دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
می‌دانستید تلفن منزل شما هم پیامک می‌گیرد؟!
9
زمان مطالعه: 3 دقیقه
می‌دانستید تلفن منزل شما هم پیامک می‌گیرد؟!

تلفن منزل شما هم پیامک می‌گیرد

مشترکان تلفن ثابت در برخی استان‌ها مانند تهران، قزوین، مرکزی و فارس امکان دریافت پیامک‌ را دارند.

به گزارش خبرنگار ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شاید برای شما هم پیش آمده باشد که زمانی که قصد ارسال یک پیامک‌ از تلفن همراه خود را دارید بر روی دفترچه تلفن موبایلتان به اشتباه تلفن منزل یا محل کار فرد مورد نظر را انتخاب کنید و در مدتی کوتاه ببینید تایید ارسال پیامک‌ شما نیز به دستتان می‌رسد.

این‌که چرا چنین اتفاقی رخ می‌دهد و چگونه حتی برای یک خط ثابت تاییدیه ارسال پیامک صادر می‌شود به سرویس نسبتا جدیدی مربوط می شود که مدتی است در استان‌های مختلفی از جمله تهران به کار گرفته شده است.

در این زمینه عضو هیات مدیره شرکت مخابرات استان تهران می‌گوید:‌ اکنون پیامک‌هایی که از سوی اپراتور تلفن همراه به شماره های ثابت ارسال می‌شوند قابل دریافت هستند و اگر کاربران گوشی‌های مخصوص دریافت و ارسال پیامکهای تلفن ثابت را در اختیار داشته باشند به این پیامک‌ها دسترسی خواهند داشت.

تلفن منزل شما هم پیامک می‌گیرد

سمیع الله صادقی در عین حال اظهار کرد: اکنون تمام خط‌های تلفن ثابت استان تهران قابلیت دریافت و ارسال پیامک‌ را دارند و مشترکان می توانند با در اختیار داشتن گوشی‌های مناسب و یا دریافت نام کاربری و رمز عبور و از طریق اتصال به اینترنت از این سرویس بهره مند شوند.

وی درباره این‌که اگر مشترکی امروز به فعال سازی این سیستم اقدام کند امکان دسترسی به چه حجمی از پیامک‌هایی که ممکن است که در گذشته برای تلفن ثابت او ارسال شده باشد داراست توضیح داد: معمولا حافظه این پیامک‌ها دو ماهه است و تا دو ماه این پیامک‌ها در سیستم باقی مانده و قابل دسترس خواهند بود.

تلفن منزل شما هم پیامک می‌گیرد

وی در عین حال خاطرنشان کرد: دریافت پیامک‌ برای کاربران تلفن ثابت هزینه‌ای ندارد و ارسال یک پیامک‌ از خط تلفن همراه به شماره تلفن ثابت نیز مطابق تعرفه‌های کلی پیامک‌ها به شمار می رود.

صادقی درباره هزینه ارسال پیامک از تلفن ثابت هم گفت: اگر قرار باشد پیامکی از یک تلفن ثابت به یک تلفن ثابت دیگری در همان شهر ارسال شود، هزینه‌ی آن معادل یک پالس یعنی 51.03 خواهد بود. در صورتی که پیامکی به تلفن همراه و یا استان دیگری ارسال شود هم هزینه‌ی آن معادل دو پالس محاسبه خواهد شد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (9 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits