دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
روش های باز کردن قفل فایل PDF
5
زمان مطالعه: 4 دقیقه
روش های باز کردن قفل فایل PDF - باز کردن قفل PDF- قفل PDF - رد شدن از قفل PDF - شکستن قفل PDF - گوگل درایو

روش های باز کردن قفل فایل PDF

فایل های محدود شده PDF، امکان کپی، پرینت یا تغییر فایل را به کاربر نمی دهند، مگر اینکه کاربر رمز عبور آن فایل را داشته باشد. مالک فایل پی‌دی‌اف، برای سند خود رمز تعیین می کند و به راحتی نمی توان از متن داخل آن کپی یا پرینت گرفت. اما هر کاری یک راه حلی نیز دارد. برای استفاده از این نوع فایل ها، باید آنها را از حالت SECURED (قفل شده) خارج کنید.

در ادامه به صورت تصویری 6 مرحله مجزا برای این کار را به شما توضیح داده ایم.

روش اول: پیدا کردن محدودیت ها

بازکردن قفل pdf

فایل پی‌دی‌اف را باز کنید. اگر برای باز کردن فایل به رمز عبور نیاز دارید باید نرم‌افزار رمزگشایی مناسبی از اینترنت دانلود کنید. این روش از پردازنده انرژی زیادی مصرف می کند و ممکن است ساده ترین رمزهای عبور نیز چند روز طول بکشد تا کرَک شوند. در این مدت نمی توانید از کامپیوتر خود هیچ استفاده دیگری داشته باشید. فایل هایی که رمزهای غیر قابل تشخیص دارند، احتمال رمزگشایی آنها بسیار کم است و شاید هرگز موفق به این کار نشوید. این مسایل را باید در نظر داشته باشید.

بازکردن قفل pdf

کنترل امنیت

اگر برای باز کردن فایل پی‌دی‌اف به رمز عبور نیاز ندارید، باید ببینید آیا فایل قفل شده است یا خیر. برای این منظور باید به آیکون قفل نگاه کنید. اگر فایل قفل باشد این آیکون در نوار بالای سمت چپ قرار دارد. روی آن کلیک کنید تا متوجه شوید چه مواردی محدود شده اند. به طور مثال، بیشتر فایل های پی‌دی‌اف قفل شده اجازه کپی به کاربر را نمی دهند. بنابراین امتحان کنید ببینید آیا می توانید محتویات فایل را کپی کنید، پس باید بدانید که فایل قفل شده است.

بازکردن قفل pdf

از دیگر موارد آزمایش این است که ببینید آیا فایل قابلیت ذخیره شدن دارد. فایل های قفل شده را نمی توان ذخیره کرد. برای انتقال آن به فایل مثلا Word باید قفل آن را باز کنید.

بازکردن قفل pdf

روش دوم: باز کردن قفل فایل پی‌دی‌اف به عنوان سازنده یا دارنده رمز

بازکردن قفل pdf

1. فایل قفل شده را باز کنید. برای این منظور به نرم‌افزار ادوبی آکروبات نیاز دارید. برای باز کردن آن نیز یا باید رمز عبور داشته باشید یا سازنده این فایل باشید.

قفل

2. روی کلید قفل کلیک کنید. این کلید در جعبه ابزار Tasks قرار دارد و با آیکون قفل نمایش داده شده است.
ابتدا برای باز کردن قفل گزینه «حذف قفل» را انتخاب کنید. اگر برای این کار نیز رمز عبور تاییدی گذاشته بودید، باید آن را وارد کنید تا بتوانید به طور کلی رمز و قفل فایل را از بین ببرید.

قفل

3. تنظیمات قفل فایل را تغییر دهید: اگر تمایل دارید تنظیمات قفل و امنیت فایل را تغییر دهید باید روی گزینه Permission detail در زیر کلید امنیت کلیک کنید.

سپس روی تغییر تنظیمات در قسمت داکیومنت در زیر تب امنیت کلیک کنید. البته این کار را باید پس از انتخاب Certificate security از منوی تاشو انجام دهید. در این قسمت می توانید گزینه های موردنظر خود به طور مثال، «بدون قفل» را انتخاب کنید.

قفل

درجه رمز خود را تعیین و روی گزینه بعدی کلیک کنید.

قفل

در این مرحله ممکن است برای رمزدار کردن فایل به آی‌دی دیجیتال نیاز داشته باشید. اگر آی‌دی دارید که از آن استفاده کنید اگر ندارید یکی جدید بسازید.

http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1392/8/21/218179_542.jpg

ز صحت مشخصات خود اطمینان حاصل کنید. اگر تکراری است آن را تغییر دهید.

قفل فایل پی دی اف

روی گزینه Finish و سپس OK کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شوند و پنجره مشخصات داکیومنت بسته شود. فایل پی‌دی‌اف را نیز ذخیره کنید.

قفل

روش سوم: استفاده از گوگل درایو

PDF

فایل گوگل درایو را باز کنید: برای این منظور باید در گوگل حساب کاربری داشته باشید. ابتدا باید تنظیمات را روی انتقال کامل تغییر دهید. در گوشه سمت راست بالا، روی گزینه چرخ‌دنده کلیک و منوی تنظیمات را باز کنید. زیر گزینه Upload settings، گزینه «انتقال متن از پی‌دی‌اف آپلود شده و فایل های تصویری» را انتخاب کنید.

PDF

فایل پی‌دی‌اف را آپلود کنید: در کادر سمت چپ، روی کلید قرمز با نوار UP که در کنار کلید ساخت قرار دارد، کلیک کنید. گزینه Files را از منوی تاشو انتخاب کنید و پی‌دی‌افی که می‌خواهید قفل آن را باز کنید به آنجا منتقل کنید. گوگل درایو فایل را آپلود و منتقل می کند و فولدری در درایو برایتان می سازد.

PDF

البته از همه فرمت ها پشتیبانی نمی کند.

PDF

گوگل درایو محدودت آپلود تا دو مگابایت برای هر فایل را دارد.


PDF

منبع: برترین ها



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (5 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

شیوا | ۱۰ سال پیش
من کتاب دانلود کردم الان نرم افزارم حذف شده دیگه نمیتونم بخونمشون وقتی بازمیکنم توبرنامه فتوشاب برام باز میکنه چیکارکنم؟
0
0

hits