دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سامسونگ هم تولید انبوه نمایشگر OLED منعطف را شروع کرد
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نمایگر های خمیده سامسونگ

سامسونگ هم تولید انبوه نمایشگر OLED منعطف را شروع کرد

تولید نمایشگر خمیده توسط سامسونگ

دقایقی قبل خواندید که الجی خبر از شروع تولید انبوه پنل OLED منعطف خود داد و حالا بلافاصله، سامسونگ نیز در یک اعلامیه جداگانه خبر داده که تولید انبوه این محصول را شروع کرده ولی بر خلاف رقیبش، ظرف چند روز آینده اولین محصول تجاری مجهز به آن را نیز معرفی خواهد کرد.

سامسونگ نه تنها می خواهد در زمینه عرضه محصول با نمایشگر منعطف ال جی را پشت سر بگذارد، بلکه در سایر رده ها نیز قدرت خود را به رخ رقیب می کشد.
همان طور که در خبر قبلی خواندید، ضخامت پنل تولیدی ال جی ۰.۴۴ میلیمتر است ولی محصول سامسونگ تقریبا یک سوم آن، یعنی ۰.۱۲ میلیمتر ضخامت دارد. همچنین وزن پنل OLED منعطف سامسونگ نیز ۵.۲ گرم است که ۲ گرم سبک تر از محصول رقیب می نماید. البته در نظر داشته باشید که نمایشگر سامسونگ ۵.۷ اینچی است و پنل ال جی ۶ اینچی.
در آخر، به شعاع خمیدگی این دو پنل اشاره می کنیم. پنل ال جی می تواند بدون شکستگی حول دایره ای با شعاع ۷ سانتی متر خم شود، این در حالی است که پنل سامسونگ قادر است با شعاع ۴ سانتی متر خم شود. به بیان دیگر، پنل سامسونگ قابلیت انعطاف بهتری دارد.
بنابراین در این رقابت، ال جی عنوان بزرگترین پنل OLED منعطف را از آن خود می کند و سامسونگ که قطر نمایشگرش ۰.۳ اینچ کمتر است در زمینه وزن، ضخامت و قابلیت انعطاف، دارای برگ برنده است.
انتظار می رود محصولات این دو شرکت و سایر شرکت های درخواست کننده این تکنولوژی، در سال ۲۰۱۴ بازار مصرف را به اشغال خود در آورند. شما فکر می کنید این دو غول کره ای حاضر باشند ریسک استفاده از این فناوری نمایشی جدید را در پرچمدارهای آینده خود بپذیرند؟



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.5 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits