دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کیلیدی‌ترین مشاور در انتخاب مسکن
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
ورود تکنولوژی به زندگی انجام برخی از مهم‌ترین فعالیت‌های روزمره همچون جابجایی درون‌ و حتی بین شهری،‌ خرید کالای کلی و جزئی، سفارش غذا و بسیاری از کارهای دیگر که تا چندی پیش زمان و انرژی زیادی...

ورود تکنولوژی به زندگی انجام برخی از مهم‌ترین فعالیت‌های روزمره همچون جابجایی درون‌ و حتی بین شهری،‌ خرید کالای کلی و جزئی، سفارش غذا و بسیاری از کارهای دیگر که تا چندی پیش زمان و انرژی زیادی می‌گرفت، را آسان کرده و انجام این کارها توسط اپلیکیشن و سایت‌های مختلف، اکثر آدم‌ها به خصوص ساکنین کلانشهرها را به استفاده از آنها وابسته کرده است.

مسکن هم از آنجا که یک نیاز اساسی و واجب هرخانواده به شمار می­رود، یک نیاز مبرم محسوب شده وجابجایی محل سکونت از آن دست دغدغه‌ها است که نمی­توان نادیده گرفت و خرید، یا اجاره یک واحد مسکونی از مهمترین تصمیم‌های یک فرد یا خانواده به شمار می‌رود.

قیمت بسیار زیاد در برخی مناطق نیز اهمیت این موضوع را دو چندان می‌کند و کسانی‌که قصد خرید آپارتمان در نیاوران یا خرید آپارتمان در هروی را دارند، باید تمام جوانب را برای انتخاب صحیح خانه خود در نظر بگیرند.

البته دلایل زیادی برای جابجایی محل سکونت وجود دارد، ولی در این بازه زمانی که در رکود اقتصادی به سر می­بریم، افزایش قیمت‌ها یکی از مهمترین عوامل جابجایی خانه و تعویض آن به متراژ کوچک‌تر و حتی کوچ اجباری به منطقه‌های ارزان‌تر و یا حتی شهرهای دیگر به شمار می­رود.

از این رو سامانه‌های مشاورین املاک که به عنوان یک پایگاه جمع‌آوری اطلاعات خانه‌های آماده عرضه، با مشاورین و آژانس‌های املاک همکاری می‌کنند، توانستند بهترین امکانات را در بسترهای مختلف، جهت بازدید مجازی و اطلاع از کلیه جزئیات خانه‌ها به همراه قیمت آنها فراهم کنند، واطلاعات کاملی را که تا پیش ازاین باید از زبان مشاورین املاک می­شنوید را، با جستجو در سامانه‌های مشاورین املاک رویت کنید .

این امرنه تنها به کاهش رفت‌وآمد درشهری همچون تهران کمک شایانی می‌کند، بلکه دید بازتری برای انتخاب مناسب خانه که با بودجه متقاضیان تناسب داشته باشد به آنها ارائه می­دهد. همچنین این اطلاعات نقطه­عطفی برای سیاستگذاران و متولیان بخش مسکن به شمارمی­رود، تا با تحلیل آنها تصمیمات و سیاستگذاری‌های آتی خود را برای بخش‌های مختلف شهر با دید باز انجام دهند.

از این رو انتخاب یک برنامه یا سامانه که بتواند بهترین راهنمایی را برای کاربر داشته باشد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اما این سامانه‌ها باید در دو وجه نیاز کاربران را رفع کنند. یک بخش در بحث افزایش سرعت و دقت درخرید یا اجاره واحدهای آماده واگذاری؛ و در بخش دیگر ارائه اطلاعات صحیح و کاربردی برای اتخاذ تصمیم درست که هم سمت عرضه و هم تقاضا بتوانند منتفع مبادله کالای مهمی همچون مسکن باشند.

از این رو باید اطلاعات زیادی از بازار مسکن داشته باشیم و با نمودارسازی آن تحلیلی از وضعیت املاک یک منطقه داشته و نسبت به روند قیمت مسکن در آن منطقه و روند معاملاتش تصمیم درستی برای سرمایه خود بگیریم. این حجم اطلاعات را می‌توان از سامانه‌ای که وزارت راه و شهرسازی برای دریافت اطلاعات معاملات از طریق کدرهگیری ایجاد کرده و سامانه اطلاعات بازار املاک (سابا) نام دارد، دریافت کرد.

اما این اطلاعات قابلیت بررسی و حتی جستجوی یک ملک را ندارد و باید برنامه یا سازوکاری که این اطلاعات را تحلیل کند وجود داشته باشد.

سامانه کیلید که فعالیت خود را در فضای دیتامحور، با بهره‌گیری از هوش‌مصنوعی انجام می‌دهد تمام این موارد را در خود جای داده و در کنار تسریع و تسهیل در انجام معاملات ملکی، اطلاعات فوق الذکر را با توجه به نیازکاربرارائه می‌دهد. به طوری که برای خرید آپارتمان در ولنجک می‌توانید آماری از تمام معاملاتی که در بازه‌های زمانی مختلف در این محله روی داده است را مشاهده کنید. همچنین کیلید، ملک‌های مشابه را که مناسب نیاز کاربران باشد را پیشنهاد می‌دهد تا فرصت‌های احتمالی که با سلایق کاربر همسو باشد از دست نرود.

در نتیجه می‌توان کیلید را مرجعی برای تصمیم‌گیری صحیح برای انتخاب خانه برشمرد و با مطالعه و رصد آن بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بازارمسکن را شناسایی کرد. همچنین کیلید در مجله خبری خود محتواهای کاربردی از وضعیت بازار مسکن و مطالب دیگری در بخش‌های مختلف منتشر می‌کند که می‌توانید با مراجعه به (kilidmag) آنهارا مطالعه کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits