دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
با نسخه‌ی 15 اینچی مک بوک ایر آشنا شوید

نخستین مک بوک ایر ۱۵ اینچی در راه رسیدن به بازار!

با نسخه‌ی 15 اینچی مک بوک ایر آشنا شوید
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پس از معرفی مک بوک ایر 13.6 اینچی ظاهراً حالا نوبت به نخستین نسخه‌ی 15 اینچی این سری پرطرفدار رسیده است.

کمپانی اپل در کنفرانس توسعه دهنگان جهانی یا WWDC که اوایل هفته برگزار شد از مدل 13.6 اینچی مک بوک ایر رونمایی کرد که از یک چیپ M2 که در همین کنفرانس معرفی شد نیز برخودار خواهد بود. این لپ تاپ تا ماه آینده قابل خرید نخواهد بود اما طبق گزارش منتشر شده توسط بلومبرگ این برند همچنین مشغول ساخت یک مک بوک ایر 15 اینچی است که با عرضه در بهار سال آینده به اولین لپ تاپ دارای این ابعاد در سری ایر تبدیل خواهد شد.

مک بوک ایر 2022

مک بوک ایر 15 اینچی به نوعی نسخه‌ی عریض‌تر مک بوک ایر 13.6 اینچی معرفی شده تلقی می‌شود، در نتیجه فاقد طراحی V شکل مدل‌های مرسوم این سری خواهد بود. این نشریه همچنین مدعی است که کمپانی اپل در حال ساخت یک لپ تاپ 12 اینچی نیز می‌باشد که اواخر سال 2023 یا اوایل سال 2024 روانه‌های بازار خواهد کرد. در صورت وقوع این خبر، این لپ تاپ به کوچکترین مدل اپل از زمان توقف تولید مک بوک دوازده اینچی از سال 2019 تبدیل خواهد شد. هر چند هنوز مشخص نیست که این لپ تاپ زیر مجموعه‌ی سری پرو خواهد بود یا سری اِیر.

مک بوک ایر 2022

علاوه بر این، کمپانی اپل قصد دارد تا پایان سال 2022 لپ تاپ‌های مجهز به چیپست‌های M2 پرو و M2 مکس را روانه‌ی بازار کند، هر چند ممکن است این اقدام اپل تا اوایل سال 2023 نیز به طول بیانجامد. این لپ تاپ‌ها با نام‌های J414 و J416 و در ابعاد 14 و 16 اینچی به بازار عرضه می‌شوند. طبق گزارشات منتشر شده چیپ M2 پرو اواخر سال جاری به تولید انبوه خواهد رسید و توسط کمپانی TSMC ساخته خواهد شد. این چیپ 3 نانومتری با چهار هسته‌ی پربازده و هشت هسته‌ی پرفورمنسی همراه خواهد بود. در سوی دیگر چیپ M2 مکس از 12 هسته‌ی پردازشی اصلی و تا 38 هسته‌ی گرافیکی تشکیل شده است. کمپانی اپل همچنین توسعه‌ی چیپ M3 را آغاز کرده که انتظار می‌رود در iMac و دیگر محصولات این برند در آینده مورد استفاده قرار گیرد.
ترجمه اختصاصی مجله دلگرم
اویس فرجاد

بیشتر بخوانید:

رونمایی سامسونگ از لپ تاپ دو در یک Chromebook 2 360!

رونمایی رِیزر از یک لپ تاپ گیمینگ جدید!



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (5 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits