ساخته پائولو سورنتینو کارگردان ایتالیایی به چشم می‌خورد که از شانس خوبی برای برنده شدن برخوردارند.

در این فهرست همچنین نام فیلم‌هایی از بلژیک، کلمبیا، مجارستان، فلسطین و بوسنی و هرزگوین دیده می‌شود.

هشتاد و ششمین دوره مراسم اسکار در تاریخ ۲ مارس ۲۰۱۴ در لس‌آنجلس برگزار خواهد شد.

منبع : گوگل



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits