دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دلایل پریدن فیوز کولر گازی و داکت اسپلیت چیست؟
1
زمان مطالعه: 6 دقیقه
علت پریدن فیوز کولر گازی و راه های رفع آن چیست ؟ یکی از مشکلات استرس زا برای کولرهای گازی، مشکلات برق آن می باشد. در این مقاله شما را با دلایل پریدن فیوز کولر گازی و راه های رفع آن آشنا می کنیم.

از بین مشکلات بی شماری که سیستم خنک کننده رالی شما می تواند با آن مواجه شود، مشکلات مربوط به برق اغلب استرس زاترین آنها هستند. همه ما به خوبی می دانیم که مشکلات الکتریکی در صورت مدیریت نادرست می تواند بسیار خطرناک باشد، بنابراین تعجبی ندارد که شما بیش از کمی ترس یا استرس داشته باشید! اما نگران نباشید ما می‌توانیم به شما کمک کنیم تا مشخص کنید چه اتفاقی ممکن است باعث پریدن فیوز کولر گازی شما شود.

علت پریدن فیوز AC کولر گازی چه چیزی می تواند باشد؟

یک تهویه مطبوع هوای خنک را فراهم می کند که دمای اتاق را در طول روز مناسب نگه دارد. رسیدگی به مسائل مربوط به تهویه مطبوع، به ویژه زمانی که سیستم الکتریکی شما را درگیر می کند، خسته کننده است.

مسائل مربوط به تهویه مطبوع برق موضوع کوچکی نیست. این مشکلات اغلب نیاز به تعمیر تکنسین دارند و ممکن است هزینه های زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. هنگامی که واحد AC شما یک فیوز می زند، نگران کننده است زیرا سوختن فیوزهای AC ممکن است نشان دهنده مشکل در واحد تهویه مطبوع شما باشد. در اینجا 6 دلیل متداول تهویه مطبوع که فیوزها را مدام می دمند آورده شده است:

چرا با روشن شدن کولرگازی فیوز می پرد؟

6 دلیل برای پریدن فیوزهای کولر گازی و داکت اسپلیت

دلیل شماره 1 ولتاژ بیش از حد :

پریزهای برق خود را چک کنید. فیوز سوخته زمانی اتفاق می افتد که ولتاژ بیش از حد از طریق خط برق ارسال شود. فیوزها برای جلوگیری از اضافه بارهای الکتریکی طراحی شده اند و فیوزهای سوخته نتیجه تقاضای بالای منبع تغذیه هستند - بیش از آنچه سیستم الکتریکی شما می تواند تحمل کند.

ولتاژ بالای ارسال شده از طریق خطوط می تواند در نتیجه وصل شدن تعداد زیادی از لوازم خانگی به طور همزمان باشد. سیم های اتصال و آداپتورهای هشت پا باعث اتصال کوتاه و سوختن فیوز می شوند. با این حال، دمای شدید می تواند باعث شود کولر گازی شما سخت تر کار کند و باعث افزایش تقاضای برق شود.

دلیل شماره 2 مشکلات جعبه شکن یا جعبه فیوز :

ممکن است اصلاً مشکل برقی داشته باشید که به کولر گازی خود ربطی ندارد! جعبه فیوز شما ممکن است بیش از حد کار کرده باشد، یا در جایی از خط اتصال کوتاه داشته باشد. ممکن است با یک مدارشکن مواجه شوید که شل، سوخته یا ذوب شده باشد. ممکن است یک دستگاه معیوب به مدار متصل شده باشد که باعث سوختن فیوز شده است.

علت پریدن فیوز کولر گازی

دلیل شماره 3 نشت مبرد/مبرد کم :

یکی دیگر از دلایل سوختن فیوز AC زمانی است که مبرد از دستگاه نشت می کند و باعث می شود کولر گازی برای خنک کردن اتاق شما سخت تر کار کند. هنگامی که این اتفاق می افتد، سیستم تهویه مطبوع به نیروی الکتریکی بیشتری نیاز دارد که می تواند منجر به قطع کردن قطع کننده ها شود.

دلیل شماره 4 خرابی خازن :

خازن چیزی است که جریان عبوری از واحد AC شما را تنظیم می کند. یک خازن خراب دیگر نمی تواند به درستی کار کند و باعث عدم تعادل جریان الکتریکی در کولر گازی شما می شود. تکنسین ها می توانند خازن شما را عیب یابی و جایگزین کنند.

دلیل شماره 5 معیوب بودن فن کندانسور :

یک فن کندانسور هوا را روی کویل های کندانسور می دمد تا اتاق را به طور موثر خنک کند. هنگامی که این قسمت معیوب باشد، سیستم خنک کننده دیگر نمی تواند هوای سرد را وارد اتاق کند. این فشار به واحد AC وارد می‌کند که می تواند فیوز را منفجر کند زیرا دستگاه سخت تر کار می کند تا عیب فن کندانسور را جبران کند.

پریدن فیوز کولر گازی و راه حل

دلیل شماره 6 فیلتر هوای کثیف :

فیلتر هوای کثیف باعث گردش خوب هوا در داخل و اطراف دستگاه نمی شود. واحد AC باید سخت تر کار کند تا هوای دمای اتاق را از طریق دریچه های خود بکشد و هوای خنک را به اتاق بازگرداند. این فشار اضافی باعث می شود که کولر گازی برق بیشتری مصرف کند که به نوبه خود باعث سوختن فیوز می شود.

5 نکته برای جلوگیری از پریدن فیوز کولر گازی :

نکته شماره 1 از وصل کردن بیش از حد دستگاه ها و لوازم خانگی خودداری کنید
برای جلوگیری از اضافه بار الکتریکی، از بارگذاری بیش از حد سیم های داخلی و آداپتورهای هشت پا با دستگاه های بیش از حد در یک زمان خودداری کنید. هر وسیله یا وسیله غیر ضروری را حتی زمانی که دستگاه خاموش است، از برق بکشید. برخی از دستگاه ها و وسایل برقی، حتی در صورت خاموش بودن، همچنان به مصرف برق ادامه می دهند.

نکته شماره 2 از یک برقکار بخواهید سیستم برق شما را بررسی کند
اگر علیرغم استفاده از حداقل توان ممکن، فیوزها را می دمید، با یک برقکار تماس بگیرید تا جعبه شکن شما را بررسی کند. هرگز سعی نکنید هیچ گونه اتصال الکتریکی را سرهم کنید و فیوز خود را با فیوز بزرگتر تعویض نکنید زیرا ممکن است منجر به آتش سوزی برق و سایر مشکلات شود.

 بررسی علت پریدن فیوز کولر

نکته شماره 3 تهویه مطبوع را به طور منظم تمیز کنید
اما یونیت داخلی و یونیت خارجی نیاز به تمیز کردن دائمی دارند تا کل سیستم AC (کولرگاز) به درستی کار کند. کثیفی در صورت عدم کنترل می تواند باعث ایجاد مشکل برای واحد AC شما شود و پاک کردن آنها بخشی از تعمیر و نگهداری تهویه مطبوع است.
فیلترهای هوا را هر دو هفته یکبار با قرار دادن آنها زیر صابون و آب و استفاده از یک برس نرم برای از بین بردن کثیفی تمیز کنید. از تکنسین های مجرب بخواهید که واحد تهویه مطبوع شما را هر شش ماه یکبار تمیز کنند تا عملکرد مطلوبی داشته باشند.

نکته شماره 4 برای تعمیر و نگهداری کولر گازی اقدام کنید
حداقل سالی یک بار با یکی از تکنسین های مجرب یک بررسی تعمیر و نگهداری تهویه مطبوع را برنامه ریزی کنید. انجام تعمیر و نگهداری منظم هر گونه مشکلی را در واحد تهویه مطبوع شما مدتها قبل از اینکه مشکل ساز شود، برطرف می کند. تعمیر و نگهداری منظم کلیدی است که دستگاه شما را برای سالها به خوبی کار می کند!

حتماً بخوانید:
علت مهم سوختن موتور کولر گازی

علت مهم سوختن موتور کولر گازی

سوختن موتور کولر گازی یکی از تلخ ترین اتفاقاتی است که امروزه برای هر کسی، ممکن است اتفاق بیافتد . اما علت سوختن موتور کولرگازی چه میتواند باشد ؟! با…

نکته شماره 5 مشکلات را فوراً برطرف کنید
با مشاهده اولین علامت مشکل در واحد داخلی یا خارجی خود فوراً با یک تکنسین تماس بگیرید و متخصصان مفید تهویه مطبوع ما قادر خواهند بود در کوتاه ترین زمان مشکل را تشخیص، تعمیر و حل کنند.

اگر AC (کولرگازی) به پریدن فیوز ادامه می دهد؟

یک کولر گازی که یک بار فیوز را می پراند یک نگرانی کوچک است. به سادگی تنظیماتی را در واحد یا پریز برق خود انجام دهید و مشکل باید برطرف شود. با این حال، AC که فیوزها را مدام می پراند، نشان دهنده یک مشکل اساسی است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits